Var's doorgeven vanuit JS?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PurpleMadness -

PurpleMadness -

22/12/2005 15:25:00
Quote Anchor link
Kan dit???

bvd,
Purplemadness.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 11:18:35
 
Jelmer -

Jelmer -

22/12/2005 15:32:00
Quote Anchor link
<script>
var scripttag = document.createElement('script');
scripttag.setAttribute('src', 'pagina.php?parameter='+parameter);
document.body.appendChild(scripttag);
</script>

Zo'n soort techniek zou kunnen. Het kan ook met een plaatje, zolang je maar een url aanroept, kan je get-variabelen meesturen
 
PurpleMadness -

PurpleMadness -

22/12/2005 15:36:00
Quote Anchor link
Jelmer:
<script>
var scripttag = document.createElement('script');
scripttag.setAttribute('src', 'pagina.php?parameter='+parameter);
document.body.appendChild(scripttag);
</script>

Zo'n soort techniek zou kunnen. Het kan ook met een plaatje, zolang je maar een url aanroept, kan je get-variabelen meesturen

Kan het wek zo doen, maar is er ook een andere manier voor, zodat de gebruikers het niet zien?
 
Jelmer -

Jelmer -

22/12/2005 15:39:00
Quote Anchor link
Script-tags worden niet gezien door de gebruiker (het is het easy-peasy alternatief van AJAX)

Je kan ook AJAX gebruiken (zie mijn tutorial) maar dat is naar mijn mening alleen echt nodig waneer je ook gegevens terug wilt hebben. (AJAX werkt ook met grote hoeveelheden data via POST, via de url kan je alleen maar kleinigheidjes meegeven.)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/12/2005 17:08:00
Quote Anchor link
Of je kopieert je JavaScript vars naar de value van een hidden input in een form met method POST en submit het form met JavaScript.
 

22/12/2005 17:58:00
Quote Anchor link
maar dan wordt ook de bezoeker doorgestuurt naar een andere pagina als je de form submit
 
Jelmer -

Jelmer -

22/12/2005 18:57:00
Quote Anchor link
Tenzij je dat formulier weer in een ander (i?)frame doet....

Maar dan denk ik toch dat mijn andere opties makkelijker zijn...
 

22/12/2005 19:18:00
Quote Anchor link
idd, maar zou je die opties ook eventueel kunnen gebruiken bij het onunload event, zodat je een script uitvoert als de bezoeker de pagina verlaat
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.