validatie kleuren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 20:09:07
Quote Anchor link
Hallo :)

Ik werk al tijden met het simpelste php formulier wat je je kunt voorstellen voor een contact script. Ik kan zelf namelijk geen php schrijven (ben eigenlijk een designer) Maar nu wenst iemand een rode validatie van me en ik weet niet hoe ik deze in mijn script moet verwerken. Ik kan online al vrij weinig vinden. De ene roept php, de ander jave en nog anderen css. Css lijkt me nog het meest onlogisch... dat heeft niks te maken met valideren....

IK hoop dat iemand me hier kan helpen mijn bestaande script aan te passen.

http://www.desmepol.nl/monster_php.php
dit is mijn php

http://www.desmepol.nl/monster.html
dit is mijn html

Het idee is dat de error pagina overbodig word en dat de vakjes rood worden als ze leeg zijn.
Let alsjeblief niet op de mega troep die die site is. Ik heb hem niet gemaakt. Ik moet alleen
de php terug werkend maken.

Vriendelijk bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 07:21:51
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2013 20:11:17
Quote Anchor link
Je snapt dat PHP niet zomaar te zien is via de browser, en dus niet zomaar voor ons ;-)?

Anyway, de beste manier is om CSS te gebruiken, en dan een class aan te maken waarmee je de background-color van een textbox aanpast naar de rode kleur. Indien de validatie fout is dan geef je de class 'fout' mee, zo niet, dan geef je de class 'goed' mee.

Is dit wat je zoekt?
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 20:15:14
Quote Anchor link
oopsie hahaa

Ik bedoel inderdaad het tekstvlak aanpassen.
Maar als ik heel eerlijk ben weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen :(


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
<?php
$EmailFrom
= Trim(stripslashes($_POST['EmailFrom']));
$EmailTo = "[email protected]";
$Subject = "......Monster aanvraag NL";
$plastyn1 = Trim(stripslashes($_POST['plastyn35']));
$plastyn2 = Trim(stripslashes($_POST['plastyn40']));
$plastyn3 = Trim(stripslashes($_POST['plastynsp']));
$bnaam = Trim(stripslashes($_POST['naam1']));
$vnaam = Trim(stripslashes($_POST['naam2']));
$adres = Trim(stripslashes($_POST['straat']));
$postcode = Trim(stripslashes($_POST['postcode']));
$plaats = Trim(stripslashes($_POST['plaats']));
$land = Trim(stripslashes($_POST['land']));
$telefoon = Trim(stripslashes($_POST['telefoon']));


//
$validationOK=true;
if (Trim($EmailFrom)=="") $validationOK=false;
if (Trim($bnaam)=="") $validationOK=false;
if (Trim($vnaam)=="") $validationOK=false;
if (Trim($adres)=="") $validationOK=false;
if (Trim($postcode)=="") $validationOK=false;
if (Trim($plaats)=="") $validationOK=false;
if (Trim($land)=="") $validationOK=false;
if (Trim($telefoon)=="") $validationOK=false;
if (!$validationOK) {
  print "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=error_nl.html\">";
  exit;
}


$Body = "";
$Body .= "De aanvraag van een Plastyn monster. ";
$Body .= "\n\n";
$Body .= "Soort Plastyn Monster: (on betekend monster gewenst) ";
$Body .= "\n";
$Body .= "Plastyn 35%: ";
$Body .= "\n";
$Body .= $plastyn1;
$Body .= "\n\n";
$Body .= "Plastyn 40%: ";
$Body .= "\n";
$Body .= $plastyn2;
$Body .= "\n\n";
$Body .= "Plastyn SP: ";
$Body .= "\n";
$Body .= $plastyn3;
$Body .= "\n\n";


$Body .= "";
$Body .= "Gegevens aanvrager: ";
$Body .= "\n";
$Body .= $EmailFrom;
$Body .= "\n\n";
$Body .= $bnaam;
$Body .= "\n";
$Body .= $vnaam;
$Body .= "\n";
$Body .= $adres;
$Body .= "\n";
$Body .= $postcode;
$Body .= "\n";
$Body .= $plaats;
$Body .= "\n";
$Body .= $land;
$Body .= "\n\n";
$Body .= $telefoon;
$Body .= "\n";


$success = mail($EmailTo, $Subject, $Body, "From: <$EmailFrom>");

if ($success){
  print "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=ok_nl.html\">";
}

else{
  print "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=error_nl.html\">";
}

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2013 20:45:06
Quote Anchor link
Je zou op lijn 19 e.v. een variabele mee kunnen geven met $class='rood';

Waarbij je dan in je formulier $class echo'ed in je CSS class.
Gewijzigd op 25/01/2013 20:47:29 door - Ariën -
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 20:46:53
Quote Anchor link
ja dit is alles, de html linkt naar deze en dat werkt voor mij.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2013 20:48:10
Quote Anchor link
Okee, maar goed, de oplossing hierboven zou moeten volstaan.
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een totale herbouw van het script.
 
