update info from mysql without refresh page

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lennart

Lennart

18/03/2008 00:13:00
Quote Anchor link
Ik heb of ben bezig met een webradio. Ik heb een programma wat de streaming regelt dat info weg schrijft naar mysql wat ie gedraaid heeft en gaat draaien. Geweldig dus want die info haal ik dus met PHP weer uit de database. Alleen stel iemand blijft heel lang op de site luisteren (laten we het hopen :) ). Als die persoon geen nieuwe pagina's opent kan het zijn dat ie een half uur naar een nummer loopt te kijken wat ie al lang gehoord heeft. Niet echt PRO plus mensen vragen zich wel eens af hoe een nummer heet en daar zouden ze dan alleen achterkomen met een refresh. Ik zou natuurlijk zelf iets met een refresh in HTML kunnen doen maar dit is ook niet echt PRO en je krijgt de iritante IE explorer tikjes te horen. Ik weet niet of jullie bekend zijn met www.juize.fm daar hebben ze een speler die het wel kan. Iemand suggesties hoe ze het daar doen of voorbeelden hoe ik het zou kunnen gaan doen. Google kon me helaas niet echt opweg helpen.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:10:21
 
Erik Rijk

Erik Rijk

18/03/2008 00:18:00
Quote Anchor link
AJAX zal het worden, mja .. aan meer dan de naam kan ik je niet helpen
 
Jonathan plas

jonathan plas

18/03/2008 00:22:00
Quote Anchor link
JUICE FM gebruikt geen php maar java! wat hier leuk aan is dat je de bron kan weergeven en dan kan je de code zien, deze kan je dan opweg helpen! grtz
 
Lennart

Lennart

18/03/2008 00:34:00
Quote Anchor link
jonathan plas schreef op 18.03.2008 00:22:
JUICE FM gebruikt geen php maar java! wat hier leuk aan is dat je de bron kan weergeven en dan kan je de code zien, deze kan je dan opweg helpen! grtz


Ik heb de bron zitten lezen maar kwam niet echt uit Juize zijn broncode. Iemand die me een duwtje in de juiste richting kan geven? Simpel scriptje of voorbeeld dat iets uit de database leest en continue de huidige info uit de database weergeeft.
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

18/03/2008 09:08:00
Quote Anchor link
jonathan plas schreef op 18.03.2008 00:22:
JUICE FM gebruikt geen php maar java! wat hier leuk aan is dat je de bron kan weergeven en dan kan je de code zien, deze kan je dan opweg helpen! grtz
java!= javascript

kijk eens naar http://www.mootools.net

Je zult gebruik moeten maken van het Ajax gedeelte (XHR).

(dit is ongeveer de richting die jij zoekt: http://demos.mootools.net/Ajax_Timed )
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.