Veilige simpele login

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »
Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

21/03/2016 15:47:54
Quote Anchor link
Hallo,


Graag had ik wat advies om een dashboard login veilig te maken.
Het graat hierom een dashboard waarvoor je je niet kunt registreren, dus voor vaste mensen.

index:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<html>
<head>
<title>Dashboard</title>
<link rel="stylesheet" href="css/style.css"></link>
</head>
<body>
<form action="" method="POST">
<input type="text" class="logscreen_fields" name="user" id="user" placeholder="Gebruikersnaam"></input>
<input type="password" class="logscreen_fields" name="password" id="password" placeholder="Wachtwoord"></input>
</form>
</body>
</html>


<?php
session_start();

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){

$user = $_POST['user'];
$password = $_POST['password'];


$users = array(
    'Gebruikera' => 'wachtwoorda',
    'Gebruikerb' => 'wachtwoordb',
    'Gebruikerc' => 'wachtwoordc'
//enz.
);


if(isset($users[$user])){
if($password == $users[$user]){
$_SESSION['login-naam'] = $user;
$_SESSION['login'] = "success";
//en word doorgestuurd naar beveiligd epagina

}else{
echo 'Wachtwoord is onjuist bij deze gebruikersnaam';
}

}
else{
echo 'deze gebruiker is niet bij ons bekend.';

}
}

?>


securepage:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
session_start();
if ($_SESSION['login'] != "success")
    {

        header('Location: index.php');
        exit();
    }

?>



Gr. Yoeri
Gewijzigd op 21/03/2016 15:49:57 door Yoeri Achterbergen
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 12:18:30
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/03/2016 16:28:19
Quote Anchor link
En waarom je keuze voor vaste wachtwoorden? Ik vind dat niet bepaald veilig.
Want wat als iemand nou zijn wachtwoord laat slingeren, er achterkomt, en zijn wachtwoord niet zelf kan wijzigen? Moet hij dat hopeloos toezien dat iemand met kwaadwillige bedoelingen zonder zelf gerechtigd te zijn bedrijfinformatie kan inzien, wijzigen of verwijderen?
 
CNEPHP -

CNEPHP -

21/03/2016 16:35:57
Quote Anchor link
Er kan beter gekozen worden voor een systeem waar je met 1 account mee begint, dit account staat wel gewoon in de database met een hashed password. Dan raad ik aan om het wachtwoord (zoals Ariën hierboven aangeeft) te kunnen wijzigen binnen het systeem. En dat het ook mogelijk is om als admin (o.i.d.) accounts aan te maken/wijzigen/verwijderen. Op deze manier is het mogelijk om gebruikers die geen toegang mogen hebben tot het systeem weer te verwijderen.

Hopelijk heb je wat aan mijn advies, mochten er verder nog vragen zijn hoor ik het natuurlijk graag.
 
Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

21/03/2016 19:48:45
Quote Anchor link
Bedankt voor de reactie's,

Als ik een admin account aanmaak, hoe kan ik dan het beste regelen dat dan de functie tevoorschijn komt om gebruiker te wijzigen / verwijderen of aan te maken?
Of maak je een hele andere omgeving hiervoor?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/03/2016 19:54:14
Quote Anchor link
Ik zou als eerste de accounts in de database opslaan, waarbij je het wachtwoord gehashed opslaat met password_hash. Het allersimpelst is een veld in de database die "is_admin" heet. Hierop controleer je dan of iemand admin is. Zo ja, dan geef je diegene extra rechten.

Als je meerdere rechten wilt hebben, voor diverse acties, dan loont het om eens te kijken naar een RBAC-rechtensysteem.
Gewijzigd op 21/03/2016 19:54:27 door - Ariën -
 
L deB

L deB

21/03/2016 19:59:36
Quote Anchor link
Ik mis filtering van de input... htmlspecialchars, trim etc...
 
