ubb parser, quote in quote

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Zap

zap

23/12/2006 00:08:00
Quote Anchor link
hallo,
ik maak gebruik van dit script:
http://www.phphulp.nl/php/scripts/6/251/
Alleen hier kan ik niet een quote in een quote doen, een ook niet een link in een quote zetten (als iemand een bericht quote waar en link instaat dan zet hij het niet in de tags maar gewoon in <a>)

Nu snap ik dit allemaal wel, maar ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen.
Weet eimand een goede polossing? of kan ik betere gelijk naar 1 gaan die niet met eregi_replace() werkt.

Alvast bedankt, groeten zap.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:42:58
 
Zap

zap

23/12/2006 14:52:00
Quote Anchor link
Een vroege *BUMP*
 
Katjan

katjan

23/12/2006 15:42:00
Quote Anchor link
even kijken..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door katjan
 
Katjan

katjan

23/12/2006 16:03:00
Quote Anchor link
een lusje om de quote zal wonderen doen,
dus wat uit het quote filter komt ($bericht) checken of het hetzelfde is wat er in ging..
zo ja->door gaan..
zo nee->nog een keer door quote filter halen.

a href werken bij mij wel gewoon.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door katjan
 
Zap

zap

23/12/2006 16:08:00
Quote Anchor link
bedankt :) idd ik heb wat lopen romellen en nu werkt alles weer. beetje vaag. Ik ben nu alleen aan het proberen een omkeer ubb te maken. (voor edit en quotes) dus <i.>woord</.i> wordt [i.]woord[/.i] (puntjes voor de ubb van phphulp) dit is niet zo lastig, maar het lukt mij niet omdit ook met de de hyperlinks te doen.

Ik heb nu dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$bericht = preg_replace("#\<a href=\"(.+?)\ \"target=\"_blank\">(.+?)\</a>(.+?)</a\>#is","[url\=\\1]\\2[/url\]",$bericht);


ziet iemand het probleem.

Misschien handig om te vermelde, dit is mijn eerste keer dat ik met preg_replace werk(tenminste een echt script aan het bouwen ben) , dus er kunnen wel wat stomme foutjes in zitten.

Alavast bedankt, groeten zap.
 
Katjan

katjan

23/12/2006 16:53:00
Quote Anchor link
\</a>(.+?)</a\>#is"

euh?

ik sluit een tag maar een keer af hoor;)

maar waarom wil je dit eigenlijk?
want ik denk dat vast een makkelijkere oplossing is
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door katjan
 
Zap

zap

24/12/2006 12:01:00
Quote Anchor link
Ja idd, beetje stom van mij, maar als ik dit eruit haal werkt het nog steeds niet.

Nou ik wil een quote in een quote laten verschijnen, maar als je nu een bericht quote zet hij de tables in het bericht.. en dat werkt dan niet. dus ben ik bezig die table proberen in een ubb tag om te zetten.
 
Zap

zap

24/12/2006 12:13:00
Quote Anchor link
Weet iemand dan een betere manier voor dit?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/12/2006 12:45:00
Quote Anchor link
Ik ben niet zo goed met regexen hoor, maar is er geen mogelijkheid om de laatste [quote]tekst[/quote] op te zoeken (dat is ook meteen de middelste in dat geval)
Die eerst omzetten, en dan weer de binnenste, dus dan werk je van binnen naar buiten.

Edit:

ignore tags toegevoegd
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
Zap

zap

24/12/2006 12:50:00
Quote Anchor link
Het probleem is dat als je nu een een bericht waar al quote tages in staan dan krijg je dit:
<table><td><tr> en styles shit, voor de quote message, en de message zelf</td></tr></table>

Maar alle html word eruit gefilterd dus je krijgt nu dan, een quote met die text erin. En ook als je gewoon op quote druk dan krijg je ook al die tables in je textarea en dat wil ik ook dat dat ook gewoon
Quote:
worden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.