update mysql an array

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Karin Verdonkschot

Karin Verdonkschot

11/07/2017 11:57:54
Quote Anchor link
Volgende Query werkt wel maar ik twijfel of dit correct is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
foreach ($data as $value) {
          $sql = "UPDATE catalog_product_entity SET has_options = 0 WHERE sku ='" . $value['sku'] ."' ";
          $this->db->query($sql);
       }


ON DUPLICATE KEY gaat voor mij niet op daar de kolom SKU wel een key maar geen primary key is. Of kan dat dan ook; Het lukte me in ieder geval niet met die methode.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 14:35:17
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

11/07/2017 12:02:43
Quote Anchor link
Ligt aan wat je probeert te bereiken, ofwel wat zou volgens jou hier de eventuele meerwaarde zijn van ON DUPLICATE KEY?
 
Karin Verdonkschot

Karin Verdonkschot

11/07/2017 12:09:32
Quote Anchor link
Hi Ben,

Ik zie zelf de meerwaarde niet.

We zijn een "tool" aan het maken die een custom attribuut in Magento kan updaten. We willen dus in de tabellen niets aanpassen. Met bovengenoemde query werkt het prima, alhoewel we het nu testen in 1 tabel, er moeten nog wel wat joins komen.

ALvast bedankt voor je reactie.

Toevoeging op 11/07/2017 12:13:05:

Misschien moet ik nog even toevoegen dat we een XML feed inlezen, waar enkel de unieke SKU in voorkomt en desbetreffende waarde van de attribuut.
Dus de Query gaat x het aantal producten...... vandaar mijn twijfel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.