universele CMS

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »
Nick nvt

Nick nvt

26/09/2010 00:52:25
Quote Anchor link
Hey Allemaal,

Ik ben opzoek naar een content management system die de database uitleest, zodat je daarna de inhoud daarvan kan veranderen en daarnaast ook nog bestanden kan uploaden naar de server.

Er zijn een aantal CMS's die ik geprobeerd heb zoals Drupal en Joomla. Het probleem is alleen dat deze programma's gericht zijn op het maken van websites die in hun systeem passen. Ik kan bijvoorbeeld niet handmatig een nieuwe tabel maken in de database en dan de inhoud daarvan uitlezen via het Drupal of Joomla systeem.

Daarnaast maak ik websites meestal via photoshop en dreamweaver en niet via een Drupal of Joomla template.

Weet iemand een systeem die puur de database uitleest/veranderd en bestanden upload?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Nick

PHP hulp

PHP hulp

23/01/2025 19:09:56

Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

26/09/2010 01:36:50
Quote Anchor link
Ik kan me niet voorstellen dat er zo een cms systeem zou kunnen bestaan,
omdat elk cms systeem zijn eigen manier heeft met het omgaan van de database gegevens en beveiliging.

wat je wel kan doen is door middel van plugins die beschikbaar zijn proberen te krijgen wat je wilt. of je moet zelf wat neerzetten.

enkele andere cms systemen die ik ken zijn typo3 en wordpress misschien heb je daar wat aan.

Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

26/09/2010 01:36:57
Quote Anchor link
Al eens naar Typo3 gekeken?

---

Yusuf was me voor(A)
Gewijzigd op 26/09/2010 01:37:58 door Jeroen Spaans

Nick nvt

Nick nvt

26/09/2010 10:24:00
Quote Anchor link
Heb even snel naar Typo3 gekeken en het is al meer wat ik zoek. Ik hoop dat het hiermee gaat lukken en ander zou ik zelf iets moeten maken.

Ik was al bezig met het maken van een cms die alle databases kan (maakt niet uit hoeveel colomen en wat voor data) lezen en veranderen. Ik vind het alleen wel vreemd dat niemand anders dit probleem heeft. Hoe managen jullie de inhoud van je websites?

En weet iemand hoe het zit met de aansprakelijkheid. Stel dat ik zo'n cms maak, en hij wordt gehackt en het bedrijf maakt hierdoor schade? 'k doe natuurlijk mijn uiterste best om de cms zo veilig mogelijk te maken, maar stel...

Groet, Nick

Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

26/09/2010 23:09:33
Quote Anchor link
degene die aansprakelijk wordt gesteld is ben jij en niet het cms ontwerper.
en ze hebben heus wel rekening gehouden met zulke beveiligingslekken.

als ontwerper en designer van het site moet je dan ook rekening mee houden voor dergelijke dingen en je site up2date houden.

het is dan ook weliswaar een opensource cms dus iedereen kan erin kijken maar niet iedereen kan beveiligingslekken vinden en een programmeur die dat wel kan zal niet met jou site proberen te kloten hij heeft wel betere dingen te doen denk ik.

Moe BE

Moe BE

27/09/2010 09:00:15
Quote Anchor link
Bij cmsmadesimple weet ik dat het mogelijk is om je eigen modules te schrijven met bijhorende db tabellen, ik heb het hier namelijk al voor gedaan.
Maar volgens mij moet dat bij elke cms mogelijk zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij joomla of drupal niet mogelijk is. Hoe komen ze anders aan duizenden modules.

Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 09:14:26
Quote Anchor link
Het is natuurlijk altijd mogelijk om een CMS-systeem naar je eigen wensen aan te passen, maar bij sommige systemen moet je hiervoor heel veel bestanden aanpassen, veel kennis hebben van PHP en CSS, en dan krijg je nog niet wat je wilt.
Ik heb het zelf een tijdje geprobeerd met PHP-Fusion. Je hebt er veel extra scripts voor, en het aanpassen gaat nog, maar alle scripts werken met één moeilijk script genaamd maincore.php, en dat snapte ik niet.
Ik heb nu een compleet eigen website, dus helemaal zelf gemaakt, maar nog zonder CMS-systeem. Eigenlijk heb je dit ook niet nodig.

Je kan in principe veel met gewone INSERT, UPDATE en DELETE queries uit de database, en daarnaast hele simpele PHP-scripts. Natuurlijk moet je dan wel aandacht besteden aan beveiliging.

Moe BE

Moe BE

27/09/2010 09:27:02
Quote Anchor link
Bij cmsmadesimple is er een standaard module te downloaden, die je dan naar je eigen noden kan aanpassen. Niet zo heel moeilijk eigenlijk. Je moet enkel wel kennis hebben van de template engine smarty, maar ook hier valt veel informatie over terug te vinden.

Het is volgens mij logisch dat je er wel wat tijd in gaat moeten steken. Want voor iemand anders zijn code moet je je toch altijd even aanpassen.
Gewijzigd op 27/09/2010 09:27:41 door Moe BE

Marc rc is as

Marc rc is as

27/09/2010 14:42:14
Quote Anchor link
CMS made simple is redelijk eenvoudig. Eigen php pagina's zijn eenvoudig te gebruiken.

Quote:
Daarnaast maak ik websites meestal via photoshop en dreamweaver en niet via een Drupal of Joomla template.

Je maakt dus waarschijnlijk ook vooraf de stylesheet. Dwz dat je eenvoudig php pagina's kan toevoegen aan de website, en dus ook eigen tabellen aan de database kan toevoegen.

Voordeel aan CMS Made Simple is dat je het kan gebruiken in elk eigen ontwerp.

Ik ben er persoonlijk zeer gelukkig mee.
Gewijzigd op 27/09/2010 14:42:45 door Marc rc is as

Nick nvt

Nick nvt

27/09/2010 23:11:55
Quote Anchor link
Hey allemaal,

Ik wou nog even laten weten dat het allemaal goed is gelukt met Drupal.
Met de Drupal admin account maak in mijn tabellen aan.Daarna maak ik een account met beperkte toegang waarmee de klant bepaalde tabellen kan aanpassen. Met de modules zoals imce-6 kunnen er ook nog foto's geuplaod worden.

Vervolgen haal ik de inhoud van de tabellen op via php/mysql uit de database van Drupal. Dat dan weergeven wordt op mijn website die ik met photoshop/dreamweaver gemaakt heb.

Het lijkt een heel gedoe, maar nu kan ik gewoon mijn websites blijven ontwerpen met photoshop/dreamweaver en de inhoud van de website managen met Drupal.

Bedankt allemaal voor de reacties. groeten,
Nick.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.