unexpected {

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Sam van Broemsen

Sam van Broemsen

12/08/2014 19:11:50
Quote Anchor link
Hoi PhpHelpers!

Ik ben bezig met een waardebonsysteem,
Maar nu liep ik tegen een probleem aan: ik krijg errors.
Weet iemand wat dit is en hoe ik het kan fixen?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php

include "config.php";


$gQuery = $db->query("SELECT Waarde FROM Codes WHERE Code='".$db->real_escape_string($_POST['codej'])."'");
while($rij1 = $gQuery->fetch_assoc()){
    $gQuery2 = $db->query("SELECT balance FROM Users WHERE gnaam='Sombie'");
    while($rij2 = $gQuery2->fetch_assoc()) {
        $geld3 = $rij1+$rij2;
        if($db->query("UPDATE Users SET balance='".$geld3."' WHERE gnaam='Sombie'")){
            if(!$db->query("DELETE FROM Codes WHERE Code='".$db->real_escape_string($_POST['codej'])."'")){                
                echo "<Br> Het is niet gelukt om de code op te waarderen. <br> Dit kan aan het volgende liggen: <br><br> - De code is niet geldig. <br> - De database functioneert even niet. <Br><br> Probeer het later opnieuw.<br> Error: ".$db->error;
                echo "<br> <a href='insertcode.html'> < Probeer het opnieuw </a>";
                echo "<br> <a href='index.php'> < Ga terug naar de startpagina </a>";
            }
else{
                echo "<br> Code ".htmlentities($_POST['codej'])."opgewaardeerd!";
                echo "<br> <a href='index.php'> < Terug naar de startpagina </a>";
            }
        }
else{
            echo "<br> Het is niet gelukt om de code op te waarderen. Probeer het later opnieuw.<br> Error: ".$db->error;
        }    
    }
}


$db->close;
?>


In config.php staan alleen de connect-details.
Ik krijg deze fout:
Parse error: syntax error, unexpected '{' on line 12

UPDATE: Ik ben er achter gekomen, waar het fout gaat. Deze regel werkt niet: $geld3 = $rij1+$rij2; Maar ik weet niet waarom? Als ik $geld3 op bijvoorbeeld 99 instel zet hij het wel op 99.
UPDATE: Het werkt ik had het verkeerd gebruikt. Ik moest het zo gebruiken: $geld3 = $rij1['Waarde']+$rij2['balance'];
Alvast Bedankt,


Sam
Gewijzigd op 14/08/2014 15:31:52 door Sam van Broemsen
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 17:00:09
 
Erwin H

Erwin H

12/08/2014 19:15:31
Quote Anchor link
Gewoon even netjes programmeren en consequent zijn. Tel de ( en ) op die regel en je ziet 3x ( en 1x ). Daar mist dus iets...
En regel 13 zal vervolgens ook fout gaan, opvallend trouwens dat je twee keer achtereen hetzelfde (min of meer) doet.
Gewijzigd op 12/08/2014 19:19:52 door Erwin H
 
Sam van Broemsen

Sam van Broemsen

12/08/2014 19:24:58
Quote Anchor link
Ik heb het nu veranderd, maar werkt nog steeds niet.
 
Erwin H

Erwin H

12/08/2014 19:44:35
Quote Anchor link
En wat denk je nu dat er op regel 13 gaat gebeuren?
Die hele regel is trouwens, uhm, gewoon fout. Afgezien van dat je dezelfde query probeert uit te voeren wat natuurlijk niet zo helpt, is de rest ook fout. Je probeert nu een string aan boolean te plakken?
 
Bart V B

Bart V B

12/08/2014 19:47:32
Quote Anchor link
Jou regel 13:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
// lees regel 12 is ook fout
if(!$db->query("DELETE FROM Codes WHERE Code='".$db->real_escape_string($_POST['codej']))){
if(!$db->query("DELETE FROM Codes WHERE Code='".$db->real_escape_string($_POST['codej'])."'")){
?>


Regel 13:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
if(!$db->query("DELETE FROM Codes WHERE Code='".$db->real_escape_string($_POST['codej'])."'")){
if(!$db->query("DELETE FROM Codes WHERE Code='".$db->real_escape_string($_POST['codej'])."'")){
?>

Nogmaals waarom 2x het zelfde? is dat gewoon omdat je een verkeerde copy/past hebr gedaan of omdat het echt iets moet doen?
 
Sam van Broemsen

Sam van Broemsen

12/08/2014 19:57:45
Quote Anchor link
Ik heb niks gecopy'ed en gepaste.
Ik was waarschijnlijk vergeten dat ik die regel al had getypt.
Ik maak veel fouten als ik snel typ :blush:
De extra regel heb ik aangepast, maar werkt nog steeds niet.
Gewijzigd op 12/08/2014 20:01:07 door Sam van Broemsen
 
Erwin H

Erwin H

12/08/2014 20:03:10
Quote Anchor link
En wat is de foutmelding nu dan?
 
