Update query met sum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis Fleijsman

Dennis Fleijsman

03/02/2023 21:39:58
Quote Anchor link
Dag,

Volgende vraag, ik heb een update query gemaakt maar het wil niet lukken:
de volgende query gebruik ik hiervoor

UPDATE totalen SET totaal_inkomsten (SELECT SUM(bedrag_inkomsten) FROM inkomsten WHERE totalen.id_naam_inkomsten = inkomsten.id_naam_inkomsten

Ik krijg de volgende foutmelding: #1064 - Er is iets fout in de gebruikte syntax bij '(SELECT SUM(bedrag_inkomsten) FROM inkomsten WHERE totalen.id_naam_inkomsten = i' in regel 1

Wat doe ik fout?

Dennis
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 22:51:08
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/02/2023 21:53:25
Quote Anchor link
Ik vermoed dat er een haakje ontbreekt.

UPDATE totalen SET totaal_inkomsten (SELECT SUM(bedrag_inkomsten)) FROM ...
 
Dennis Fleijsman

Dennis Fleijsman

03/02/2023 21:55:26
Quote Anchor link
Bedankt voor het antwoord maar ik heb het probleem al gevonden. Het moet dus zijn:

UPDATE totalen SET totaal_inkomsten = (SELECT SUM(bedrag_inkomsten) FROM inkomsten WHERE totalen.id_naam_inkomsten = inkomsten.id_naam_inkomsten);
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/02/2023 21:57:12
Quote Anchor link
Ah ja, dat kan. Er ontbrak in ieder geval een haakje. Tip voor de volgende keer ... even tellen of het aantal openingshaakjes ( gelijk is aan het aantal sluitingshaakjes ). Dan had je gezien dat er eentje ontbrak. Mooi dat het is opgelost.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.