Typical

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer / Back-end Developer / 5000 euro

Dit ga je doen Het ontwikkelen van applicaties en websites met behulp van Java en Spring; Werken aan lange termijn projecten; Oppakken van ad hoc activiteiten en processen; Nieuwe ontwikkelingen in de gaten houden en toepassen; Analytisch en kritisch meedenken over verbeteringen in tools en werkwijzen. Hier ga je werken Onze klant is een high traffic organisatie die kwaliteit en digitale transformatie hoog in het vaandel heeft staan. Het is een dynamische en autonome organisatie gevestigd in hartje Amsterdam. Het professionele team waar je in komt te werken is multidisciplinair. Het team werkt erg nauw samen en gebruiken gezamenlijk Scrum

Bekijk vacature »

Senior Java programmeur

Als Senior Java programmeur bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde en zeer ervaren Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Bijvoorbeeld een systeem voor het ondersteunen van treinverkeersleiders bij ProRail of een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Tendernet, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Alphabet en de Politie. Werken bij Sogeti De

Bekijk vacature »

Freelance senior ICT ontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 86,00 Team LIV is op zoek naar een enthousiaste, flexibele, multitaskende en hands-on ontwikkelaar met veel ervaring in het gedeeltelijk of volledig zelfstandig bepalen van ontwikkel- en realisatie aanpak. Onze nieuwe collega moet in staat zijn te werken in een hectische omgeving waarbij er sprake is van zeer verschillen realisatietrajecten voor wat betreft(technische)diepgang, startmoment (wel/geen beschrijvingen beschikbaar) en klantcontact. De gekozen ontwikkelmethodiek dient passend te zijn voor het op te lossen vraagstuk waarbij samenwerking met de testengineer in relatie tot Systeem integratie test

Bekijk vacature »

E-commerce Developer

Wil jij als Solution Architect Salesforce meebouwen aan onze E-Commerce oplossingen? Wil jij meer doen dan alleen configureren? We bouwen in onze digitale fabriek aan een platform om VDL bedrijven te digitaliseren. E-commerce speelt daarin een belangrijke rol. Agile en scrum zijn voor jou gesneden koek, want je wil net als je collega’s van het VDL Digital team snel vooruit om resultaat te boeken. In een multidisciplinair team ontwikkel je mee aan het E-Commerce platform voor de ruim 100 bedrijven binnen VDL Groep. Een mooie uitdaging! Jij wordt gelukkig van E-Commerce: Je bent als Solution Architect Salesforce onderdeel van het

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 9 januari bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Medior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Front-End Developer Lead

Dit ga je doen Front-end ontwikkeling van de complexe webshop; Teamleden begeleiden en code reviews uitvoeren; Plan van aanpak maken en adviseren; Meedenken in nieuwe ontwikkelingen voor de webshop/website; Meedenken in Cloud oplossingen. Hier ga je werken Voor een leuke organisatie in regio Almelo ga jij als Lead Front-end Developer je focussen op het ontwikkelen van de webshop. Je komt terecht in een jonge, innovatieve én snel groeiende scale-up waarvan het moederbedrijf ruim 300 medewerkers heeft. De organisatie waarvoor je komt te werken zit in de bouwsector en heeft nu 20 man in dienst, waarvan 8 man in het IT-team

Bekijk vacature »

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 86,00 Team LIV is op zoek naar een enthousiaste, flexibele, multitaskende en hands-on ontwikkelaar met veel ervaring in het gedeeltelijk of volledig zelfstandig bepalen van ontwikkel- en realisatie aanpak. Onze nieuwe collega moet in staat zijn te werken in een hectische omgeving waarbij er sprake is van zeer verschillen realisatietrajecten voor wat betreft(technische)diepgang, startmoment (wel/geen beschrijvingen beschikbaar) en klantcontact. De gekozen ontwikkelmethodiek dient passend te zijn voor het op te lossen vraagstuk waarbij samenwerking met de testengineer in relatie tot Systeem integratie test

Bekijk vacature »

Java Developer

As a Java developer you ensure that our back-end systems are a bit better every day! How do I become a Java Developer at Coolblue? Coolblue energy is an energy company for everybody who wants to save energy. Besides providing our customers with green energy we also give them insight in reducing energy. As a Java developer you work together with other development teams to make our back-end systems work as optimal as possible and give our customers the best insight and advice to reduce their energy consumption. In this way you contribute to the energy transition. Would you also

Bekijk vacature »

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar (Jr.)

