Variabele Link voor gebruik in Menu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

JunkieXP

JunkieXP

19/02/2008 13:02:00
Quote Anchor link
Al sinds ik redelijke Pagina's kon bouwen mbv PHP maak ik gebruik van een variabele genaamd link (welke idd beter een Define kan zijn maar dat ter zeide).

Deze variabele bevat dan de Website Root zodat je bij Includes en andere Link issues niet hoeft te denken hoevaak je mappen terug moet gaan dmv ../ maar gewoon altijd standaard gebruik kan maken van $link."/map.

Echter werk ik in mijn Menu's nu met JavaScript welke PHP niet volledig ondersteund. Ik heb dit nu tijdelijk opgevangen door een .php file te maken die eigenlijk dienst doet als JavaScript file, dit is echter niet zoals het hoort.

Hoe regelen jullie de Linking meestal? statisch linken is natuurlijk uit de boze en ook ../ werkt niet omdat een geinclude file dan in de verkeerde map terecht gaat komen wanneer hij dat aantal malen terug gaat.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 05:36:18
 
Leon Kunst

Leon Kunst

19/02/2008 13:17:00
Quote Anchor link
Je doelt dat als je een bepaalde pagina opent je dit krijgt te zien in de url:

www.site.nl/servies/borden/glas/

ipv:

www.site.nl/glas.php


ik wil wel eens weten hoe je die bovenste manier maakt. geen idee namelijk.

Kan dus verder ook geen antwoord op je vraag geven.
 
Jelle Posthuma

Jelle Posthuma

19/02/2008 13:42:00
 
JunkieXP

JunkieXP

19/02/2008 13:51:00
Quote Anchor link
hier was ik toevallig ook naar opzoek maar dit was niet precies wat ik bedoelde. Toch bedankt voor deze info.

Wat ik bedoel is het volgende, steld je hebt een bestandje randomPhoto.inc.php en je hebt deze in de map /includes staan.

Vervolgens gebruik je deze in je /site/index.php en in /site/news/overview.php

Hoe verwijs je dan naar die foto op een correcte manier. ../ gaat niet werken gezien je dan bij eerstgenoemde in de root folder komt en 2de genoemde eindigt in de /site folder.

ik had dit opgevangen door een variabele link te maken met daarin de root www.link.nl/ en die gebruik je dan vervolgens zodat je verwijst naar $link."image.jpg"; Dit werkt echter niet in JavaScript.

Kun je dit dan alleen op de MultiView manier opvangen of zijn er andere wegen.
 
JunkieXP

JunkieXP

20/02/2008 11:45:00
Quote Anchor link
Pff ik heb gewoon jarenlang iets in PHP toegevoegd wat in HTML gewoon standaard bestond.

DMV met de Base tag zet hij de alle links die je maakt automatisch achter de Basis link (bv. www.link.nl), wanneer je deze tag niet gebruikt zet hij de link die jij insteld automatisch achter de map waar je je op dat moment bevindt.

Hoe lossen jullie dit op gezien ik de Base tag nog niet vaak heb teruggezien in de Head van verschillende Scripts.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.