variabelen veranderen bij sluiten pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Maikel  B

Maikel B

12/07/2011 09:09:04
Quote Anchor link
Ik heb een korte vraag.
Ik ben bezig met een soort web applicatie in PHP/MySQL en Javascript.
Aan de linkerkant heb ik een menu met een aantal opties.
Daarnaast heb ik een pagina waarop ik een aantal waardes verander.

Onderaan aan die pagina heb ik een knop: Opnieuw.
Als ik daarop klik worden die waardes gereset.

Nu mijn vraag.
Is het ook mogelijk om de waardes te laten resetten op het moment dat ik in het linkermenu een item aanklik en er een andere pagina wordt geopent?

Alvast bedankt


EDIT: ik heb nu het volgende:


window.onbeforeunload = leavePage;
function leavePage() {
// hier code
}


hoe kan ik daar deze php code laten uitvoeren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$userdb->q("UPDATE obj2_veritems SET vitm_bevestigd=0 WHERE id=".$_POST['id_veritem']);
$userdb->q("UPDATE obj2_veritems_link SET bevestigd=0 WHERE id_veritem=".$_POST['id_veritem']);
Gewijzigd op 12/07/2011 09:41:07 door Maikel B
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 17:02:06
 
Wouter J

Wouter J

12/07/2011 10:35:49
Quote Anchor link
Dan zul je moeten gaan werken met AJAX. Je roept dan een PHP pagina aan met die code erin.
 
Maikel  B

Maikel B

12/07/2011 10:39:32
Quote Anchor link
ik ben erachter gekomen dat onBeforeUnload ook wordt uitgevoerd als je een formulier submit of om F5 drukt. Dit moet ik niet hebben.
Ik had verder gezocht maar volgens mij is er niks anders om te zorgen dat de functie alleen wordt uitgevoerd als de pagina daadwerkelijk wordt gesloten.
 
Kees Schepers

kees Schepers

12/07/2011 10:47:58
Quote Anchor link
Dat klopt, omdat de browser dit (blijkbaar) niet kan meten. Je kunt met misschien F5 wel afvangen door een key listener te gebruiken en het klikken van een link moet ook wel te doen zijn. Echter heb je dan nog niet alle situaties en blijft het lastig om tegen dit 'probleem' aan te programmeren. Ik zou kijken of je niet iets aan de architectuur van je code kan doen (vast wel toch?)
 
Maikel  B

Maikel B

12/07/2011 11:10:00
Quote Anchor link
ik zal is wat gaan uitvogelen hoe ik het voor elkaar kan krijgen haha :p
 
Kevin Ellen

Kevin Ellen

12/07/2011 11:30:13
Quote Anchor link
Misschien iets in de trant als de pagina opslaan, en dan wanneer de pagina verandert dat je de waardes reset?
Bijvoorbeeld dat je de de waardes heb op pagina X (index?page=X) en dat je dan ook de page in een sessie opslaat.
Bij onload kun je dan snel kijken met Ajax bijvoorbeeld of deze pagina nogsteeds X is, of dat het een andere pagina is geworden. Dan bij een andere pagina, dat je alles reset...

Ik weet niet, ik probeer met je mee te denken buiten de box :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.