upgrade naar php 5

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Koen B

Koen B

19/12/2006 14:50:00
Quote Anchor link
Hallo,

ik heb nu een site die werkt op php 4, maar ik kom in script steeds vaker tegen dat ik daar php 5 voor nodig heb dus ik zou graag willen upgraden.
Maar ik heb ook gehoord dat de huidige php die we gebruiken dan nog wel eens errors zou kunnen gaan geven?
Wat is daar van waar? En als er errors komen, zijn die dan redelijk simpel op te lossen?

Alvast bedankt, Koen
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 20:08:07
 
Vdleije .

vdleije .

19/12/2006 14:50:00
Quote Anchor link
Ik heb de zelfde vraag alleen dan voor Mysql!

Typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door vdleije .
 
- SanThe -

- SanThe -

19/12/2006 15:02:00
Quote Anchor link
Een goed script zal gewoon werken.

Superglobals staat standaard uit. Dus als je $vars uit de url of uit een formulier op wil vragen doe je dat met $_GET en $_POST. Zo ook de var $_FILES. Zie verder onder superglobals.
 
Frank -

Frank -

19/12/2006 15:12:00
Quote Anchor link
vdleije schreef op 19.12.2006 14:50:
Ik heb de zelfde vraag alleen dan voor Mysql!

Typo
Dat lijkt mij sterk! PHP en MySQL zijn 2 totaal verschillende dingen, kun je niet met elkaar vergelijken. De verschillen tussen de versies 4 en 5 (toevallig dezelfde nummers) zijn dan ook niet te vergelijken.

Heb je al eens in de handleiding gekeken wat de verschillen zijn tussen de diverse versies? In hoofdstuk 12 staat bv. per functie al aangegeven sinds wanneer deze wordt ondersteund.

Vergeet niet naar de instellingen te kijken, STRICT is totaal wat anders dan niet-STRICT en kan bijzondere resultaten opleveren.

Zie ook yapf.net voor een fraai overzichtje met problemen. Misschien dat je dan toch maar gaat overstappen op PostgreSQL...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.