utf8 encoding in gd2 plaatjes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben op het moment bezig met plaatjes te generen met tekst erin via php. Nu stuit ik op een probleem: sommige plaatjes hebben utf-8 tekens erin, zoals ». En die geeft ie nu niet goed weer(» bijvoorbeeld als een t met een ' erop. Hoe fix ik zoiets?

p.s: ik gebruik imagestring() voor de tekst
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Deze site laat je geen account deleten
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:34:51
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

04/08/2009 16:55:00
Quote Anchor link
probeer eens eerst de tekst terug in gewone tekent te zetten.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $tekst = utf8_decode($tekst); ?>
 
Jelmer -

Jelmer -

04/08/2009 17:13:00
Quote Anchor link
Probeer ook eens iconv om je tekst van UTF8 naar ISO-8859-1 om te zetten. Maar ik vraag me af of imagestring wel die karakters weet te tekenen. Anders zal je over moeten stappen op imagettftext en een font wat die karakters wel heeft.
 
Quote Anchor link
Ik ga het nu met imagettftext proberen, die andere 2 opties werkten niet
 
Jelmer -

Jelmer -

04/08/2009 18:05:00
Quote Anchor link
Let wel op dat imagettftext iets andere coördinaten slikt, de y-positie is namelijk de linker-onderhoek van de baseline van de tekst, en niet de linker bovenhoek.

En dat je aan de hand van het aantal karakters niet kan voorspellen hoeveel ruimte je stukje tekst in gaat nemen (omdat niet alle karakters even groot zijn zoals bij imagestring wel het geval is)
 
Quote Anchor link
Het is al gelukt. Voor geïnteresseerden:
http://imgload.nl/tribalwars/dominantiestammen.jpg
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.