Variabele doorgeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ignace Verschaeve

Ignace Verschaeve

06/04/2021 09:36:19
Quote Anchor link
Ik weet niet of ik aan het juiste adres ben maar ik probeer het toch maar.
Wij hebben op onze site een zoekformulier om te zoeken op naam. Dan krijg je een mooie tabel te zien met de gevonden overeenkomsten. Dat ziet er zo uit:
Naam - voornaam - geboortedatum - overlijdensdatum - downloaden - record nr. - type bestand.
Als iemand nu op downloaden klikt krijgt die het betreffende pdf of foto bestand te zien en kan die dat downloaden.
Maar nu willen we een stap verder gaan. Als je op downloaden of een andere uitdrukking zoals "meer info" zou klikken kom je op een pagina terecht waar aan de hand van het record nr. Meer relevante info uit de database getoond wordt.
Het komt erop neer dat ik het recordnr. als variabele moet doorgeven (wil doorgeven) naar een php pagina die dan het betreffende record uitleest.
Ik heb al het net afgezocht maar ik vind niet echt een oplossing. Alleen hoe je uit een formulier de variabelen kunt doorgeven met $Get of $Post.

Ik denk dat de oplossing ligt in zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<td style="text-align:center"><a href="https://fv-vl-ardennen.be/alijst/<?php echo $row["bestandsnaam"]; ?>">Downloaden</a> </td>

Dit is de code om naar een bepaald bestand te gaan maar dit zou iets moeten worden waardoor ik het recordnr. wil doorgeven naar een PHP pagina.
Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
Gewijzigd op 06/04/2021 09:37:57 door Ignace Verschaeve
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 07:20:55
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2021 09:46:10
Quote Anchor link
Je wilt dus niet direct iets downloaden?
Dan link je toch naar een script 'details.php?id=42', waar je de details op weergeeft en een downloadlink?
 
Ignace Verschaeve

Ignace Verschaeve

06/04/2021 10:26:50
Quote Anchor link
Ik wil geen aparte pagina's met details. Ik wil 1 (één) pagina waar ik aan de hand van het recordnummer dat record uitlees.

Kan je mij anders een code voorbeeld geven hoe je dit zou aanpakken. Ik snap het maar als ik code zie.

Toevoeging op 06/04/2021 10:40:59:

Ik heb iets te rap gereageerd denk ik. Verkeerd begrepen. Ik probeer het eens uit. Ben nog veel aan het leren.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2021 10:43:31
Quote Anchor link
Een PDF downloaden en een pagina om details uit de database ophalen, zijn twee aparte dingen.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

06/04/2021 11:11:17
Quote Anchor link
Hm, je zult dan wel iets aan beveiliging moeten doen. Als iemand een link krijgt met id=42, dan is het natuurlijk niet heel moeilijk om te verzinnen dat id=41 ook wel werkt (en je dus de gegevens van heel iemand anders te zien krijgt).

Je zou bijvoorbeeld een controle hash toe kunnen voegen die je als volgt berekend:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

$id
= 42;
$salt = 'dit verzin je zelf';
$hash = md5($id . $salt);

$link = 'details.php?' . http_build_query(compact('id','hash'));

?>


Op de details.php pagina controleer je vervolgens of de meegegeven $_GET['hash'] wel klopt met het gegeven $_GET['id'], en alleen als dat het geval is toon je de gegevens. Op het moment dat iemand nu het id aanpast zal de hash niet kloppen (en hij weet het benodigde "salt" niet), en kan ie dus niet de gegevens van anderen inzien.
 
Ignace Verschaeve

Ignace Verschaeve

06/04/2021 12:05:17
Quote Anchor link
Daar kan ik iets me doen. Als is het niet belangrijk of ze de andere gegevens kunnen inzien. Ze foppen alleen zichzelf daarmee. De zoekers zijn mensen die bepaalde gegevens zoeken van bepaalde personen. Het zijn gegevens uit archief stukken.
Toch bedankt
Je kan bekijken hoe het werkt en waarover het gaat op https://fv-vl-ardennen.be/zoekform01.html

Maar in de toekomst wordt dit nog uitgebreid. Bijvoorbeeld naar huwelijksregisters. Daar spreken we dan van huwelijksdatum, plaats, naam echtgen(o)ote, getuigen enz. Dan kunnen ze zoeken, bijvoorbeeld, op alle namen.

