Variable include

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en kijk je verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Technisch Ontwikkelaar

Wil jij verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van diverse projecten? Wij zoeken voor een deze organisatie een Technisch Ontwikkelaar! Jij bent vanaf de eerste ontwerpfase tot en met de start van de bouw betrokken! Dit ontwikkelende bouwbedrijf is een vooruitstrevende organisatie dat zich richt op de nieuwbouw van woningen en appartementen. De projecten variëren daarbij vanaf een tiental woningen of appartementen tot ongeveer 100+ woningen, zowel vanuit een concept als de traditionele bouw. Bij deze organisatie staat duurzaamheid, innovatie en kwaliteit hoog in het vaandel. Omdat zij ervan overtuigd zijn dat deze drie pijlers leiden tot een tevreden afnemer. De

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Woerden zijn wij op zoek naar een Full Stack Developer. Je kunt in deze functie rekenen op veel vrijheid en verantwoordelijkheid, aangezien jij je eigen projecten krijgt toegewezen en je veelal thuis werkt. Daarbij kun je rekenen op goede begeleiding en betrokken collega's, zodat jij je zeker niet alleen hoeft te voelen wanneer je thuis werkt. Er wordt wekelijks op de maandag met elkaar op kantoor afgesproken. Maar wat ga je precies doen? De eigenaar heeft een eigenlijk applicatie ontwikkeld, waarmee bedrijven wereldwijd hun projecten in kunnen organiseren. Jij werkt aan de ontwikkeling

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en kijk je verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Android Developer

As a Senior mobile developer, you will contribute to the digital transformation of our clients. You will take part in a self-organizing multi-disciplined mobile platform. You have at least five years' experience with mobile development. Working together as a team and collaborate is really important. As a member of a multi-cultural scrum team, you work together towards the best results. You want to create the best solution for the customers and take full responsibility of the mobile platform: building, testing and supporting it. You are able of taking over the basic activities of other DevOps team members when necessary, like

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Developer Front-end gezocht! Ben jij een Front-end Developer die de eindverantwoordelijkheid op zich kan nemen van alles wat met design heeft te maken? Dan zoeken wij jou! Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Wij zoeken iemand die het vaste aanspreekpunt wordt voor klanten wanneer het gaat over planningen, het is hierbij jouw taak om alle betrokkenen goed op de hoogte te houden. Verder bestaan jouw taken uit: Het creeren van unieke concepten; Het overleggen met collega’s en klanten over aangeleverde designs. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken?

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Medior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

PHP developer gezocht bij Superwerkgever!

Bedrijfsomschrijving Vanwege de topkwaliteit die ze hier leveren heeft dit bedrijf een grote aantrekkingskracht op met name bekende A-merken en de grotere bedrijven in ons land. Die kiezen voor deze partij vanwege de prachtige online oplossingen die ze maken. Er werken gedreven en gemotiveerde mensen en er heerst een enthousiaste sfeer op de vloer. Het is dus een leuke organisatie met een positieve vrolijke en professionele sfeer waarbij er veel ruimte is voor ontspanning met elkaar. Ze bestaan inmiddels ruim 10 jaar en hebben als organisatie een naam weten op te bouwen rondom webdevelopment. Het beperkt zich hier niet tot

Bekijk vacature »

Functional Application Analyst

Ga jij mee op onze reis? Functional Application Analyst 40 uur per week, locatie Burg Groep B.V. te Heerhugowaard Burg Group, wereldwijd dé duurzame producent van natuurazijn en smaakvolle siroop. Een ambitieus familiebedrijf met productiefaciliteiten in 5 verschillende landen waarvandaan we naar ruim 30 landen exporteren. Zo bieden we al 75 jaar kwaliteit, smaak en gemak aan zowel Retail organisaties en levensmiddelenproducenten als consumenten. Veel mensen hebben minstens één van deze producten in huis, jij waarschijnlijk ook! Met elkaar zijn wij op reis om de wereld gezonder, smaakvoller en schoner te maken op een duurzame manier. Hiermee zorgen wij voor

Bekijk vacature »

Senior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »
Lennart

Lennart

21/02/2008 13:11:00
Quote Anchor link
Mensen,

ik wil op mij site een variable include maken. Nadat iemand in me menu klikt dat de pagina naar zichzelf een echo doet en dat de inlcude word veranderd naar het menu item waar de bezoeker op heeft geklikt.