- SanThe -

- SanThe -

12/08/2014 20:05:00
Quote Anchor link
Sam van Broemsen op 12/08/2014 19:57:45:
.... maar werkt nog steeds niet.


Beetje meer en duidelijkere info mag best wel.
Hier kan niemand iets mee.
 
Sam van Broemsen

Sam van Broemsen

12/08/2014 20:07:43
Quote Anchor link
Dat kan ik niet weten, mijn hosting geeft niet aan wat de fout is. Daarom gebruik ik een online debugger, maar die geeft nu geen fout aan. Als er een fout aanwezig is, stopt het automatisch met een script, nu stopt het met een script. Ik hoef nu niet de fix te weten voordat die fouten wel worden gezien.
Gewijzigd op 12/08/2014 20:10:21 door Sam van Broemsen
 
- SanThe -

- SanThe -

12/08/2014 20:13:44
Quote Anchor link
Bovenin je script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);

// rest
?>
 
Sam van Broemsen

Sam van Broemsen

12/08/2014 20:18:05
Quote Anchor link
Dankje, ik zie de fout nu wel:
Notice: Undefined property: mysqli::$close in insertcode.php on line 27
 
Erwin H

Erwin H

12/08/2014 20:22:36
Quote Anchor link
Slordig dus.... moet $db->close(); zijn. Het is eem method, geen property.
 
Sam van Broemsen

Sam van Broemsen

12/08/2014 20:27:13
Quote Anchor link
Nu ik dat heb gedaan, laat de site weer niks zien.
 
Erwin H

Erwin H

12/08/2014 20:34:03
Quote Anchor link
Je blijft wel lekker doorgaan met dan niet meer info geven. Hoe denk je dat we je kunnen helpen als je alleen zegt dat je een witte pagina krijgt?
 
Ivo P

Ivo P

13/08/2014 07:16:29
Quote Anchor link
http://www.pfz.nl/wiki/troubleshooter/#stap-1-regel-een-foutmelding

Met name het stuk in .htaccess is misschien handig voor jou
 
Sam van Broemsen

Sam van Broemsen

14/08/2014 11:45:36
Quote Anchor link
Ik heb het htacces bestand aangepast naar dit:

# Do not remove this line or mod_rewrite rules and search engine friendly URLs will stop working
RewriteBase /

# DO NOT REMOVE THIS LINE AND THE LINES BELOW ERRORPAGEID:hyMeru
ErrorDocument 500 /500.html
# DO NOT REMOVE THIS LINE AND THE LINES ABOVE hyMeru:ERRORPAGEID

php_flag display_errors on
php_value error_reporting 30711

Maar ik zie nog steeds geen foutmeldingen

Toevoeging op 14/08/2014 11:46:23:

Erwin H op 12/08/2014 20:34:03:
Je blijft wel lekker doorgaan met dan niet meer info geven. Hoe denk je dat we je kunnen helpen als je alleen zegt dat je een witte pagina krijgt?


Hoe moet ik dan nog informatie geven als ik alleen een witte pagina krijg?
 
Erwin H

Erwin H

14/08/2014 12:05:27
Quote Anchor link
Wat dacht je van gewoon eens zelf te gaan debuggen. Ik weet dat dat bijna vloeken in de kerk is voor de meeste mensen, maar het is een kleine moeite (en veelal noodzakelijk om erachter te komen wat er gebeurt), om even op een paar strategische plaatsen in je script een echo te zetten. Gewoon een paar keer
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
echo '1';
echo '2';
//etc
?>

en door gewoon te zien welk getal je nog wel te zien krijgt weet je al waar blijkbaar je script de mist in gaat. Zo kan je binnen 5 minuten al meer weten dan je nu weet na bijna 2 dagen.
 
Ivo P

Ivo P

14/08/2014 12:24:49
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo 'debug: regel '. __LINE__ . '<br>'; ?>


als je gewoon de regelnummers wilt zien.

Daarmee kun je ook eenvoudig met ctrl-f in je script de debug-messages terug vinden.
 
Erwin H

Erwin H

14/08/2014 12:33:01
Quote Anchor link
Meestal heb ik geen zin om zoveel te tikken, maar inderdaad, als het wat groter en complexer wordt wel makkelijker.
 
Ivo P

Ivo P

14/08/2014 12:47:07
Quote Anchor link
ctrl-c en dan op veel plekken ctrl-v

dat het regelnummer vermeld wordt, maakt ook dat je overal hetzelfde kunt zetten.
 
Sam van Broemsen

Sam van Broemsen

14/08/2014 12:57:35
Quote Anchor link
Ik krijg 4 debug messages. Mijn script loopt tot de 43'ste lijn.
En de laatste debug is op 42, dus is hij toch gewoon goed?

UDPATE: Het werkt, maar alleen wordt de balance van een gebruiker niet aangepast.
Mijn script telt de waarde van de waardebon op met de account_balance van de gebruiker. Daarna wordt de balance vervangen door de aangemaakte variable. Maar ik snap nu niet, waarom hij niks veranderd in de database.
Gewijzigd op 14/08/2014 13:01:01 door Sam van Broemsen
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.