- SanThe -

- SanThe -

25/01/2013 20:53:56
Quote Anchor link
Je controleert eigenlijk helemaal niks en dat gooi je direct in een email met ook nog onjuiste headers.

Zeer spammers gevoelig.

http://phpwiki.santhe.nl/index.php/De_juiste_mailheaders
Gewijzigd op 25/01/2013 20:54:35 door - SanThe -
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

25/01/2013 21:49:08
Quote Anchor link
Ik ben het mer Aar eens dat je het script net zo goed even opnieuw kunt maken.
Je gebruikt meta tags om de pagina te herladen, dat kun je beter niet doen.
Je zet op regel 73 een variabele tussen quotes, deze variabele is nu dus geen variabele maar de tekst "$EmailFrom"

En je kopieert alle $_POST variabele, en daardoor gebruik je onnodig veel werkgeheugen.
Een variabele hoef je niet per-see te kopieren om er een functie op uit te voeren.
(en print() is ook uit de mode...)
Gewijzigd op 25/01/2013 21:52:04 door Mark Hogeveen
 
- SanThe -

- SanThe -

25/01/2013 21:57:25
Quote Anchor link
Harry hogeveen op 25/01/2013 21:49:08:
... deze variabele is nu dus geen variabele maar de tekst "$EmailFrom"


Dit is niet waar.
Dat zou zo zijn als er 'enkele' quotes omheen staan.
Nu staan er "dubbele" omheen.
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 21:57:33
Quote Anchor link
ik kan het script niet even openieuw maken....,

zoals ik al eerder aangaf, ik ben een designer, geen programmeur.
Ik snap al maar amper wat er in dat formulier staat. Ik heb het
gedownload en aangepast aan wat er in mijn html staat.

Ik weet dat het werkt, dat is het...

Toevoeging op 25/01/2013 21:59:17:

Maar als ik geen (even) oplossing heb, dan moeten ze maar
iemand anders vragen om dat te maken. Ik probeer daar ook
alleen maar te helpen :P :(
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

25/01/2013 22:18:01
Quote Anchor link
- San The-
Ojaa, dat is waar ook.

Bubblegum,
Als je alleen maar de input wilt controleren, en dan wilt mailen naar het ingevulde emailadres, dan maak ik het even voor je.
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 22:20:41
Quote Anchor link
hallo harry,
Indien mogelijk, wil ik in plaats van de error pagina,
een rood tekstvakje als deze niet is ingevuld. Maar als
ik daar echt een ander script voor nodig heb, dan hebben
zij daar een andere vrijwilliger voor nodig hihi.
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

25/01/2013 22:37:51
Quote Anchor link
Dat wordt moeilijk, dan moet je echt de PHP code in hetzelfde bestand zetten als het formulier.

Hier in elk geval de code die ik wat heb aangepast, ik heb ook controles erin gezet voor lege velden, en emailadres controle.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
<?php
$EmailFrom
= trim(stripslashes($_POST['EmailFrom']));
$EmailTo = "[email protected]";
$Subject = "......Monster aanvraag NL";
$plastyn1 = trim(stripslashes($_POST['plastyn35']));
$plastyn2 = trim(stripslashes($_POST['plastyn40']));
$plastyn3 = trim(stripslashes($_POST['plastynsp']));
$bnaam = trim(stripslashes($_POST['naam1']));
$vnaam = trim(stripslashes($_POST['naam2']));
$adres = trim(stripslashes($_POST['straat']));
$postcode = trim(stripslashes($_POST['postcode']));
$plaats = trim(stripslashes($_POST['plaats']));
$land = trim(stripslashes($_POST['land']));
$telefoon = trim(stripslashes($_POST['telefoon']));

