variabele toepassen in URL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Guido van Harten

Guido van Harten

27/09/2013 21:07:06
Quote Anchor link
Ik ben een nitwit op het gebied van PHP-scripts. Daarin valt voor mij nog een HELEBOEL te leren. Op deze website heb ik niets kunnen vinden om mijn vraag te beantwoorden.

Ik wil een kort php-script schrijven, waarin ik twee data vraag.
De ingegeven data (in het formaat jjjjmmdd) wil ik vervolgens gebruiken in een reeks URL's.

Toepassing: op een website heb ik een aantal zoekopdrachten aangemaakt, waarvan ik dagelijks updates krijg. Echter, niet elke dag bekijk ik deze updates. Ik wil bijvoorbeeld vandaag de updates bekijken vanaf 15 september tot en met vandaag. De URL wordt dan zoiets als:
archief.nl/zoeken/zoekterm_1/date_updated/20130915_20130927
en
archief.nl/zoeken/zoekterm_2/date_updated/20130915_20130927

Wie kan mij op weg helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:14:39
 
- SanThe -

- SanThe -

27/09/2013 21:09:17
Quote Anchor link
En wat wil je nou weten?
 
Guido van Harten

Guido van Harten

27/09/2013 21:37:41
Quote Anchor link
Tja, dat is stom van me, dat had ik duidelijker moeten omschrijven. Ik wilde gewoon te vlug.
- Hoe vraag ik de gebruiker om een datum in te voeren zodat ik die variabele later in de URL kan gebruiken?
- Hoe geef ik (voor een van deze data) een voorstel om de datum van vandaag te gebruiken?
- Hoe geef ik de opdracht om deze variabele te openen in URL's op diverse tabbladen (dus die van zoekterm1 op het eerstvolgende tabblad en zoekterm2 op het daaropvolgende tabblad, enz.)?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.