Veiligste manier PDO gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SAP Developer

Discipline Information Technology Location Venlo (NL) Hours a week 40 Our SAP Developer is a team player vidaXL is a rapidly growing international organization where IT plays a key part. SAP is a crucial component of vidaXL’s extensive IT landscape. In order to maintain continuous growth and improvement of processes we are looking for an experienced SAP Developer. This role focuses mainly on developing, managing and optimizing new and existing processes within SAP, in relation to supply chain management (SCM). In addition, we expect our SAP Developer to function as a back-up and a sparring partner for fellow SAP Developers.

Bekijk vacature »

Software Engineer medior

Over de functie Als Software Engineer ben je met jouw scrumteam van A tot Z betrokken bij het (door)ontwikkelen van de software. Naast het ontwikkelen en testen van de software geef je ook passend advies aan onze klanten. Je maakt daarbij gebruik van de nieuwste technieken waaronder o.a. Azure, Angular,.Net core, MS-SQL server en de elastic search stack. Om je kennis up-to-date te houden verdiep je je regelmatig in nieuwe ontwikkelingen omtrent je vakgebied en probeer je deze effectief te vertalen naar mogelijkheden voor ons bedrijf. Jij als medior bent gedreven om dagelijks de mooiste ontwikkelingen te realiseren en neemt

Bekijk vacature »

Java Developer Internationaal complexe calculaties

Functieomschrijving Kom jij het best tot je recht in een creatieve omgeving en heb jij een pragmatisch instelling? Denk jij graag vijf stappen vooruit en neem je andere daarin mee? Dan pas je zeker bij dit bedrijf. Lees dus snel verder. Ontwikkelen van applicaties en nieuwe functionaliteiten in Java; Aanpassingen maken in bestaande code; Overleggen en samenwerken met architecten en Product Owners; Werken binnen een multidisciplinair Scrumteam met betrekking tot analyse, design en ontwikkeling; Samenwerken en ondersteunen van testers in het proces van automatische regressietesten. Functie-eisen Je hebt minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van de

Bekijk vacature »

Datawarehouse ontwikkelaar

Ben jij op zoek naar een baan als Datawarehouse Ontwikkelaar waarin je echt het verschil kan maken? Wil je daarnaast een bijdrage leveren aan de realisatie van de data gedreven Hypotheken organisatie? Ben jij creatief en wil je je graag verder ontwikkelen op het gebied van datawarehousing? Dan is de functie van Datawarehouse Ontwikkelaar misschien iets voor jou! Bedrijfsomschrijving Onze klant is de grootste onafhankelijke third party servicer van Nederland voor hypotheken en consumptief krediet. Zij begeleiden met trots het beheer van hypotheken en consumptief krediet voor gerenommeerde nationale en internationale financiële organisaties met uiteenlopende signatuur. Voor deze organisaties zijn

Bekijk vacature »

Front-End Developers for the SSM Information Manag

Location Frankfurt am Main, Germany Closing date for applications 17 January 2020 Your team You will be part of the Prudential Domain Services Division in the Directorate General Information Systems. We are a team of approximately 25 IT professionals delivering tailored IT solutions for European banking supervision (SSM) to support financial stability and collect supervisory statistics. Working as part of an agile team of software developers, you will take over the development and maintenance of the SSM Information Management System (IMAS) from an external supplier. Currently, the custom-built IMAS web application is based on .NET, Java, SQL Server (including SSRS),

Bekijk vacature »

Fullstack Developer/ ASP.NET (Core) / Cloud develo

Functieomschrijving Ben jij een full stack developer die graag aan de slag gaat met cloud development en Continious delivery? Bouw jij graag mee aan informatiediensten en verscheidene platformen? Lees dan snel verder! Bouwen van nieuwe functionaliteiten (10%) Doorontwikkeling van één van de complexe applicaties (30%) Bugfixing (30%) Testen van (jouw) code (30%) Functie-eisen Minimaal een MBO-diploma met HBO werk- en denk niveau; Minimaal 2 a jaar ervaring als .NET developer; Ervaring C#, ASP.NET Core; Ervaring met het Entityframework, Visual Studio; Ervaring binnen een SCRUM/Agile omgeving; Ervaring met Azure (DevOps) is een pré; Ervaring met MVC is een pré. Bedrijfsomschrijving Deze

Bekijk vacature »

JUNIOR FRONT-END DEVELOPER

JUNIOR FRONT-END DEVELOPER Utrecht Technology 13th month pay & Holiday allowance Bonus Program 26 holidays Training & Learning opportunities Laptop & Smartphone 32-40 hours p.w. Junior Front-end Developer Are you a user focused Front-end developer that will help our clients realize their digital strategies? Then we have the right challenge for you! Your job For our ever growing Interactive, Front-end team within Accenture Technology we’re looking for experienced Front-end developers that want to improve user experiences through technology. You’re enthusiastic about the web and always improving your knowledge and skill. You have a drive to master your craft. Your team

