Variabele waarden vermenigvuldigen in tekstvakken

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/10/2015 23:30:41
Anchor link
An tje op 07/10/2015 22:04:54:
Dat gaat in tegen het basisprincipe van HTML en PHP gescheiden houden?

Waar baseer je dat in godesnaam op (bron)?

Is dat je rechtvaardiging om overal dan maar een PHP-saus overheen te gooien? :/
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 22:06:08
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

08/10/2015 07:47:18
Anchor link
Ik denk eerder dat HTML en PHP gescheiden houden te maken heb dat je geen lappen HTML moet echo-en.
Ten tweede je script word er sowieso niet sneller op door HTML door de PHP parser heen te gooien.
 

08/10/2015 08:59:55
Anchor link
Zeg Thomas, ik wil niet weten hoe religieus jij bent, maar goden hebben daar niets mee te maken hoor.
Jouw toon mag wel wat representatiever.

Om op je vraag in te gaan:
Het hele idee om HTML en CSS gescheiden te houden is dat je semantiek scheidt van presentatie.
Dus, het hele idee om HTML te scheiden van PHP, wat ik in het voorbeeldje doe, is om logica achter de opbouw te scheiden. Dat zit nou eenmaal in mijn workflow ingebakken.
Ter verduidelijking, een voorbeeldje is geen compleet programma, daar moet je een voorbeeldje dan ook niet mee vergelijken.

En last but not least: welk onderdeel van mijn opschuddend +/- 60-regelig programmaatje snap je niet?
Mocht je het wel helemaal snappen en alleen maar commentaar geven omdat het niet aan het zoveelste heilige huisje van PSR's voldoet ofzo, dan heb je niet gezien waar PHP vandaan komt.
Van een lullig maar handig taaltje van versie PHP 3, naar PHP 5 wat het nu is, mislukte Unicode in versie 6, nog steeds geen multiple inheritance, friend classes, strong typing. Maar dan wel weer traits...
De PHP-wereld is niet perfect, en gaat dat voorlopig ook niet worden. Maar PHP is wel effectief, net als het voorbeeldje dat gewoon werkt. (En er leuk uitziet, maar daar hoor ik dan weer niemand over :-)
Gewijzigd op 08/10/2015 09:00:56 door
 
Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

08/10/2015 11:43:30
Anchor link
Beste Thomas van den Heuvel en An tje,

Zouden jullie het alsjeblieft gezellig willen houden?
De vraag is ondertussen beantwoord. Eventuele discussies over hoe jullie codes opbouwen zou dan ook per PM verder gevoerd kunnen worden.

In plaats van elkaar dan af te vallen kunnen jullie ook respect/begrip tonen voor de manier waarop iemand anders een PHP code opbouwt. Afgezien van het feit of de ene persoon gelijk heeft of niet, laten wij elkaar blijven helpen d.m.v. opbouwende kritiek!

Alvast bedankt voor jullie begrip!
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

08/10/2015 13:02:16
Anchor link
@An tje: ik snap de code wel, ik snap alleen jouw beweegredenen om het zo te schrijven niet.

Het is vrijwel onmogelijk om "PHP en HTML te scheiden" zonder daarbij (noodzakelijke) functionaliteit op te offeren. Hoe voeg je bijvoorbeeld een dynamisch gegenereerde link in in een href-attribuut dan? Of hoe vul je een formulier om eerder ingevoerde data te bewerken?

Wat je wellicht bedoelde is een scheiding tussen "presentatie" en "applicatie logica", dat lijkt mij iets anders dan "HTML en PHP".

Ik was dus meer op zoek naar een onderbouwing voor de aanpak omdat ik dit (de aanpak) niet begrijp. Er zijn 1001 manieren om invulling te geven aan de oplossing van het probleem van de topicstarter, ik zou het echter nooit aanpakken zoals jij deed, ik zou eerder gaan voor een aanpak zoals die van Daan.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

08/10/2015 13:28:46
Anchor link
>> ik zou eerder gaan voor een aanpak zoals die van Daan. Ik ook. Wat mij betreft de enige manier om je code clean te houden. Daarbij de opmerking dat de 'view' ook in een apart bestand mag.
 

08/10/2015 20:45:16
Anchor link
Quote:
Ik was dus meer op zoek naar een onderbouwing ...

Dat had ik al aangegeven, het is maar een voorbeeldje.

Quote:
... ik zou het echter nooit aanpakken zoals jij deed ...

Dan moet je jouw eigen oplossing posten, en aangeven waarom het beter is.

Quote:
... omdat ik dit (de aanpak) niet begrijp.

Ik wil niet onaardig overkomen, maar het is een droog feit dat ik langer bezig ben om jou van repliek te dienen dan het typen van het 60-regelige voorbeeldje.

En daarmee kom ik een punt dat ik algemeen acht (en vaker tegengekomen ben in de opensource hoek) en helaas voor dit topic toch een beetje on-topic is.

Deze manier van gespreksvoering is van het type 'discussie'. Een specifieke vorm waarbij men elkaar probeert de loef af te steken via het adagium 'kennis is macht'. Ter illustratie, degene met de meeste kennis zit op de apenrots en regeert over de rest. De spelregels zijn duidelijk, iedereen die het aandurft kan omwille van zijn of haar ego de koning van de troon proberen te steken. En dat is begrijpelijk, want iedereen begint ergens. Maar op een gegeven moment groei je daar overheen. Immers, als je programmeert in je eentje ben je weinig schaalbaar.
De overige reacties geven aan dat de ja-maar-ik-heb-ook-een-ego-fase niet al te lang moet duren en dat je je ook een beetje als een teamplayer moet laten kennen.

Dus in het vervolg graag opbouwende kritiek, het liefst met een codevoorbeeld?
 
Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

08/10/2015 20:51:47
Anchor link
En daarmee hebben jullie beide mooi afgesloten en sluit ik dit topic ook :)

Ik vind het wel onzettend goed om te zien dat er zulke passionele mensen zijn die ook nog eens het coderen verdomd goed onder de knie hebben en daarmee mensen helpen.

Bedankt!
 

Pagina: « vorige 1 2

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.