Url afbeelding van album

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

M B

M B

12/04/2015 12:55:45
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben met een album script bezig in php.
De foto's die sla ik buiten de public map op in grote resolutie zodat ik er van alles mee kan doen.
Bij het opvragen van een foto kijk ik eerst als die in de cache map staat zo ja laat die zien zo,
nee maak van de grote foto een foto in het formaat hoe ik het hebben wil en plaats die in de cache map en laat die zien.
Dit werkt allemaal goed.

Nu zit ik met de vraag hoe kan ik het beste de foto opvragen via de url dat ik meerdere formaten kan opvragen en dat het ook nog seo vriendelijk is?
Het liefst begin ik de url met /media/img/

In de toekomst komt er namelijk nog meer te hangen onder /media zodat alles wat met media te maken heb kwa url allemaal netjes bij elkaar heb zitten.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 17:12:43
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

12/04/2015 13:08:51
Quote Anchor link
seo vriendelijk zou het kunnen worden als je toepasselijke namen gebruikt voor de foto's en dan eventueel het formaat erbij

zoiets

/media/images/zonondergang_640x480.jpg
 
M B

M B

12/04/2015 17:55:26
Quote Anchor link
De afbeeldingen die kunnen wel met 60 tegelijk worden ingevoerd, allemaal een eigen naam geven is dan een beetje onhandig.
Is het dan het meest logisch om /media/img/640x480/randommd5string.jpg te gebruiken als url?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

12/04/2015 18:00:03
Quote Anchor link
Ja Dat kan.
 
Eddy E

Eddy E

12/04/2015 18:09:37
Quote Anchor link
Ja, maar is dat SEO?
Een IMG (image) is toch altijd media?
RandomMD5 is niet mooi, gooi er dan een datum of volgnummer in.

Dit lijkt mij de meest logische URL:
www.website.nl/media/640x480-12april2015.jpg

Dan kan je ook wat makkelijker zoeken doordat alles in 1 map staat.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.