Het komt erop neer dat we mensen willen laten documenten vinden zonder dat ze naar een archief moeten gaan.
Gewijzigd op 06/04/2021 12:12:15 door Ignace Verschaeve
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2021 12:12:11
Quote Anchor link
Als je dat uit een database haalt, vergeet de escaping niet.
 
Ignace Verschaeve

Ignace Verschaeve

06/04/2021 12:14:44
Quote Anchor link
- Ariën - op 06/04/2021 12:12:11:
Als je dat uit een database haalt, vergeet de escaping niet.


Dat ben ik ook nog aan het uitzoeken hoe ik dat moet aanpakken.
Daarom kunnen ze nu op het zoekformulier alleen maar zoeken op de 26 letters. Zonder tekens of zo. Dus geen aanhalingstekens, slash of backslash enz.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2021 12:27:45
Quote Anchor link
Gebruik je MySQLi (Procedureel of OO), of PDO?
 
Ignace Verschaeve

Ignace Verschaeve

06/04/2021 13:02:33
Quote Anchor link
Ik gebruik MySQLi (MariaDB op one.com)
 
Ad Fundum

Ad Fundum

06/04/2021 13:03:48
Quote Anchor link
- Ariën - op 06/04/2021 12:27:45:
Gebruik je MySQLi (Procedureel of OO), of PDO?

Je moet PostgreSQL gebruiken, net als ik! :-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2021 13:58:35
Quote Anchor link
Maar niet elke shared hosting heeft dat helaas.;-)
 
Ad Fundum

Ad Fundum

06/04/2021 14:07:47
Quote Anchor link
- Ariën - op 06/04/2021 13:58:35:
Maar niet elke shared hosting heeft dat helaas.;-)

Offtopic: Is dat geen kwestie van vraag en aanbod?
Gewijzigd op 06/04/2021 14:08:06 door Ad Fundum
 
Ignace Verschaeve

Ignace Verschaeve

06/04/2021 16:05:06
Quote Anchor link
Ad Fundum op 06/04/2021 14:07:47:
- Ariën - op 06/04/2021 13:58:35:
Maar niet elke shared hosting heeft dat helaas.;-)

Offtopic: Is dat geen kwestie van vraag en aanbod?

MariaDB is zeer populair. En wil je zoiets van Oracle of microsoft is dat extra te betalen. En eens die je vast hebben geraak je moeilijk uit hun klauwen. Dat is een beetje zoals die cloud oplossingen. Eens je er bent kan je moeilijk overstappen naar een andere oplossing.
Maar inderdaad off topic.
Maar ik nu wel iets gevonden om mee te werken. Ik leer nu op mijn 68, CSS, HTML, PHP en Mysqli. Ik heb tenslotte nooit enige informatica opleiding gehad tenzij na mijn 56. Maar tenslotte al bezig met PC en internet sinds 1989.
En hetgeen ik nu doe is een mooie uitdaging die beetje bij beetje groeit.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2021 16:13:15
Quote Anchor link
Met MySQLi is het escapen een kwestie van deze functies/objecten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
// procedureel
$waarde = mysqli_real_escape_string($conn, $_GET['waarde']);

// of

// object-oriënted

$waarde =  $mysqli->real_escape_string($_GET['waarde'])

// waarbij je $waarde gebruikt, netjes tussen single-quotes en buiten buiten je algemene quote.
// dus in procedurele vorm: mysqli_query($conn, "SELECT field1, field 2 FROM table WHERE id = '".$waarde."'");

?>
 
Ignace Verschaeve

Ignace Verschaeve

06/04/2021 16:26:49
Quote Anchor link
Dit is mijn huidige code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$Naam=$_POST[Naam];

