UPDATE MySql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »
Arno van Zanten

Arno van Zanten

02/06/2022 11:16:50
Quote Anchor link
Hallo en ja daar ben ik weer.

Ik wil een UPDATE doen richting de Dbase, echter krijgt hij alle info goed binnen, maar hij update de DBase niet.
Ik krijg alles wat ik wil, maar ergens heb ik iets over het hoofd gezien misschien?

Dit is de code

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
    include('./dbase.php');
    session_start();
    
    $title = $_POST['title'];
    $story = $_POST['story'];
    $ID = $_POST['ID'];
    
    echo "<br>".$title."<br>";
    echo nl2br($story)."<br>";
    echo $writer."<br>";
    echo $ID;

    $sql ='UPDATE News SET Title="'.$title.'", Story="'.$story.'" WHERE ID="'.$ID.'"';
        
    header('Location: ../index.php?menu=news');
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 03:39:17
 
Jorn Reed

Jorn Reed

02/06/2022 11:23:33
Quote Anchor link
Ik zie geen uitvoer van de query. Nu is het puur een variablel met een query string.

Toevoeging op 02/06/2022 11:24:34:

Jorn Reed op 02/06/2022 11:23:33:
Ik zie geen uitvoer van de query. Nu is het puur een variablel met een query string.


Ik kan ook niet op welke manier je met de DB verbindt.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/06/2022 11:26:50
Quote Anchor link
Je moet de functie mysqli_query gebruiken om de query te executen. Lees ook iets over prepared statements (PDO), want op dit moment is je query erg onveilig.
 
Arno van Zanten

Arno van Zanten

02/06/2022 11:29:27
Quote Anchor link
Hij doet alles, want als ik alles met een echo doe, dan krijg ik ook results te zien.
Hij doet ook de sql uitvoeren, maar toch verschijnt er niks in de dbase.
Hedt item wat ik aan wil passen, blijft onveranderd.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/06/2022 11:32:46
Quote Anchor link
>> Hij doet alles, want als ik alles met een echo doe, dan krijg ik ook results te zien.

Goed lezen wat er wordt gezegd!!!

>> Ik zie geen uitvoer van de query.

>> Je moet de functie mysqli_query gebruiken om de query te executen.
 
Arno van Zanten

Arno van Zanten

02/06/2022 11:33:06
Quote Anchor link
Arno van Zanten op 02/06/2022 11:29:27:
Hij doet alles, want als ik alles met een echo doe, dan krijg ik ook results te zien.
Hij doet ook de sql uitvoeren, maar toch verschijnt er niks in de dbase.
Hedt item wat ik aan wil passen, blijft onveranderd.


PS: dit is de dbase strutuur van News

ID
Title
Story
Writer
date

Toevoeging op 02/06/2022 11:36:23:

code nu aangepast maar nu blijft hij steken op de $sql

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
    include('./dbase.php');
    session_start();
    
    $title = $_POST['title'];
    $story = $_POST['story'];
    $ID = $_POST['ID'];
    
    echo "<br>".$title."<br>";
    echo nl2br($story)."<br>";
    echo $writer."<br>";
    echo $ID;

    $sql = mysqli_query('UPDATE News SET Title="'.$title.'", Story="'.$story.'" WHERE ID="'.$ID.'"');
        
    header('Location: ../index.php?menu=news');
?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/06/2022 11:39:09
Quote Anchor link
Hier staat een voorbeeld:

https://www.w3schools.com/php/php_mysql_update.asp

Bekijk het blok "Example (MySQLi Procedural)"

Eerst lezen, daarna zelf proberen.
 
Jan R

Jan R

02/06/2022 11:42:28
Quote Anchor link
JE voer nu wel de query uit maar haalt geen gegevens op laat staan uitsturen naar de ontvanger
nog te namen stappen dus
controleren of de query ok is: if($sql) {....}
Lees de gegevens indien ok mysqli_fetch_.....
stuur de uitvoer door naar de gebruiker echo ....
 
