veiligheid van mijn beveiligde pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erik

Erik

24/04/2007 20:07:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben nog een beginnend PHP-er en ik heb dus een tutorial van deze site gebruikt ( http://www.phphulp.nl/php/tutorials/10/415/" ) om een pagina te beveiligen. Vanaf die pagina wil ik dus nieuwsberichten posten enzo.

Nou werkte het allemaal leuk en aardig alleen toen was ik dus een menu aan het maken voor mijn site die linken naar bijv: index.php?page=main en $page word dan gebruikt om aan te geven welk bestand er "gerequired" wordt. Dit zal vast ook niet veilig/goed zijn ,maar goed :P.

Alleen toen kwam ik erachter dat wanneer ik dus deed: index.php?page=secured_page , dat ik dan gewoon op de secured_page kan komen (weliswaar met de bekende melding: "Cannot modify header information"). Nou heb ik die error dus proberen uit te vogelen, maar ik heb geen oplossing kunnen vinden.

Dus mijn vraag: heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Erik
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 12:57:18
 
- SanThe -

- SanThe -

24/04/2007 20:17:00
 
TJVB tvb

TJVB tvb

24/04/2007 20:22:00
Quote Anchor link
En zou je even je link aan willen passen zodat je bij de goede tut komt, nu klopt die in iedergeval niet
 
Martijn B

Martijn B

24/04/2007 21:36:00
Quote Anchor link
Je moet er op de een of andere manier voor zorgen dan $_GET['page'] niet gelijk is aan 'secured_page' of wat anders.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$aSecuredPage
= array('blaat1', 'blaat2');

$_GET['page'] = isset($_GET['page']) ? $_GET['page'] : 'standaard';

if( $_GET['page'] != 'standaard' && in_array(strtolower($_GET['page']), $aSecuredPage) )
{

  # OOo de gebruiker heeft een beveiligde pagina opgevraagd wat nu?
}
?>


Kijk de functies nog even na want ik zit momenteel helemaal in Ruby on Rails en niet in PHP.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.