Pipo Clown

Pipo Clown

21/03/2016 21:47:26
Quote Anchor link
L deB op 21/03/2016 19:59:36:
Ik mis filtering van de input... htmlspecialchars, trim etc...


Wat is het nut daarvan wanneer je alleen leest uit de database ?

Aangezien we geen verdere info hebben zou er, bij wijzigingen in de database, ook heel goed gebruik gemaakt kunnen worden van prepared statements.
 
Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

21/03/2016 23:25:35
Quote Anchor link
Bedoelen jullie zoiets?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<html>
    <form action="" method="POST">
        <input name="passwod">
        <button type="submit">
            send
        </button>
    </form>
</html>

<?php

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
$password = $_POST['password'];
}


$passwordhash = password_hash('$password', PASSWORD_DEFAULT)."\n";


$doc = new_xmldoc('1.0');
$root = $doc->add_root('data');
$data->new_child('user','Gebruikera');
$data->new_child('password','$password');
fclose($fp);
?>
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/03/2016 13:58:31
Quote Anchor link
@Ariën etc., @Yoeri vraagt om een simpele loginfunctionaliteit.

Niet om een ledenbeheersysteem.
Niet om een rechten managementsysteem.

Er is een verschil tussen wat gevraagd wordt en wat de beantwoorders als ideale oplossing zien/aanleveren.

Ik zie zo gauw weinig mis met de oorspronkelijke oplossing, behalve misschien:
- de onversleutelde wachtwoorden, maar als je er over nadenkt, maakt het eigenlijk niet zoveel uit of deze versleuteld zijn of niet indien je de code in kan zien, er is dan mogelijk een andere zwakste schakel
- het controleren op het bestaan van een variabele, pas altijd eerst isset() toe voordat je de waarde van een variabele (die mogelijk helemaal niet bestaat) vergelijkt met iets anders
- het starten van sessies, het versturen van headers; dit dient te gebeuren voor verzending van enige output; wat ik op zijn minst zou doen is deze code opdelen in afzonderlijke "acties"

En later kun je bovengenoemde beheersystemen nog altijd toevoegen indien nodig. Wat als TS simpelweg een mockup wil? Tenzij je dit soort functionaliteit op de plank hebt liggen ga je deze systemen toch niet op voorhand schrijven?

In plaats van meteen weg te lopen met "dan moet je dit of dat doen" loont het misschien eerst de moeite om te vragen waar TS naartoe wil, nog voordat je zelf een kant op begint te rennen...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/03/2016 14:01:25
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 22/03/2016 13:58:31:
@Ariën etc., @Yoeri vraagt om een simpele loginfunctionaliteit.

Niet om een ledenbeheersysteem.
Niet om een rechten managementsysteem.


je leest hier blijkbaar overheen:
Yoeri Achterbergen op 21/03/2016 19:48:45:
Als ik een admin account aanmaak, hoe kan ik dan het beste regelen dat dan de functie tevoorschijn komt om gebruiker te wijzigen / verwijderen of aan te maken?
Of maak je een hele andere omgeving hiervoor?

Dan is een beheerpaneel in ieder geval een must, want je wilt zulke rechten niet direct via de database invoeren. Verder heb ik gezegd dat een RBAC-systeem altijd een optie is als je meerdere rechten wilt aanmaken.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/03/2016 14:22:27
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/03/2016 14:01:25:
je leest hier blijkbaar overheen:
Yoeri Achterbergen op 21/03/2016 19:48:45:
Als ik een admin account aanmaak, hoe kan ik dan het beste regelen dat dan de functie tevoorschijn komt om gebruiker te wijzigen / verwijderen of aan te maken?
Of maak je een hele andere omgeving hiervoor?

Het is onduidelijk of dat een reactie is op jullie voorstellen, of dat dat echt de oorspronkelijke bedoeling van TS was. Deze reactie kwam ook pas na jullie opmerkingen. Deze vraag is dus mogelijk gestuurd/een gevolg van de "gekozen" oplossing. Dat lijkt mij de verkeerde volgorde.

