var uit url halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Groovez acid

groovez acid

14/04/2012 16:58:07
Quote Anchor link
hallo
ik probeer een systeem te maken zodat mensen elkaar kunnen uitnodigigen voor een event

de huide link voor die page is
http://www.acidleague.com/League/ffamatch.php?match=6

nu probeer ik op het einde van die pagina een var toetevoegen als volgt

http://www.acidleague.com/League/ffamatch.php?match=6?ref=1

en op deze pagina wil ik kijken of refer var aanwezig is, zoja wil ik hem in een session

ik doe dit als volgt
if (isset ($_GET['ref']))
{

$referid = (int)$_GET['ref'];
$_SESSION['refer'] = $referid;
$referref = $_SESSION['refer'];
print $referref;
}

maar zonder succes :(

kan get alleen gebruikt worden als je een forum submit?
Gewijzigd op 14/04/2012 17:13:38 door Groovez acid
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:12:45
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

14/04/2012 17:04:07
Quote Anchor link
Wat dacht je ervan:
1. zelf eens goed uit je dopjes te kijken
2. debug code toe te voegen
3. constateren dat ref <> refer
 
Wouter J

Wouter J

14/04/2012 17:04:07
Quote Anchor link
?refer en $_GET['ref'] lijken niet op elkaar. Moet het niet $_GET['refer'] zijn of ?ref ?

Tevens kan GET altijd gebruikt worden, dat is een van de voordelen van GET ten opzichte van POST superglobals.

Noppes wacht dacht je er van:
1) vriendelijk praten
2) behulpzaam zijn
3) dingen beter uitleggen, dit is het 'Beginnen met PHP' gedeelte. Dus wat is debug code toevoegen? Hoe moet je dat doen?

Edit:
Jelmer, dat had ik nog over het hoofd gezien. Goed opgemerkt!
Gewijzigd op 14/04/2012 17:06:34 door Wouter J
 
Jelmer -

Jelmer -

14/04/2012 17:04:38
Quote Anchor link
Alles na ? in de url zijn parameters (de query string) maar binnen dit deel moet je de verschillende parameters scheiden met &-tekens: ffamatch.php?match=6&refer=1. Nu kan je ze beiden via $_GET uitlezen.
 
Groovez acid

groovez acid

14/04/2012 17:12:16
Quote Anchor link
ja sorry dat ref en refer verschil was een typo
heb het veranderd, in men code is het wel degelijk juist
maar het werkt niet :(
Gewijzigd op 14/04/2012 17:13:53 door groovez acid
 
Wouter J

Wouter J

14/04/2012 17:14:49
Quote Anchor link
Heb je ook Jelmer zijn tips toegepast?
 
Groovez acid

groovez acid

14/04/2012 17:31:21
Quote Anchor link
yep maar ik zit met een ander probleem daarond

ik wil mensen verdersturen naar een bepaalde pagina met een var in

$mes="<b>succes<br />";
return success($mes,'./ffamatch.php?match=$matchid');

hier heb ik mijn vars binne de quotes
maar hoe krijg ik ze erbuiten?

$mes="<b>succes<br />";
return success($mes,'./ffamatch.php?match='$matchid);

werkt niet ...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.