Url uitlezen van de database werkt niet.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Snelle Jaap

Snelle Jaap

08/12/2015 11:47:38
Quote Anchor link
Ik heb een url die ik uit de database moet halen. Maar ik krijg hem niet uitgelezen.

Met de volgende code probeer ik het:


(artikeldb.php)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
//  content
$attachment              = "SELECT * FROM `site_attachments` WHERE parent_id = '".$attachmentcr[0]['parent_id']."' ";
$attachmentcon             = $conn->query($attachment);
$attachmentcr            = array();
while ($attachmentcr[]     = $attachmentcon->fetch_array());
?>


En hier wil ik het uitlezen:
(content.php)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$pdf
= $attachmentcr[0]['url'];
?>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? echo $attachmentcr[0]['url'] ?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? echo $pdf; ?>


Maar beide echoes werken niet.

Op een contentpage wil ik graag de url uitlezen die bij het ID hoort van het artikel. In de tabel: site_attachments staat de url, en een parent_id die hetzelfde is als een artikel ID zodat die eraan gekoppeld word.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 06:58:00
 
Pipo Clown

Pipo Clown

08/12/2015 12:11:22
Quote Anchor link
Probeer je daadwerkelijk een url te echoen of probeer je een pdf-bestand te echoen ?
Dat laatste zal volgens mij niet gaan lukken.
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

08/12/2015 12:48:54
Quote Anchor link
Ik probeer een url te echoen (het pad van waar de pdf staat).
 
Jan de Laet

Jan de Laet

08/12/2015 12:54:19
Quote Anchor link
Staat er wel wat in $attachmentcr of in $attachmentcr[0]?

Ik neem aan dat je iets als dit wil echoen:
<a href="$pdf">Klik hier</a>
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

08/12/2015 12:58:47
Quote Anchor link
Jan de Laet op 08/12/2015 12:54:19:
Staat er wel wat in $attachmentcr of in $attachmentcr[0]?

Ik neem aan dat je iets als dit wil echoen:
<a href="$pdf">Klik hier</a>


Klopt.

Nee er staat niks in als ik $attachmentcr echo. Wat vreemd is aangezien ik precies dezelfde code gebruik voor een andere tabel, waar het wel werkt. En de tabel: attachments bestaat gewoon ook met row: url.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

08/12/2015 13:41:32
Quote Anchor link
Dump $attachmentcr eens, mogelijk is dit geen array? Oftewel je query leverde in dat geval geen resultaten op. Dit kan weer duiden op een niet-kloppende query.

Zo zie ik in de bovenstaande query ook dat je hierin OOK $attachmentcr gebruikt, en een paar regels later gooi je eerdere waarden die deze variabele had weg. Misschien is het niet een heel erg handige strategie dat je voor beide zaken (de opbouw van de query en het (opnieuw) verzamelen van resultaten) dezelfde variabele gebruikt...
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

08/12/2015 13:46:02
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 08/12/2015 13:41:32:
Dump $attachmentcr eens, mogelijk is dit geen array? Oftewel je query leverde in dat geval geen resultaten op. Dit kan weer duiden op een niet-kloppende query.

Zo zie ik in de bovenstaande query ook dat je hierin OOK $attachmentcr gebruikt, en een paar regels later gooi je eerdere waarden die deze variabele had weg. Misschien is het niet een heel erg handige strategie dat je voor beide zaken (de opbouw van de query en het (opnieuw) verzamelen van resultaten) dezelfde variabele gebruikt...


Misschien niet netjes maar het werkt over het algemeen wel.

Als ik een hardcoded waarde erin zet bij de query werkt hij wel (bijvoorbeeld parent_id = 16) Dus het ligt echt aan dit stuk:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? '".$attachmentcr[0]['parent_id']."' ?>


Ik heb al geprobeerd de single quotes weg te halen aangezien het een numerieke waarde is en die geen quotjes nodig heeft (geloof ik) maar dan werkt de hele query niet meer.

Voorbeeld wat dus wel werkt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
"SELECT * FROM `site_attachments` WHERE parent_id = 16 ";
?>
 
Jan de Laet

Jan de Laet

08/12/2015 14:01:11
Quote Anchor link
Wat Thomas zegt, plus probeer dit eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
//  content
$parentid = $attachmentcr[0]['parent_id'];
$attachment              = "SELECT * FROM `site_attachments` WHERE parent_id = ".$parentid;
$attachmentcon             = $conn->query($attachment);
$attachmentcr            = array();
while ($attachmentcr[]     = $attachmentcon->fetch_array());
?>


check overal of je velden wel de verwachte waarde hebben. Mbv print_r of var_dump.
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

08/12/2015 14:26:01
Quote Anchor link
Ik heb het op een andere manier opgelost. Inplaats van het parent_id ophalen uit dezelfde table heb ik gewoon het id via een variable in de query gezet. Het id wat dus het parent_id is maar dan uit de table met de artiekelen zelf. Dit werkt, dus het is opgelost.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.