$fouten = array();

if(!empty($EmailFrom)) {
    if(!preg_match("/^[A-Za-z0-9._\-]+\@[A-Za-z0-9._\-]+\.[A-Za-z]{2,4}$/", $EmailFrom) {
    $fouten[] = "Het ingevulde emailadres van de afzender is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen emailadres van de afzender ingevuld";
}

if(!empty($EmailTo)) {
    if(!preg_match("/^[A-Za-z0-9._\-]+\@[A-Za-z0-9._\-]+\.[A-Za-z]{2,4}$/", $EmailTo) {
    $fouten[] = "Het ingevulde emailadres van de ontvanger is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Het emailadres van de ontvanger is niet ingevuld";
}

if(!empty($Subject)) {
    if(strlen() < 3) {
        $fouten[] = "Het onderwerp is te kort";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen onderwerp ingevuld";
}


if(empty($bnaam)) {
$fouten[] = "Er is een veld niet ingevuld"; // Aanpassen naar eigen melding
}
if(empty($vnaam)) {
$fouten[] = "Er is een veld niet ingevuld"; // Aanpassen naar eigen melding
}
if(!empty($adres)) {
    if(strlen($adres) < 3) {
        $fouten[] = "Het ingevulde adres is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen adres ingevuld";
}

if(!empty($postcode)) {
    if(strlen($postcode) < 3) { // Lengte aanpassen
        $fouten[] = "De postcode is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen postcode ingevuld";
}

if(empty($plaats)) {
$fouten[] = "Er is geen plaats ingevuld";
}

if(empty($land)) {
$fouten[] = "Er is geen land ingevuld";
}

if(empty($telefoon)) {
$fouten[] = "Er is geen telefoonnummer ingevuld";
}


if(count($fouten)) > 0) {
    echo '<p>De volgende fouten zijn gevonden</p>';
    echo '<ul>';
    for($i = 0; $i < count($fouten); $i++) {
        echo '<li>'.$fouten[$i].'</li>';
    }

    echo '</ul>';
    
}
else {
    $Body = "";
    $Body .= "De aanvraag van een Plastyn monster. ";
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= "Soort Plastyn Monster: (on betekend monster gewenst) ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= "Plastyn 35%: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plastyn1;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= "Plastyn 40%: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plastyn2;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= "Plastyn SP: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plastyn3;
    $Body .= "\n\n";


    $Body .= "";
    $Body .= "Gegevens aanvrager: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $EmailFrom;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= $bnaam;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $vnaam;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $adres;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $postcode;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plaats;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $land;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= $telefoon;
    $Body .= "\n";


    $success = mail($EmailTo, $Subject, $Body, "From: <$EmailFrom>");

    if($success){
      header('Location: ok_nl.html');
    }

    else{
      header('Location: error_nl.html');
    }
}

?>
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 22:50:00
Quote Anchor link
WOW super :D Dat ziet er uit als iets wat ik nog wel een beetje kan lezen :)

heb even een testje geuplaod en dan krijg ik

Parse error: syntax error, unexpected '{' in /public/sites/www.des.shivadesigning.nl/cmonster_php.php on line 19
 
Reshad F

Reshad F

25/01/2013 23:29:19
Quote Anchor link
Post even wat je hebt staan tussen regel 10 en 25. Ik denk dat er een { teveel of te weinig staat
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 23:32:02
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$adres = trim(stripslashes($_POST['straat']));
$postcode = trim(stripslashes($_POST['postcode']));
$plaats = trim(stripslashes($_POST['plaats']));
$land = trim(stripslashes($_POST['land']));
$telefoon = trim(stripslashes($_POST['telefoon']));

$fouten = array();

if(!empty($EmailFrom)) {
    if(!preg_match("/^[A-Za-z0-9._\-]+\@[A-Za-z0-9._\-]+\.[A-Za-z]{2,4}$/", $EmailFrom) {
    $fouten[] = "Het ingevulde emailadres van de afzender is niet juist";
    }
} else {
$fouten[] = "Er is geen emailadres van de afzender ingevuld";
}


regel 19 is 10 in deze opsomming
Echt mega super thx dat je me wilt helpen.
Gewijzigd op 25/01/2013 23:32:43 door Bubblegum NL
 
Reshad F

Reshad F

25/01/2013 23:39:16
Quote Anchor link
volgens mij is de reguliere expressie niet goed.. maar ik kan het natuurlijk mis hebben. probeer dit stukje wat je gepost hebt is te vervangen door dit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
[code]<?php
$adres
= trim(stripslashes($_POST['straat']));
$postcode = trim(stripslashes($_POST['postcode']));
$plaats = trim(stripslashes($_POST['plaats']));
$land = trim(stripslashes($_POST['land']));
$telefoon = trim(stripslashes($_POST['telefoon']));

