unable to connct

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Lex moen

lex moen

09/08/2015 09:03:03
Quote Anchor link
Ik ben bezig met joomla om een site bouwen.
nu kom ik het volgende tegen, ik heb een webhook.php pagina gemaakt, maadie werkt niet terwijl inloggen met exact dezelfde gegevens elders op de site gewoon lukt.

wat doe ik hier fout:

$loginstring = "";
$host = "localhost";
$servermelding = "Helaas kan op dit moment geen verbinding met de database worden gemaakt, probeer het later nog eens";
$database = "knip";
$user="knip";
$password = "knip";

$t = @mysql_connect ($host, $user, $password);
mysql_select_db($database) or die ('klopt niet');

$insert="INSERT INTO betalingen (betaald,payment_id) values
('0','1')";
$res=mysql_query($insert)or die("Unable to connect to");

als ik dze pagina laat draaien geeft hij "unable to connect" en niet 'klopt niet' . Dan zou je denken dat hij wel contact legt met de database maar dat de insertfunctie niet werkt.
maar waarom niet?
Gewijzigd op 09/08/2015 23:24:25 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 22:57:10
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

09/08/2015 09:20:22
Quote Anchor link
- misschien bestaat het tabel niet
- wat staat er in mysql_error() ?
- het woord 'values' in hoofdletters?
 
Lex moen

lex moen

09/08/2015 09:25:13
Quote Anchor link
ik schaam me dood

ik had de tabel betaling genoemd en niet betalingen

bedankt

lex
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/08/2015 13:14:39
Quote Anchor link
@moderator / topicstarter - verwijder (altijd) persoonlijke informatie uit code, zoals username en/of password.

Overigens: het is 2015: gebruik MySQLi of PDO.

Of nog beter, sinds je van een pakket als Joomla gebruik maakt, volg de werkwijze van dit pakket. Ik kan mij niet voorstellen dat Joomla geen voorzieningen heeft voor "standalone" scripts of hooks, verdiep je in de documentatie van dit produkt in plaats van dingen tegen deze applicatie aan te metselen.
Gewijzigd op 09/08/2015 13:53:00 door Thomas van den Heuvel
 
Eddy E

Eddy E

09/08/2015 15:06:50
Quote Anchor link
En de @mysql_connect() is ook slordig: de @ moet je gewoon weghalen en nooit meer zo gebruiken! Nu onderdruk je fouten die wellicht direct het probleem blootgeven ;)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2015 23:25:31
Quote Anchor link
En waarom niet op MySQLi overstappen, als je toch bezig houdt met MySQL-functies. Ind it geval zou ik zeker eens naar Thoma;s advies kijken of je niet standaard functies en variabelen van Joomla kan gebruiken in je plugin.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.