Value vastzetten in array?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ray Mond

Ray Mond

11/02/2022 17:14:54
Quote Anchor link
Best mensen,

Ik heb het volgende script:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$fields[] = array("URL", "text", "URL", "URL <font style='color: red; font-weight: bold'>(start met http://)</font>", "");


Wat uitkomt op het volgende:

klikje

Ik wil daar graag een vast value in inplaats van de placeholder, maar hoe is dit te doen?

Nu weet ik dat URL uit de database komt, text is textvak, URL is placeholder en laatste gedeelte is URL met tekst in het rood en dergelijke wat ernaast staat.

Hoe vervang ik de placeholder naar een vast value? natuurlijk moet deze overschreven worden door de database mits die value aanwezig is.

Alvast bedankt
Gewijzigd op 11/02/2022 17:18:14 door Ray Mond
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:53:25
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/02/2022 17:26:20
Quote Anchor link
Hier valt weinig over te zeggen omdat we geen inzicht hebben in de verwerker van de array.
Gewijzigd op 11/02/2022 17:29:57 door - Ariën -
 
Ad Fundum

Ad Fundum

12/02/2022 08:00:30
Quote Anchor link
Ik geloof niet dat ik de vraag begrijp.

Je hebt een HTMLInputElement met daarin een placeholder waarde 'URL'.
Normaal gesproken staat die string 'URL' in PHP, en gebruik je PHP om een <input type="text"> element te maken, met een placeholder attribuut naar de browser te sturen.
Naast dat je die string 'URL' (het maakt niet uit of het in een array staat) 'hardcoded' in PHP hebt staan, zou je die string ook uit een database kunnen halen.

Wat wil je precies 'vastzetten' ?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$placeholder = 'URL';
if (<resultaat uit database>) {
  $placeholder = <resultaat uit database>;
}
print '<input type="text" placeholder="' . $placeholder . '" />';
Gewijzigd op 12/02/2022 08:02:45 door Ad Fundum
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/02/2022 08:20:18
Quote Anchor link
Het lijkt erop dat het derde array-element "URL" de placeholder is (en het eerste waarschijnlijk de name):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$fields[] = array("URL", "text", "URL", "URL <font style='color: red; font-weight: bold'>(start met http://)</font>", "");

Dit kun je refactoren naar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$placeholder = 'URL';
$fields[] = array("URL", "text", $placeholder, "URL <font style='color: red; font-weight: bold'>(start met http://)</font>", "");

En dan heb je alleen nog een mechanisme nodig dat de variabele $placeholder instelt op een waarde uit de database, zoals Ad ook aangeeft.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.