$sql = "SELECT * FROM rouwbrief Where Naam LIKE '$Naam%' ORDER BY Naam ASC,Voornaam ASC";
$result = $conn->query($sql);

Ik vermoed nu dat ik de eerste lijn in die code moet vervangen door die object-oriented oplossing. En uiteraard $GET vervangen door $POST.
Ben ik mee of niet. Zeg het maar.
Gewijzigd op 06/04/2021 16:30:52 door Ignace Verschaeve
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2021 17:00:16
Quote Anchor link
Correct, met een aantal correcties wordt het dan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$waarde
= $conn->real_escape_string($_POST['Naam']);
$sql = "SELECT * FROM rouwbrief WHERE Naam LIKE '".$Naam."%' ORDER BY Naam ASC,Voornaam ASC";
$result = $conn->query($sql);
?>


- Altijd je indexes in je globals tussen quotes, dus $_POST['naam'] in plaats van $_POST[naam]. Anders denkt PHP dat het een constante is.
- Variabelen buiten quotes. Het maakt het een stuk leesbaarder.
- SQL functies bij voorkeur in hoofdletters.
 
Ignace Verschaeve

Ignace Verschaeve

06/04/2021 17:38:50
Quote Anchor link
Dank u. We hebben werk om het uit te proberen. Ik had daar al veel op gesukkeld want hetgeen je vindt op het net is niet altijd correct of buiten gebruik. Ik heb dit stukje bij beetje moeten coderen en uitproberen tot ik iets werkbaar had.

Toevoeging op 07/04/2021 10:45:17:

- Ariën - op 06/04/2021 09:46:10:
Je wilt dus niet direct iets downloaden?
Dan link je toch naar een script 'details.php?id=42', waar je de details op weergeeft en een downloadlink?


Hoe kan ik dan op die pagina alles weergeven uit die record?
Ik stuur ze dus door naar 'details.php?id=recordnummer'
Doe ik dan zoiets op die pagina:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$recordnummer.=$_GET[id];

$sql = "SELECT * FROM Huwelijken Where $recordnummer. = 'nr.' ";

Zodat ik dan het betreffen record volledig kan uitlezen?

Is mijn redenering fout of juist? Ik weet het even niet meer.
 
Ignace Verschaeve

Ignace Verschaeve

07/04/2021 19:43:22
Quote Anchor link
Ik heb ondertussen gemerkt dat mijn code verkeerd is de Where moet andersom zijn. Die ID uitlezen is OK. Als test print ik die eens op het scherm en dat is OK.
Maar ik krijg mijn code niet goed om mijn record uit te lezen. Er zit iets fout maar ik vind niet wat.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35

<?php
 
//Inladen van de instellingen.
include 'instellingen.php';
 
$conn = new mysqli($database_adres, $database_login_naam, $database_login_wachtwoord, $database_naam);
//connectie testen
if ($conn->connect_error)
{

    die("verbinding mislukt: ".$conn->connect_error);
}


$nr.=$_GET[id];
echo "test1 "; echo "$nr.";

$sql = "SELECT * FROM Huwelijken Where nr. = '$nr.'";
$result = $conn->query($sql);
if ($result->num_rows > 0) {while($row = $result->fetch_assoc()) {
echo "<br> id: ".$row["nr."].
 "Naam: " .$row["Naam1"]
  .
$row["Voornaam1"]
  .
$row["Naam2"]
 .
$row["Voornaam2"]
 .
$row["Gemeente"]
 .
$row["Datum"].
 "<br>" ;
 }
 }

else{echo " nul resultaten";
}

// Sluit de MySQL verbinding.
$conn->close();
 echo "<br>-- Einde! --";
?>
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

07/04/2021 20:42:33
Quote Anchor link
De punt(.) achter $nr in regel 14 heeft een andere betekenis dan de punt(.) in regel 15, 17 (nr. en '$nr.') en 20 ("nr.").

Vergelijk het gebruik van de punt(.) in regel 11.
 
Ignace Verschaeve

Ignace Verschaeve

07/04/2021 21:07:01
Quote Anchor link
OK gaan we bekijken.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.