$fouten = array();

if(!empty($EmailFrom)) {
    if(!preg_match("^[\w-\.]+@([\w-]+\.)+[\w-]{2,4}$", $EmailFrom) {
    $fouten[] = "Het ingevulde emailadres van de afzender is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen emailadres van de afzender ingevuld";
}

?>
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 23:45:52
Quote Anchor link
Ik was haakjes aan t tellen en ik heb een ) extra gezet achter $EmailFrom)
maar nu verplaatst de error zich hahahhaa

nu zit hij in regel 56

Ik zal dus eventjes goed gaan lezen morgen :$
Maar zo eerst naar bed denk ik.
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

26/01/2013 12:54:10
Quote Anchor link
Op regel 19 was er idd een haakje te weinig. Dat heb je nu opgelost door er een haakje bij te zetten.
Maar welke melding geeft hij over regel 56?

Edit:

Hier is de foutloze code (getest)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
<?php
$EmailFrom
= trim(stripslashes($_POST['EmailFrom']));
$EmailTo = "[email protected]";
$Subject = "......Monster aanvraag NL";
$plastyn1 = trim(stripslashes($_POST['plastyn35']));
$plastyn2 = trim(stripslashes($_POST['plastyn40']));
$plastyn3 = trim(stripslashes($_POST['plastynsp']));
$bnaam = trim(stripslashes($_POST['naam1']));
$vnaam = trim(stripslashes($_POST['naam2']));
$adres = trim(stripslashes($_POST['straat']));
$postcode = trim(stripslashes($_POST['postcode']));
$plaats = trim(stripslashes($_POST['plaats']));
$land = trim(stripslashes($_POST['land']));
$telefoon = trim(stripslashes($_POST['telefoon']));

$fouten = array();

if(!empty($EmailFrom)) {
    if(!preg_match("/^[A-Za-z0-9._\-]+\@[A-Za-z0-9._\-]+\.[A-Za-z]{2,4}$/", $EmailFrom)) {
    $fouten[] = "Het ingevulde emailadres van de afzender is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen emailadres van de afzender ingevuld";
}

if(!empty($EmailTo)) {
    if(!preg_match("/^[A-Za-z0-9._\-]+\@[A-Za-z0-9._\-]+\.[A-Za-z]{2,4}$/", $EmailTo)) {
    $fouten[] = "Het ingevulde emailadres van de ontvanger is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Het emailadres van de ontvanger is niet ingevuld";
}

if(!empty($Subject)) {
    if(strlen($subject) < 3) {
        $fouten[] = "Het onderwerp is te kort";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen onderwerp ingevuld";
}


if(empty($bnaam)) {
$fouten[] = "Er is een veld niet ingevuld"; // Aanpassen naar eigen melding
}
if(empty($vnaam)) {
$fouten[] = "Er is een veld niet ingevuld"; // Aanpassen naar eigen melding
}
if(!empty($adres)) {
    if(strlen($adres) < 3) {
        $fouten[] = "Het ingevulde adres is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen adres ingevuld";
}

if(!empty($postcode)) {
    if(strlen($postcode) < 3) { // Lengte aanpassen
        $fouten[] = "De postcode is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen postcode ingevuld";
}

if(empty($plaats)) {
$fouten[] = "Er is geen plaats ingevuld";
}

if(empty($land)) {
$fouten[] = "Er is geen land ingevuld";
}

if(empty($telefoon)) {
$fouten[] = "Er is geen telefoonnummer ingevuld";
}


if(count($fouten) > 0) {
    echo '<p>De volgende fouten zijn gevonden</p>';
    echo '<ul>';
    for($i = 0; $i < count($fouten); $i++) {
        echo '<li>'.$fouten[$i].'</li>';
    }

    echo '</ul>';
    
}
else {
    $Body = "";
    $Body .= "De aanvraag van een Plastyn monster. ";
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= "Soort Plastyn Monster: (on betekend monster gewenst) ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= "Plastyn 35%: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plastyn1;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= "Plastyn 40%: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plastyn2;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= "Plastyn SP: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plastyn3;
    $Body .= "\n\n";


    $Body .= "";
    $Body .= "Gegevens aanvrager: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $EmailFrom;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= $bnaam;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $vnaam;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $adres;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $postcode;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plaats;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $land;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= $telefoon;
    $Body .= "\n";


    $success = mail($EmailTo, $Subject, $Body, "From: <$EmailFrom>");

    if($success){
      header('Location: ok_nl.html');
    }

    else{
      header('Location: error_nl.html');
    }
}

?>
Gewijzigd op 26/01/2013 12:58:06 door Mark Hogeveen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.