Undefined variable meldingen niet meer ontvangen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »
Mohamed nvt

Mohamed nvt

08/10/2017 21:50:41
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Voor een medicijn kan alleen een USD- of een IQD-valuta ingevoerd en opgeslagen worden. En, elke valuta heeft een eigen field in het kolom purchaseprice.
En ik heb het invoer formulier zo gemaakt dat wanneer het input filed van IQD wat waarde bevat, dan wordt het USD input field d.m.v. javascript automatisch uitgeschakeld en visa versa.

En voor het verzenden van het formulier controleer ik zowel dmv een veriabel of een USD of een IQD bestaat met de volgende code:
En toch krijg ik bij elke keer gegevens invoer een mailtje met daarin undefined variable for purchasepriceDi of purchasepriceDo.
En dit vind ik erg vervelend.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php if (isset($_POST['purchasepriceDi'])){
            @
$purchasepriceDi = mysqli_real_escape_string ($dbc, $trimmed['purchasepriceDi']);
    }

    if (isset($_POST['purchasepriceDo'])){
            @
$purchasepriceDo = mysqli_real_escape_string ($dbc, $trimmed['purchasepriceDo']);
    }

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:07:00
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/10/2017 22:07:48
Quote Anchor link
Dan zou ik de foutmeldingen zeker niet 'afplakken' met een @. Want daarmee verhelp je niks, en verberg je het probleem alleen maar.

De enige beste oplossing is het gebruik van isset() op de juiste manier.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

08/10/2017 22:40:41
Quote Anchor link
Yup. Gewoon je code repareren, die foutmeldingen krijg je omdat je codepaden volgt die afhankelijk zijn van het bestaan van bepaalde waarden. Ze zijn dus terecht als je die waarden niet gevuld hebt in die codepaden. Gewoon mbv isset() kijken wat gevuld is en wat niet.
 
- SanThe -

- SanThe -

09/10/2017 00:11:46
Quote Anchor link
Waar komt $trimmed['purchasepriceDi'] vandaan?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/10/2017 07:21:45
Quote Anchor link
"Undefined variable meldingen niet meer ontvangen"

Klinkt als: ik wil niet weten wanneer er fouten in mijn code zitten.

Allesbehalve een goed idee.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/10/2017 07:50:47
Quote Anchor link
In een if definieer je nu $purchasepriceDi óf $purchasepriceDo, maar nooit beide tegelijk. Kennelijk gebruikt je code verderop wél ergens $purchasepriceDi en $purchasepriceDo tegelijk.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

09/10/2017 09:16:18
Quote Anchor link
Misschien handig om wat achtergrond info te geven over de 2 kolommen, nl:
PurchasepriceDi
PurchasepriceDo.
Beide zijn van het type decimal, eentje met waarde 15,4 en 13,2.
Zie URL: http://hawarco.co/img/printscreen_purchaseprice.png

En, eigenlijk is mijn probleem heel simpel, maar mijn vermoeden is dat mysql niet accepteert dat een kolom van het type decimal geen waarde bevat. En, daarom krijg ik telkens een Undefined variable wanneer bijv de variabel: $purchasepriceDi of $purchasepriceDo geen waarde bevat of het kan zijn dat de bovenstaande isset doet het niet wat het moet doen...
Want eigenlijk hoeft een gebruiker geen purchase price op te geven tijdens het invoeren van een medicijn. Het is dus geen vereiste en daarom laat ik geen bericht zien wanneer het geen waarde bevat.

Hopelijk is nu mijn vraag/probleem duidelijk ;-)
 
Ivo P

Ivo P

09/10/2017 10:20:02
Quote Anchor link
tuurlijk accepteert Mysql dat wel. Mits jij niet "NOT NULL" in de definitie van de kolom gebruikt.

Er zit trouwens verschil in "$_POST['xyz'] bestaat niet" en "$_POST['xyz'] is leeg"

isset() controleert op het bestaan van het veld.
verwijder jij (met bijvoorbeeld disabled) het element uit je form, of verberg je hem alleen maar?
Gewijzigd op 09/10/2017 10:36:03 door Ivo P
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

09/10/2017 13:59:12
Quote Anchor link
Hallo Ivo,

Als je naar het plaatje: http://hawarco.co/img/printscreen_purchaseprice.png wil kijken, dan zie je volgens mij dat dat ik beide kolommen niet gedefinieerd zijn als not null.

Betekent dat ik in in de if statement ook !empty moet gebruiken ipv isset?

Nee, er wordt niets verwijderd of verborgen in het formulier.
Betreffende input field wordt enkel uitgeschakeld, dus helemaal grijs dat er niets ingevuld kan worden. En, dit gebeurt enkel wanneer andere input field wat waarde heeft...
 
Ivo P

Ivo P

09/10/2017 14:13:10
Quote Anchor link
"dus helemaal grijs dat er niets ingevuld kan worden"

middels "disabled"? of zelf met de kleur gespeeld en readonly gemaakt? In dat laatste geval is hij wel geset, maar eventueel wel leeg.

-
en jouw screenshot lees ik als "mag hij null zijn? NO"
zeker aangezien er ook NO staat bij de kolom "id" die zeker niet null mag zijn...