In deze nieuwe functie werk je nauw samen met meerdere afdelingen, zoals de productie afdelingen en de afdeling Commercie. Ook heb je regelmatig contact met leveranciers m.b.t. de materialen benodigd voor de (nieuwe) verpakkingen. Functieomschrijving Je hebt een actieve deelname in product ontwikkelingstrajecten. Hierbij ben je dagelijks bezig met de instroom van nieuwe klanten, nieuwe artikelen, nieuwe recepturen en nieuwe verpakkingen / merken. De klanten en producten zijn heel divers, voornamelijk actief in de horeca en de retail. Voordat de productie van een nieuw artikel kan starten moet aan veel zaken worden gedacht. Je bent hierbij de spil in het

Bekijk vacature »

Medior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Bekijk vacature »

Freelance senior Programmeur (zzp)

Dienst Uitvoering Onderwijs Uren per week: 36,00 Standplaats: Groningen Max tarief: € 90,00 Startdatum inzet: 2-1-2023 Einddatum inzet: 1-1-2024 Wat doen we voor werk momenteel? Nieuwe applicaties: We bouwen nieuwe applicaties voor inwinnen B3/B4 scholen. Deze scholen kunnen inschrijvingen via een website aanleveren per keer of meerdere inschrijvingen via bestand. Deze inschrijvingen leggen we vast en ze kunnen ook beheerd worden. Moderniseren: Daarnaast hebben we zoals alle andere teams ook een flinke migratie voor de boeg om in de Cloud te landen. Eén applicatie (AVOID) hebben we al succesvol gemigreerd en deze draait bijna in PRD. De grootste uitdaging voor

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2007 14:43:00
Quote Anchor link
Een kennis van mij wil met tien vingers blind leren typen. Willen jullie eens naar mijn eerste opzetje kijken?

En oh ja, ik zou graag zoveel mogelijk woorden/zinnetjes willen verzamelen die alleen uit tekens in de middelste rij van het toetsenbord bestaan, dus: asdfghjkl;'

groeten, Jan

PHP hulp

PHP hulp

01/02/2023 09:53:10

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

29/12/2007 14:46:00
Quote Anchor link
Wel goed gemaakt!
Hier heb je een zin:
ga dan, als gas! laggas!

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2007 14:51:00
Quote Anchor link
Haha, hij is leuk Thomas, maar het moeten wel correcte zinnen zijn. En laggas is géén Nederlands ;-)

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

29/12/2007 14:52:00
Quote Anchor link
Kon het proberen ;)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2007 15:00:00
Quote Anchor link
Met losse woordjes ben ik ook al blij hoor.

De bedoeling is namelijk dat het niet zo'n programma moet worden waarbij je de hele tijd dit soort dingen moet gaan typen:

as as as as
ad ad ad ad
sd sd sd sd

Ik vind het veel zinvoller om meteen woorden te gaan leren die je ook echt gebruikt.

En verder moet het natuurlijk nog een beetje gepimpt worden. Misschien een plaatje van een mooie vrouw die steeds naakter wordt naarmate je meer letters goed typt ;-)

p.s. en met een versie voor de dames erbij natuurlijk!

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

29/12/2007 15:04:00
Quote Anchor link
kun je iets maken zodat je niet kan copy/pasten, misschien overbodig omdat degene wil leren blind typen maar misschien wel handig voor evt. uitbreiding ooit?

Joren vh

joren vh

29/12/2007 15:07:00
Quote Anchor link
Edit :

perngeluk dubbel geklikt !

excuus
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door joren vh

Joren vh

joren vh

29/12/2007 15:07:00
Quote Anchor link
edit

perongeluk dubbel geklikt

sorry
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door joren vh

Joren de Wit

Joren de Wit

29/12/2007 15:14:00
Quote Anchor link
Heb er even mee gespeeld en misschien een kleine tip:

Nadat je een letter verkeerd getypt hebt, moet je nu handmatig met backspace terug om het vervolg van de zin goed te typen. Ik zou bijvoorbeeld liever een van de volgende opties zien:

1) Een melding geven en net zo lang wachten totdat de gebruiker het juiste teken intypt, of 2) het teken als fout beschouwen maar deze fout in de rest van de zin negeren.

