upload systeem profielfoto

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Bart de kinkelaar

bart de kinkelaar

23/02/2015 19:12:40
Quote Anchor link
Het uploadsysteem werkt.
Maar wat ik nu wil is als ik iets upload naar een mapje op mijn PC, 'Profielfoto', dat ik met een bepaalde code, de juiste profielfoto kan laten zien bij het juiste profiel. Dus dat ik als gebruiker ID 2, niet op mijn profiel-pagina de profielfoto te zien krijg van gebruiker ID 1.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 18:58:56
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2015 19:18:05
Quote Anchor link
Hoe sla je de profielfoto's op? Expliciet met dezelfde bestandsnaam, en een ID als kenmerk?
Dus bijv. 1.jpg, 2.jpg, 3.jpg etc...?
 
Bart de kinkelaar

bart de kinkelaar

23/02/2015 19:25:00
Quote Anchor link
Als ik op dit moment een plaatje upload genaamd Gert.jpg, dan slaat hij deze ook op in het mapje als Gert.jpg. Mij lijkt het makkelijkste dat zoals jij zegt dat Gert.jpg veranderd in 1.JPG als zijn ID 1 is. En dat het dus veranderd in 2.JPG als zijn ID 2 is. Maar de vraag is hoe ik dat voorelkaar krijg?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2015 19:35:43
Quote Anchor link
Je moet bij de move_uploaded_file() ook in het tweede argument de naam van je bestand opgeven.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
move_uploaded_file($_FILES['file']['name'], "profielimages/".$id.".jpg");
?>


Op de plek van $id plaats je de variabele neer die je gebruikt om de gebruiker te identificeren.
 
Bart de kinkelaar

bart de kinkelaar

23/02/2015 19:39:52
Quote Anchor link
Afbeelding

Toevoeging op 23/02/2015 19:40:32:

Onder Echo "File succesfully uploaded" of ipv $target?
Gewijzigd op 23/02/2015 19:40:48 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2015 19:41:27
Quote Anchor link
Kan je de code hier posten voordat het plaatje onbereikbaar is?
Daarvoor hebben we verder [code] en [/code]-tags.

Verder wordt in de $target-variabele de bestandsnaam bepaald. Dus daar moet je je ID-nummer dan meegeven.
Gewijzigd op 23/02/2015 19:42:27 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.