tot nu toe heb ik dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$pagina
= ($_POST['p']);
      if (empty($pagina)){
      include 'home.php';
      }
else {
      include $_GET[p] .'.php';
      }
?>

ik moet nu alleen nog een manier verzinnen om ervoor te zorgen dat bij p een verwijzing komt naar een include die hij meegeeft als er op een menu item geklikt wordt. Iemand een idee?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lennart

PHP hulp

PHP hulp

26/03/2023 04:53:41

- SanThe -

- SanThe -

21/02/2008 13:14:00
Quote Anchor link
Snap de vraag niet.

Lennart

Lennart

21/02/2008 13:18:00
Quote Anchor link
nou ik wil geen iframe gebruiken of iets dergelijk.

ik heb een webpagina waar iemand op komt. standaard include hij in een tabel home.php bovenin de pagina is een menu daar staat bijvoorbeeld gastenboek. zo gauw de persoon op gastenboek klikt moet de pagina naar zichzelf echo en en in plaats van home.php nu gastenboek.php include.

Lode

Lode

21/02/2008 13:19:00
Quote Anchor link
switch(); !!!
Maar ik snap die $_POST; niet... dit is meer een $_GET ding...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
//verkorte if/else
$page = (isset($_GET['p']) && ctype_alnum($_GET['p'])) ? $_GET['p'] : NULL;
if(isset($page)){
    switch($page){
         case
'profiel' : include_once('home/files/inc.profiel.php'); break;
         case
'about'  : include_once('home/files/inc.about.php');  break;
         default         :
include_once('home/files/inc.nieuws.php'); break;
    }
}

else{
    trigger_error('?p= MOET aplha-numeriek zijn!!!', E_USER_NOTICE);
}

?>

Als je na een post iemand wilt doorsturen naar een andere pagina gebruik dan:
Code (php)
1
2
3
<?php
header('location: http://www.mijnsite.nl/pagina.php');
?>

En als je dan errors krijgt met "Headers Allready Send"
zie http://www.php.net/headers
http://www.php.net/headers_sent

Maar ik raad je ob_start(); 1000% af!!!

Zo jij kan weer verder ;)

Lode

Lode

21/02/2008 13:22:00
Quote Anchor link
iFrame ???? Dat is echt 1990 spul... Sorry dat ik het zeg...
Code (php)
1
2
3
<?php
unlink('iframe');
?>

Lennart

Lennart

21/02/2008 14:05:00
Quote Anchor link
ik heb al de juiste oplossing gevonden voor mijn probleem en zal hem even delen.

als eerste heb ik een link naar een subpagina bijvoorbeeld:

<a href="index.php?p=test">test</a>

wat ik in die link doe is eigenlijk naar de index verwijzen maar ik plaats er dan ook nog achter wat GET er achter zou plaatsen als je een formulier verzend via het internet.

dan heb ik de volgende PHP code voor mijn variable include:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
      $pagina
= ($_GET['p']);
      if (empty($pagina)){
      include 'home.php';
      }
else {
      include $_GET['p'] .'.php';
      }
?>

ik hoop dat er mensen zijn die hier wat mee kunnen of ideeén mee kunnen opdoen.

- SanThe -

- SanThe -

21/02/2008 14:09:00
Quote Anchor link
Dat is werkend, naar zeker niet veilig. Probeer, heel simpel, maar eens deze:
<a href="index.php?p=index">test</a>

Jelle Posthuma

Jelle Posthuma

21/02/2008 14:13:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$allowPage
= array('test','var1','var2');
$pagina = ($_GET['p']);
if (empty($pagina) || !in_array($pagina,$allowPage)){
  include 'home.php';
}
else {
  include $pagina.'.php';
}

?>

Als je het toch zo doet, dan toch maar een check op de op te halen pagina.
Beter iets dan niets.

Lennart

Lennart

21/02/2008 14:18:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 21.02.2008 14:09:
Dat is werkend, naar zeker niet veilig. Probeer, heel simpel, maar eens deze:
<a href="index.php?p=index">test</a>

ja dat is redelijk grappig als je dat doet, hij tript dan eventjes maar verder geen schade of iets dergelijks, je moet alleen oppassen met typfouten. ik zal idd even een beveiliging inbakken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.