update frontend waarde als waarde in DB veranderd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander Heuv

Sander Heuv

23/11/2013 01:18:58
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben op het moment bezig met een schoolopdracht waar een veilingsite gemaakt moet worden.
nu loop ik tegen het volgende probleem aan.

Het werkt zo dat als iemand een bod doet op een product (door op een knop te drukken) dat het geboden bedrag met bijv 5 euro omhoog gaat. Maar wat nu als 2 of meer mensen op dat moment bij hetzelfde product kijken? Hiervoor lijkt het mij handig om bij iedereen een update te doen als iemand dus heeft geboden. Maar de vraag is nu: Hoe werkt dit eigenlijk? is dit mogelijk met JS, of moet ik hiervoor andere technieken gebruiken?
En is er een bepaalde naam voor deze methode?

alvast enorm bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:45:44
 
- SanThe -

- SanThe -

23/11/2013 01:22:22
Quote Anchor link
Zoek eens op Ajax.
 
NOLot -

NOLot -

23/11/2013 11:48:01
Quote Anchor link
Dat is een stuk lastiger dan het lijkt. Je kunt niet zomaar op een moment beslissen om data naar de client te sturen, tenzij je constant een connectie open hebt. Je kunt het proberen met bijvoorbeeld http://reactphp.org/
 
Sander Heuv

Sander Heuv

24/11/2013 01:04:43
Quote Anchor link
ah ok. ik zal even kijken of het te doen is met Ajax, anders zal ik even hulp vragen van de leraar. toch bedankt
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.