username een link mee geven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niek Kasius

Niek Kasius

11/09/2013 20:03:27
Quote Anchor link
Ik heb 2 probleempjes met onderstaan script. 1 is als ik mijn muisaanwijzer naar de link Hier ga verschuift de text in de header 1 letter naar links.
En 2 is ik wil de username een link geven zodat die naar een memmbers info gaat. Nu kan ik dat wel doet met a href="member.php"
Maar dan word er geen id mee gegeven, en werkt het niet zoals het de bedoeling is.
ik al verschillende dingen geprobeerd zoals dit.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href='../member.php?=actie=&id=$[id]'> ".$_SESSION['username']."</a>

het opend wel de member.php toe maar geeft behalve de header en de footer niks weer.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
session_start();
ini_set('display_errors',1); // 1 == aan , 0 == uit
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);
require "config.php";
//Controleerd of de gebruiker is ingelogt.
if(isset($_SESSION['username'])){
echo "Hello ".$_SESSION['username'].", Klik <a href='logout.php'>Hier</a> Om uit loggen";
}

else{
echo '<h2 align="center"><font color="blue"><a href="login.php">Log In</a> Om de Admin pagina te openen!</font></h3>';
exit();
}

include ("../includes/header.php");
include ("../includes/connect.php");
include ("../includes/verwerk.php");
?>

</head>
<body>
<div id="main_container">
<div id="header">
<br /><font size="4" color="#0000A0">BILJART</font><br />(admin)<br/><a href="../stand.php">Bekijk Stand</a>

</div>

<?php
include "admininhoud.txt";
?>

ik al verschillende dingen geprobeerd zoals dit.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href='../speler.php?=actie=&id=$[id]'> ".$_SESSION['username']."</a>

het opend wel de speler toe maar geeft behalve de header en de footer niks weer.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 06:08:51
 
- SanThe -

- SanThe -

11/09/2013 20:40:43
Quote Anchor link
Geef eens de hele regel.
En wat is dit? $[id]
 
Andre Sep

Andre Sep

11/09/2013 21:59:25
Quote Anchor link
Alleen het HTML gedeelte van de code is al extreem verkeerd...

Jij gaat eerst output geven voordat je ook nog maar bent begonnen aan het HTML document! Zorg er voor dat ALLE output (dus alles wat je de gebruiker wilt laten zien) binnen de <body> tags staat.

Bekijk eens goed de paginabron en probeer deze maar eens te valideren. Misschien dat je daar al wat huplvolle meldingen te zien krijgt.

Daar komt bij dat als de gebruiker niet is ingelogd je het script stopt met een 'exit()' waardoor een bezoeker die toevallig op de pagina komt natuurlijk helemaal niets te zien krijgt dan alleen de link om in te loggen. Zelfs geen 'header' en 'footer' gedeelte waar vaak de basis structuur van de website in staat.

De link om naar de juiste 'member' te gaan zal ook op een andere manier geschreven moeten worden:
bv: member.php?actie=verwerken&member_id=24

Deze waarden zijn dan vervolgens binnen member.php op te halen met $_GET['actie'] (= 'verwerken') en $_GET['member_id'] (= 24).
 
Niek Kasius

Niek Kasius

12/09/2013 02:45:11
Quote Anchor link
Andre Sep
{quote]
Daar komt bij dat als de gebruiker niet is ingelogd je het script stopt met een 'exit()' waardoor een bezoeker die toevallig op de pagina komt natuurlijk helemaal niets te zien krijgt dan alleen de link om in te loggen. Zelfs geen 'header' en 'footer' gedeelte waar vaak de basis structuur van de website in staat.
[/quote]
Ja dat is wel de bedoeling,
Maar ik heb het veranderd.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
session_start();
ini_set('display_errors',1); // 1 == aan , 0 == uit
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);
include ("../includes/header.php");
include ("../includes/connect.php");
include ("../includes/verwerk.php");
?>

</head>
<body>
<div id="main_container">
<div id="header">
<?php
require "config.php";
//Controleerd of de gebruiker is ingelogt.
if(isset($_SESSION['username'])){
echo "Hello ".$_SESSION['username'].", Klik <a href='logout.php'>Hier</a> Om uit loggen";
}

else{
echo '<h2 align="center"><font color="blue"><a href="login.php">Log In</a> Om de Admin pagina te openen!</font></h3>';
exit();
}

?>

<br /><font size="4" color="#0000A0">BILJART</font><br />(admin)<br/><a href="../stand.php">Bekijk Stand</a>
</div>

en het enigste dat die te zien krijgt is een header met dit: Log In Om de Admin pagina te openen!
En als die daar op klikt krijgt die een inlog scherm te zien.

EN dit heb ik voor die username gezet. <a href="members.php?actie=uitslag&id=$uitslag[id]">die staat ook in het standen script en daar werkt het perfect.
alleen hier in de admin werkt het niet zo<a href="../members.php?actie=uitslag&id=$uitslag[id]"> hij geeft wel de pagina maar
die blijft leeg, er staat wel
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$query = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE id='".mysql_real_escape_string($_GET['id'])."'");
while($show = mysql_fetch_object($query)){

en als ik mysql_real_escape_string weg haal krijg ik dit een
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\wamp\www\biljart\speler.php on line 16. en dat is hier boven regel 2.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/09/2013 12:39:34
Quote Anchor link
Die mysql_real_escape_string() moet je juist niet verwijderen. Daarmee maak je bepaalde karakters in je query onschadelijk om SQL-injection te voorkomen.

Verder mist er goede foutafhandeling: Zie ook: http://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-query-sql/735/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.