user offline bij sluiten van IE venster

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

17/09/2007 17:49:00
Quote Anchor link
Hey

ik heb een vraag over een user online script
ik heb deze in me site staan
deze laat zien of mensen online zijn op de site of niet
maar nu is het probleem dat als je gewoon de pagina sluit zonder op afmelden te klikken de user gewoon online blijft staan
weet iemand een manier om toch de user offline te krijgen zonder dat die op afmelden klikt en gewoon het IE venstel sluit?
hij maakt gebruik van een database
dus enige wat er moet gebeuren is dat als je de pagina sluit zonder af te melden iets uit de database te verwijderen

Groetjes wesley
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stephan Sterrenberg
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 08:23:16
 
Frank -

Frank -

17/09/2007 17:53:00
Quote Anchor link
Dit kun je nooit 100% waterdicht krijgen. Wanneer ik de pc uitzet, valt er op geen enkele manier nog een berichtje naar de server te sturen om me af te melden.

Oplossing: Doe de aanname dat iemand minstens 1x per x minuten iets doet en dus online is. Heeft hij meer dan x minuten niks gedaan, dan is deze persoon offline. Sla dus bij iedere actie van de bezoeker een datumtijdstempel op in de database, dan kun je daar later wat mee gaan doen.

Ps. Deze vraag komt zeker 1x de week voorbij, net zoals de oplossing.
 
- SanThe -

- SanThe -

17/09/2007 17:54:00
Quote Anchor link
Deze vraag is al vaak geweest. In de database de user een DATETIME geven en dit als ie wat doet updaten met NOW(). Dan kan je checken op b.v. 5 minuten niet actief, dan is ie offline.
 
Kalle P

Kalle P

17/09/2007 17:56:00
Quote Anchor link
Hintje naar de FAQ?
 
Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

17/09/2007 17:57:00
Quote Anchor link
dat wordt dus me hele script omgooie
maar me meester op school zei is van close_window en dan iets uit laten voeren
dus als je op kruisje drukt dat die iets uitvoert
enig idee of dat kan
hij is wel goed in php/javascript dus ik weet het niet
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stephan Sterrenberg
 
Frank -

Frank -

17/09/2007 18:00:00
Quote Anchor link
Quote:
maar me meester op school zei is van close_window en dan iets uit laten voeren
Dat kan, maar hoe ga je dat doen als de pc al uit is? (ja, ik zet de pc gewoon uit en klik niet op [start] om de boel uit te zetten)
 
Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

17/09/2007 18:01:00
Quote Anchor link
ja maar ik neem aan dat je wel eerst alle windows sluit
maar dit doen de meeste mensen wel
dus. maar iemand een idee hoe je dat uit kan voeren
 
- SanThe -

- SanThe -

17/09/2007 18:03:00
Quote Anchor link
Idem als je op een site bent en je typt een compleet ander adres in. Dat is ook niet te checken maar je bent wel weg.
 
Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

17/09/2007 18:05:00
Quote Anchor link
nee dat klopt
oke dus wat ik gewoon moet doen is datedump in database zeten en dan met if opdracht controleren of die actief is
maar dan heb ik nog steets het probleem met als je de pagina sluit toch?
 
Frank -

Frank -

17/09/2007 18:05:00
Quote Anchor link
Quote:
Ik neem aan
Op zijn engels is dat I AssUme, ook wel 'I make an ass of you and me'.

Met aannames zet je dus zowel jezelf als de ander voor schut...

En wat ik al zei, je krijgt dit niet 100% waterdicht met een stukje js. Wanneer er geen verbinding is, valt er namelijk niets te verzenden. En waarom er geen verbinding is, dat kan diverse oorzaken hebben, bv. een pc die uit staat of een netwerk dat plat ligt. Vergeet niet, http is statusloos! Je was online, je bent helemaal nooit online. (wil niet zeggen dat over een seconde nog steeds offline bent, wellicht laat je dan weer iets van je horen.)
 
- SanThe -

- SanThe -

17/09/2007 18:06:00
Quote Anchor link
Nee hoor, want ook die rolt en na 5 minuten uit dat ie niet meer actief is.
 
Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

17/09/2007 18:08:00
Quote Anchor link
oja dit wordt natuurlijk op de server uitgevoert en niet bij de gebruiker zelf
of zit ik nou onzin uit te kramen
 
Patrick

Patrick

17/09/2007 18:19:00
Quote Anchor link
Ik zou zeggen ga het eens proberen, ga eens aan de slag, dan kom je het vanzelf te weten.

hetgeen wat je moet doen is:

Maak een phpfile en noem die bv. update.php en zet daarin:

- Zodra update.php word aangeroepen, zet je de gebruikersnaam en een datetime in de db.
- Lees de datetime kolom uit en verwijder iedereen die al langer dan een x aantal minuten niet aktief is.

Include deze pagina bovenin elke pagina op je site en alles is opgelost..
 
Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

17/09/2007 18:20:00
Quote Anchor link
oke zal ff kijke
bedankt alvast
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.