truncate table werkt niet op InnoDB

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Malick heuvel

malick heuvel

26/11/2007 16:33:00
Quote Anchor link
Hey PHPers

Ik ontdekte weer eens een vreemde bug in Mysql

Op mysql Isam tabellen heeft TRUNCATE table x een snel effect

maar op InnoDB tabellen heeft het helemaal geen effect. Als het ware wordt de data gewoon overgeslagen voor truncatie. Nu lees ik op de Mysql forum zie hier een bericht dat uit 2004 stamt (http://bugs.mysql.com/bug.php?id=7150) Dat men voor InnoDB wel Truncate kan gebruiken maar dat dit gewoon heel langzaam gaat en dat een omslachtige DROP + CREATE vervanging of een DELETE betere opties zijn dan TRUNCATE. Heeft iemand hier dezelfde problemen met InnoDB en TRUNCATE?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 04:17:21
 
Frank -

Frank -

26/11/2007 21:41:00
Quote Anchor link
TRUNCATE heb je eigenlijk nooit nodig, het kan namelijk voor nog veel meer problemen zorgen. TRUNCATE zet namelijk ook de teller van de auto_increment weer op 1, wat ernstige gevolgen kan hebben bij het terugzetten van backups. Het kan zo maar zijn dat jouw backup hiermee in 1 klap waardeloos is geworden, afhankelijk van de structuur van jouw site en eventueel nieuw toegevoegde records in de database.

Gebruik gewoon DELETE om data te verwijderen (mocht je daar echt behoefte aan hebben) en laat TRUNCATE links liggen.
 
Malick heuvel

malick heuvel

27/11/2007 09:05:00
Quote Anchor link
Ok pgFrank,

Ik merk dat delete het wel goed doet in vergelijking tot truncate

erg bedankt
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.