Van AR naar SQL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ad Fundum

Ad Fundum

27/03/2022 08:19:41
Quote Anchor link
Op dit moment gebruik een Active Record object voor het meeste lees- en schrijfwerk van en naar PostgreSQL.
Voor ingewikkelder queries heb ik een apart PHP-bestand van meer dan 6000 regels.
Het is dat ik PHP functies gebruik om de SQL te scheiden, maar eigenlijk staat het dus dwars door de PHP code heen.
Nu dacht ik dat zoveel mogelijk op te lossen met een query builder.
Met een query builder heb je meteen parameter bindings en kan je eenvoudig dynamische queries maken.

Ik heb snel even rondgekeken naar wat er al is; PHPHulp, ADOdb, Doctrine DBAL, Pear MDB2, SQL Builder en Laravel Query Builder.

Wat ik zou willen is dat je uitgebreide booleaanse condities kan opnemen, zonder dat je toch weer alles in SQL moet uittypen in zo'n ->where('...') functie. En dat je sub-selects kan gebruiken bij ->select() en ->from(). Window-functies en recursieve CTE's wil ik er ook in kwijt kunnen.

Weet iemand of dit eigenlijk wel kan in een query builder?
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.