Arno van Zanten

Arno van Zanten

02/06/2022 11:45:25
Quote Anchor link
Code is niet veel veranderd, maar nu werkt ie ineens

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
    include('./dbase.php');
    session_start();
    
    $title = $_POST['title'];
    $story = $_POST['story'];
    $ID = $_POST['ID'];
    
    echo "<br>".$title."<br>";
    echo nl2br($story)."<br>";
    echo $writer."<br>";
    echo $ID;

    $sql = 'UPDATE News SET Title="'.$title.'", Story="'.$story.'" WHERE ID="'.$ID.'"';
    
        if(mysqli_query($connect, $sql)) {
            echo "<br>Record Updated Succesfully";
        }
else {
            echo "<br>Error Updating record";
        }

header('Location: ../index.php?menu=news');
?>
 
Ivo P

Ivo P

02/06/2022 11:46:57
Quote Anchor link
vaak is het erg verhelderend als je mysqi_error() print als het mis gaat met het uitvoeren.

a) omdat je geen verbinding hebt met de database;
b) omdat je query opbouw niet klopt (lijkt hier ok)
c) omdat tabellen of kolommen toch net anders heten;
d) omdat er een niet-escapete ' in je invoer zit.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if(!$sql) {
   echo 'fout met query: ' . mysqli_error($conn);
}

?>


Maar mogelijk is het ook zinnig om de error reporing van PHP gewoon aan te zetten: dan krijg je vast een melding over dat je eerste parameter van mysqli_query() een string is ipv een verbinding

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 1);
?>


Toevoeging op 02/06/2022 11:48:08:

Arno van Zanten op 02/06/2022 11:45:25:
Code is niet veel veranderd, maar nu werkt ie ineens


Niet veel, maar je gebruikt nu wél $connect in je mysqli_query()....

Maar zet sowieso je error_reporting aan. Dit had php je ook kunnen melden.



Toevoeging op 02/06/2022 11:49:39:

enne: gebruiker meteen bij het einde van de pagina doorverwijzen is (zeker tijdens het ontwikkelen) niet heel handig. Je ziet dan eventuele uitvoer of foutmeldingen ook niet meer. Zeker niet als ook nog output-buffering aan staat.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/06/2022 12:04:03
Quote Anchor link
Arno van Zanten op 02/06/2022 11:45:25:
Code is niet veel veranderd, maar nu werkt ie ineens

Daarom gaf ik je ook dat voorbeeld, en daarom is het van belang om goed te lezen. Ik krijg de indruk dat je iemand bent die alles 'snel snel' wilt doen. En dan maak je dus fouten. Fouten die je zelf kunt voorkomen/oplossen door even op je gemak een voorbeeld te bekijken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/06/2022 12:23:38
Quote Anchor link
Ik raad je aan om een goede tutorial te zoeken, en goed door te nemen wat er gebeurt.

Voor queries en databaseafhandelingen kan je hier mooie uitleg vinden:
https://github.com/arienclaij/sql-boilerplate/tree/master/mysqli
Deze zal ik de komende tijd even verder updaten.

Verder krijg ik ook sterk de indruk dat je echt van de hak-op-de-tak spring bij het maken van PHPscript. Dan loop je weer vast in basis-kennis, en een dag later loop je vast bij iets waar je wat gevorderder voor moet zijn.

Mijn advies: Zet alles waar je mee bezig bent even in de koelkast, en werk alles netjes stap voor stap af vanaf hoofdstuk 1. Steeds meer leer je PHP dan beter kennen, en elke stap die je maakt daar heb je ook profijt van bij de opvolgende hoofdstukken.

Anders loop je kans dat je veel belangrijke theorie gaat missen, en eventueel cruciale fouten gaat maken waar je laten spijt van zal hebben, zoals veiligheidslekken, of slordige code die je jezelf aanleert. Iets dat je absoluut NIET wilt.
Gewijzigd op 02/06/2022 12:28:51 door - Ariën -
 
Ad Fundum

Ad Fundum

02/06/2022 17:26:35
Quote Anchor link
Je bedoelt Read The Fine Manual? ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.