Toevoeging op 09/10/2017 14:14:37:

btw: quantity klinkt als een hoeveelheid. VARCHAR lijkt me daar niet numeriek genoeg voor.

En wat is sellingprice, als dat een varchar is?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/10/2017 14:27:52
Quote Anchor link
Het decimale scheidingsteken is nog altijd een punt, en geen komma. Misvormde getallen voeren aan een kolom voor een numeriek type gaat hoogstwaarschijnlijk niet goed.

Overigens: waarom niet één dropdownveld voor een valuta, en één invulveld voor een bedrag? Tegelijkertijd heb je dan ook maar één kolom voor een bedrag nodig in je database? :/
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

10/10/2017 19:32:56
Quote Anchor link
Hallo Ivo,

Nope, gewoon met een Javascriptje die de input helemaal grijs maakt/uitschakelt. Als je het wil, dan wil ik hem wel delen hoor ;-)
OKe, thanks voor uitleg over NULL ;-)
Eigenlijk heb je daar gelijk in dat quantity en sellingprice ook een nummer moeten zijn, maar dan eerst wil ik het probleem van purchase price oplossen en wellicht kan ik hetzelfde concept ook gebruiken voor sellingprice ;-)

Toevoeging op 11/10/2017 15:41:01:

Update:

Het wil op geen enkel manier lukken en accepteren dat purchase price geen waarde heeft.
Eigenlijk ben ik helemaal nu radeloos en hopelijk heeft iemand nog een idee.

Ik heb het volgende reeds uitgevoerd:
1. Bij kolom purchase price staat null op yes en default is null
2. bij FK currency_id staat null op yes en default is null
3. De relatie van medicines to currency heb ik on delete en on update op set null gezet.

In PHP heb ik de code als volgt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

if (isset($trimmed['purchaseprice']) && !empty($trimmed['purchaseprice'])){
            $purchaseprice = mysqli_real_escape_string ($dbc, $trimmed['purchaseprice']);
    }
else {
        echo 'fuck you!';
    }

?>


In de foutafhandeling krijg ik de volgende foutmelding:

An error occurred in script '/med_insert.php' on line 117: Undefined variable: purchaseprice
An error occurred in script '/med_insert.php' on line 118: Query: INSERT INTO medicines
(medicinename, genericname,expiredate,quantity,sellingprice,purchaseprice, medicineregistration, userid, medicinetype_id,currency_id)
VALUES
('test1','test','2017-11-11','100','','', NOW(), '3', '19', ''????
<br />MySQL Error: Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`DB2681116`.`medicines`, CONSTRAINT `medicines_ibfk_3` FOREIGN KEY (`currency_id`) REFERENCES `currency` (`id`) ON DELETE SET NULL ON UPDATE SET NULL)

Blijkbaar mag een decimaal kolom niet leeg zijn of zo...
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

12/10/2017 12:00:14
Quote Anchor link
Update:

Het probleem heb ik zelf opgelost door een work-around ;-)

Allemaal bedankt voor het meedenken ;-)
 
Ivo P

Ivo P

12/10/2017 12:23:11
Quote Anchor link
MySQL Error: Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`DB2681116`.`medicines`, CONSTRAINT `medicines_ibfk_3` FOREIGN KEY (`currency_id`) REFERENCES `currency` (`id`

dit zegt dat je in de tabel medicines de kolom currency_id moet vullen met een waarde die ook in de tabel currency staat in de kolom id.


btw:
is het niet wat raar dat je per medicijn kennelijk al opslaat welke prijs en valuta gebruikt werd? Kun je die een week later niet opnieuw kopen in een andere land voor een andere prijs?
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

12/10/2017 12:46:45
Quote Anchor link
Correct. Al werk je met distributeurs, hun prijzen wijzigen praktisch iedere seconde.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

12/10/2017 13:42:27
Quote Anchor link
Hallo Ivo,


Ik was ook erachter gekomen dat de currency_id kolom in de medicines tabel een waarde moet hebben diezelfde waarde is als kolom id in de currency tabel.
Maar wat ik niet begrijp is hoe ik dit kan realiseren. Op het net heb ik verschillende artikelen gelezen dat een FK leeg mag zijn en daarom heb ik bij de relatie tussen medicines tabel en currey de set null gezet op update en delete. Helaas mocht dit allemaal niet baten.
Als je hier een idee/oplossing voor hebt, dan hoor ik dat graag.

Wat prijs betreft voor een medicijn, ben ik eigenlijk van het volgende uitgegaan:
Maandelijks worden medicijnen ingekocht en de prijs kan per maand verschillen. Maar als de medicijnen dagelijks of wekelijks worden ingekocht, tjah hier heb ik geen rekening mee gehouden. En, ik zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken op database niveau.
Hoe zou je dit aanpakken en zou je bijv de prijs per medicijn opslaan of beter gezegd wat stel je voor eigenlijk?
Gewijzigd op 12/10/2017 14:24:57 door Mohamed nvt
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

14/10/2017 20:31:55
Quote Anchor link
Hallo Ivo & Ben,

Wat is het probleem volgens jullie wanneer ik de prijs per medicijn invoer?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.