Variabele in option menu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Eric

Eric

26/03/2008 12:59:00
Quote Anchor link
Hallo
Ik heb een formulier waarmee ik een bepaald record kan veranderen uit een database. Nu wil ik voor 1 veld een option menu gebruiken. Het invoeren met zo'n menu gaat wel goed, maar ik krijg de data niet uitgelezen in het menu. Ofwel...ik wil in het menu de huidige waarde aangegeven zien, zoals ik in de andere velden ook de huidige inhoud van dat veld krijg.
Hoe krijg ik dit bij een option menu voor elkaar? Waar moet de $row['veldnaam']??

Stukje code...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
echo "Soort:<br />";
    echo "<select name='soort' size='3'<option value='oefening'>Oefening</option><option value='wedstrijd'>Wedstrijd</option><option value='overig'>Overig</option></select>";
?>


Edit 2 maanden later... :$...: Probleem is opgelost met een controle inderdaad. Bedankt allen!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eric
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 09:12:32
 
Patrick Niezen

Patrick Niezen

26/03/2008 13:05:00
Quote Anchor link
Hey,

De select-tag sluit je niet af.
 
Crispijn -

Crispijn -

26/03/2008 13:35:00
Quote Anchor link
jawel dat doet ie wel.

je moet er gewoon een controle op zetten. Heel eenvoudig:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<option value="waarde" <?php if($input == $waarde){ echo 'selected';} ?>>Waarde</option>


edit: value toegevoegd
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Crispijn -
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

26/03/2008 14:37:00
Quote Anchor link
De begin select tag wordt niet goed afgesloten, wat bedoeld Patrick.
 
Crispijn -

Crispijn -

26/03/2008 14:44:00
Quote Anchor link
Ah! Check! ;) Over het hoofd gezien
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.