user dir wijzigen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 16:10:29
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik heb een probleempje. In een editor kan ik een SFTP-server aanmaken. Op zich handig, maar er gaat iets niet lekker. Ik wil hem zo instellen dat ie begint in de root van de server. Daarvoor heb ik de "remote directory" ingesteld op "/". De user die ik gebruik heeft de juiste rechten, dus dat zou gewoon goed moeten gaan.

Het probleem is nu dat ie niet naar de root van de server gaat, maar naar de root van de user. Als ik de SFTP-server dus 'openklap' zie ik niet de root van de server, maar zie ik de bestanden in /home/jantje/.

Is er een instelling op de server die ik kan aanpassen, waardoor ik wél in de root van de server terecht kom in plaats van in de root van de user? Alle hulp is welkom.

(Oh ja, ik wil als het kan wel graag gewoon de map /home/jantje/ behouden.)
Gewijzigd op 22/05/2016 16:11:37 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:43:40
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

22/05/2016 17:01:02
Quote Anchor link
Hoi Ozzie,

Ik probeer je te volgen. Ik neem aan dat je het volgende bedoelt: Je hebt een Editor (IDE) waarin je een verbinding kunt maken met een SFTP server. Kun je hierin geen start_dir of home_dir aangeven. Het lijkt mij nogal ver gaan om op de server zelf de Home dir aan te passen.

Daarnaast zou ik je willen vragen: Waarom zou je in de root (/) van een server willen beginnen? Kun je niet beter de projectmap waar je werkt als beginpunt gebruiken?

Als je via SFTP inlogt, gebruik je een File Transfer Protocol over de SSH (Secured Shell) voor de gebruiker waar je mee inlogt. Zoals je bij Windows op de Desktop van een gebruiker inlogt, log je bij Unix in op de homedir ~/ of /home/jantje/

Je kunt in veel editors aangeven dat hij na het inloggen een chdir moet geven naar een andere map.
Bij het invullen moet je dan bijvoorbeeld:

Als je dit via de linux commandline doet, ziet het er ongeveer zo uit:
>> [email protected]:/map/waar/je/wilt/beginnen

Misschien dat dat ook werkt in je editor.
 
Bart V B

Bart V B

22/05/2016 17:12:05
Quote Anchor link
Ik probeer je ook te volgen Ozzie, maar kom er even niet helemaal uit.
Jij wil op / uitkomen. Die is eigenlijk alleen als "root" te benaderen. Immers heeft user jantje daar niets te doen, laat staan dat je wil dat ie daar komt. Dus ik denk dat je beter dan:
- Of jantje de rechten geven als "root"
(Niet aan te raden)

- Of je idee wat beter uitleggen want eigenlijk wil je iets wat je helemaal niet wilt.
(iets met veiligheid)
Gewijzigd op 22/05/2016 17:13:27 door Bart V B
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 20:15:03
Quote Anchor link
>> Kun je hierin geen start_dir of home_dir aangeven.

Jawel, dat is dus die "remote directory". Echter, als ik daar "/" invul dan gaat ie niet naar de root van de server, maar naar de root van de user, dus naar /home/jantje/.

De website die ik wil bewerken staat echter in /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl Vanuit /home/jantje kan ik daar dus niet bij.

Ik ben zelf de enige die toegang heeft tot de server. Uit veiligheidsoverwegingen wil ik alles via een SSH-user doen. Die user heeft root-rechten dus dat is geen enkel probleem. Alleen de home directory van die user is dus /home/jantje/. Met die user wil ik overal bij kunnen. Maar in die editor kijkt ie dus blijkbaar naar de home directory en niet naar de server directory.

Nu kan ik bijv. in /etc/passwd de directory /home/jantje aanpassen in "/". Als ik dat doe dan werkt het in de editor wel. Echter als ik dan via de shell inlog is ie z'n bash_profile e.d. kwijt. dat schiet dus ook niet op. Wat ik dus zou willen is dat /home/jantje/ wel gewoon de home directory blijft waarin bash-profile e.d. staan, maar dat de "werkdirectory" de root directory van de server is.

Misschien een beetje een warrig verhaal ... ik hoop dat jullie het (een beetje) begrijpen.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

22/05/2016 23:37:55
Quote Anchor link
Waarom leg je niet gewoon een symlink in /home/jantje? Bijvoorbeeld met iets als
ln -s /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl /home/jantje/www
Homedirectory verwijzingen veranderen is onverstandig, met een beetje pech sluit je jezelf ermee buiten. Direct in /etc/passwd werken is gevaarlijk. Doe dit nooit.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 23:41:37
Quote Anchor link
>> ln -s /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl /home/jantje/www

Ah ... dat zijn goede tips. Als ik het goed begrijp creëer ik dan dus een symbolische link "www" in het mapje /home/jantje die leidt naar "/var/www/vhosts/mijnwebsite.nl"?

Toevoeging op 23/05/2016 00:59:24:

Mooie oplossing. Werkt goed. Thanks!
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

23/05/2016 10:33:58
Quote Anchor link
Helemaal correct. En dat hangt dus ook weer mooi samen met je vorige topic, FollowSymlinks uitzetten houdt in dat Apache deze links niet volgt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2016 11:48:09
Quote Anchor link
Ik snap het ... nice :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.