Dus als de zin 'ha das laag' is en ik 'hs das laag' typ, dit gelijk staat aan 1 fout.

ps. Woorden op de middelste rij: 'laag', 'sjaal', 'kaas', 'kas', 'las', 'gas', 'flas', 'lak', 'dak', 'hak', 'hal', 'laaf', 'dal', 'daal', 'das', 'jas', 'slak', 'klas', 'as', ... :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2007 15:41:00
Quote Anchor link
@ Blanche: bedankt voor de tips en de woordjes ;-)

Ik wil eigenlijk vermijden dat je meteen een melding krijgt als het fout gaat, want dat vond ik frustrerend aan het programma waarmee ik het geleerd heb.

Misschien is het beter om na een fout gewoon het laatst getypte teken te wissen, zodat je geen irritante alert krijgt, maar inderdaad pas verder gaan als het juiste teken getypt wordt.

Joren de Wit

Joren de Wit

29/12/2007 15:46:00
Quote Anchor link
Dan zou ik er voor kiezen om gewoon verder te gaan en de fout te negeren. Nog mooier: verder gaan na je fout is goed (fout wordt genegeerd), maar fout herstellen met backspace is ook toegestaan.

ps. Woordjes: kassa, asla, hal, jakhals (mooie :D), glas, laks, als, hals... ;-)

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

29/12/2007 15:50:00
Quote Anchor link
slag, sla, gaf, kak, kaal!
Verder komt mijn brein niet meer!

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2007 15:50:00
Quote Anchor link
Die fout negeren wordt wat lastig want nu vergelijk ik natuurlijk gewoon de onderste tekst met de bovenste. Ga ik even over nadenken. Het simpelste is natuurlijk de fout meteen verwijderen. Dan kun je gewoon de getypte tekst vergelijken met een substring van de bovenste.

Je woorden zijn toegevoegd ;-)

Edit:
@ Thomas: thanks!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Joren de Wit

Joren de Wit

29/12/2007 15:57:00
Quote Anchor link
Je zou een vergelijking op positie kunnen toepassen. Je bepaalt in de onderste string de positie van het teken dat ingevuld wordt, en vergelijkt het ingevulde teken met dezelfde positie uit de originele string.

Maak je een fout, dan krijg je op de volgende positie gewoon weer een nieuwe kans. Op die manier doet het er niet toe wat je eerder ingevuld hebt...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2007 16:03:00
Quote Anchor link
Ja, je bedoelt de positie bijhouden en hem pas updaten als het getypte teken correct is. Vind ik wel een goed plan. Ik denk dat ik hem als optie ga inbouwen, want ik wil er ook een timer op gaan zetten zodat je wedstrijdje kunt gaan doen. In de wedstrijd-modus wil ik dan wel zo streng zijn dat de tijd pas stopt als er een geheel correcte tekst in het onderste vak staat.

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

29/12/2007 16:07:00
Quote Anchor link
kun je een foute letter niet rood maken met javascript?

Joren de Wit

Joren de Wit

29/12/2007 16:08:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 29.12.2007 16:03:
Ja, je bedoelt de positie bijhouden en hem pas updaten als het getypte teken correct is.
Of gewoon verder gaan als het getypte teken incorrect is. Dan zou je bijvoorbeeld visiueel duidelijk kunnen maken (rood/groen vlak in beeld) of het laatst getypte teken juist is...

Er zijn vele mogelijkheden, maar ik denk dat controle op positie wel een goede oplossing is.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2007 16:08:00
Quote Anchor link
@ Jurgen: Je kunt in een textarea niet 1 letter stylen ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Aaa Trump

aaa Trump

29/12/2007 16:22:00
Quote Anchor link
Maak een script die alle mogelijke combinatie's met:
asdfghjkl maakt, en filter daar een woordenboek over heen.

Klaar! :D

It's just that simple.

- -

- -

29/12/2007 17:11:00
Quote Anchor link
Steeds als ik iets wil typen krijg ik een alert dat ik een naam van minstens drie tekens in moet vullen, maar ik heb het vakje dat ik getimed wil worden niet aangevinkt.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2007 17:38:00
Quote Anchor link
@ robin: dan haal ik liever een regex over een woordenboek heen, dat lijkt me handiger ;-)
@ Herjan: klopt, ik ben er mee bezig.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.