EDIT: in de oorspronkelijke opzet was namelijk helemaal geen sprake van accounts aanmaken, dit was een statische lijst gebruikers (waarbij geen onderscheid werd gemaakt tussen de verschillende gebruikers (of beheerders))!

@Yoeri: wat probeer je uiteindelijk te bereiken?
Gewijzigd op 22/03/2016 14:24:52 door Thomas van den Heuvel
 
Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

22/03/2016 18:59:47
Quote Anchor link
Beste Thomas,

Aangezien er maar een beheerder is (ik zelf) dacht ik het zonder admin functies te doen, maar Ariën heeft mij wel iets van gedachte veranderd.
Natuurlijk moet het een simpele login blijven maar een admin account waarmee je snel en simpel gebruikers kunt wijzigen en/of aanmaken is natuurlijk wel handig mocht ik dit in de toekomst willen uitbreiden. Ik ben vandaag beetje bezig geweest en ben nu een xml file het genereren waar alle users instaan inclusief een password hash.

Ik kan de xml file dan met php herschrijven en als er ingelogd word php laten nakijken of de gegevens kloppen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/03/2016 19:03:57
Quote Anchor link
Dat kan ook. Maar wat houdt je tegen om een echte database te gebruiken, zoals MySQL of SQLlite?
Gewijzigd op 22/03/2016 19:04:22 door - Ariën -
 
Jop B

Jop B

22/03/2016 19:17:59
Quote Anchor link
Beste Arien,


Wat zijn precies de verschillen tussen xml en MySQL?
MySQL maakt gebruik van tabellen en xml van elementen, komt dat niet ongeveer op het zelfde neer?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/03/2016 19:22:56
Quote Anchor link
Het werkt met queries (SQL), je kan er relaties mee aanleggen tussen tabellen. Gemakkelijk data opzoeken... etc....

Zeker een aanrader voor een inlogsysteem!
 
Jop B

Jop B

22/03/2016 20:45:46
Quote Anchor link
Wat is buiten de queries het verschil? Is het sneller, stabieler?
Met xml kun je toch ook met elkaar koppelen en zo verbanden met elkaar leggen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/03/2016 20:55:41
Quote Anchor link
Het werkt sneller, en is stabieler, je hoeft je niet bezig te houden met een gestandariseerde makup van je XML.

Lees dit eens door:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Database
https://nl.wikipedia.org/wiki/SQL
 
L deB

L deB

22/03/2016 22:31:59
Quote Anchor link
Pipo Clown op 21/03/2016 21:47:26:
L deB op 21/03/2016 19:59:36:
Ik mis filtering van de input... htmlspecialchars, trim etc...


Wat is het nut daarvan wanneer je alleen leest uit de database ?

Aangezien we geen verdere info hebben zou er, bij wijzigingen in de database, ook heel goed gebruik gemaakt kunnen worden van prepared statements.



Voor zover ik weet leest hij niet uit een database en zijn er wel meer mogelijkheden om een website te gebruiken in plaats van slechts sql injectie. Lijkt me bij een inlogsysteem dat je altijd input wil filteren, of je het nou haalt uit een bestand of de database. Maar goed als ik er helemaal naast zit en het geen nut heeft hoor ik het graag, serieus, dit is gewoon wat ik tot nu toe meen ervan begrepen te hebben.
 
Jop B

Jop B

22/03/2016 22:38:57
Quote Anchor link
Ik kwam op internet ook NoSQL databases tegen alleen is er weinig te vinden over het opzetten hiervan.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
L deB

L deB

22/03/2016 22:46:19
Quote Anchor link
Jop B op 22/03/2016 22:38:57:
Ik kwam op internet ook NoSQL databases tegen alleen is er weinig te vinden over het opzetten hiervan.
Heeft iemand hier ervaring mee?


Waarom zou je juist nou weer zo'n 1 uit 100 alternatief willen gebruiken?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.