Bekijk vacature »

.NET Developer

.NET Developer De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Werk jij graag op de grens van het onmogelijke en geef jij onze klanten bij de unit Public Transport een beslissende voorsprong in de markt? en jij een gedreven en ondernemende professional die vooroploopt in zijn/haar vakgebied? Senior Java Developer - Public Transport Wat ga je doen? Als Java consultant bij CGI maak je deel uit van de grootste en meest actieve Java community van Nederland. Als gedreven ontwikkelaar help je complexe systemen te realiseren voor onze klanten. Je maakt in eenvoudige taal aan een klant duidelijk welke software oplossingen op zijn of haar organisatie van toepassing kunnen zijn. Je

Bekijk vacature »

Fullstack Developer/ ASP.NET (Core) / Cloud develo

Functieomschrijving Ben jij een full stack developer die graag aan de slag gaat met cloud development en Continious delivery? Bouw jij graag mee aan informatiediensten en verscheidene platformen? Lees dan snel verder! Bouwen van nieuwe functionaliteiten (10%) Doorontwikkeling van één van de complexe applicaties (30%) Bugfixing (30%) Testen van (jouw) code (30%) Functie-eisen Minimaal een MBO-diploma met HBO werk- en denk niveau; Minimaal 2 a jaar ervaring als .NET developer; Ervaring C#, ASP.NET Core; Ervaring met het Entityframework, Visual Studio; Ervaring binnen een SCRUM/Agile omgeving; Ervaring met Azure (DevOps) is een pré; Ervaring met MVC is een pré. Bedrijfsomschrijving Deze

Bekijk vacature »

Senior C# Developer (intern, 4K - 5K, leaseauto mo

Functieomschrijving Binnen deze functie kom je nauw samen te werken met je collega's uit het Scrumteam. Samen komen jullie elke dag voor technische uitdagingen te staan. De ene dag kan dit bijvoorbeeld het ontwikkelen van een volledig nieuwe (web)applicatie zijn (ik zeg dag, maar natuurlijk ben je hier wel langer zoet mee), terwijl je de andere dag technische problemen diep in de kern van een bestaand product oplost. Als C# expert krijg jij daarbij de verantwoordelijk over het Backend gedeelte van de applicaties die jullie bouwen/verbeteren. Jij wordt enthousiast van het ontwikkelen van een zo efficiënt mogelijke Backend en bent

Bekijk vacature »

Senior Drupal Developer

My client is a digital agency based in (20 minutes outside of Eindhoven). Who are passionate about collaboration when it comes to Technology. This role will be focused on Drupal 8 with PHP, also this role will give you the opportunity to work with or learn React. Skills Required: 1 Experience working with Drupal. Versions 7 & 8. 2 A minimum of 3 years' experience working with both Drupal and PHP, understanding best practise. 3 Some experience working with JavaScript and MySQL. 4 You have a creative eye and like to think alongside the consumer. Skills Desired: 1 Experience with

Bekijk vacature »

ASP.NET/MVC Developer/Internationaal/Agile-minded

Functieomschrijving Wil jij aan de slag bij één van de meest succesvolle organisaties binnen Europa op het gebied van software die bedrijfsprocedures ondersteunt? Wil jij jezelf ontwikkelen als ASP.NET Developer in een uitdagende omgeving? Lees dan nu verder! Functie-eisen Minimaal HBO werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar werkervaring als ontwikkelaar; Een zeer ruime ervaring met ASP.NET, MVC en C#; Een ruime ervaring met MVC en het Entity Framework is een pré; Ervaring met JSON, Visual Studio, SQL Server, AJAX en web services is een pré; Kennis van Knockout.js en HTML/CSS is een pré. Bedrijfsomschrijving Je komt als ASP.NET Developer te

Bekijk vacature »

software engineer / applicatieontwikkelaar (m/v)

Wij zijn op zoek naar een software engineer / applicatieontwikkelaar, (M/V) 40 uur p/w Carrièreniveau: Startend / Midcareer De werkzaamheden: Als applicatieontwikkelaar ben je verantwoordelijk (in teamverband) voor het maken/schrijven van software voor het bedrijf zelf. Dit kan betrekking hebben op het hele spectrum van de software die gebruikt wordt: Database Instrumentatie en robotica Websites en -api’s. Gevraagd profiel: Wij zoeken een enthousiaste kandidaat met HBO ICT opleiding of een uitstekende MBO-er ICT. Je hebt een positieve en flexibele werkhouding. Affiniteit of ervaring met industriële automatisering of robotica geldt als een pré. Kennis van met name FileMaker, C#, html, php,

Bekijk vacature »

Senior windows system engineer

Are you a driven IT engineer with high initiative who wants to make the difference in a high-tech environment? Do you thrive in an autonomous cross-functional team? Then you may be interested in the position of: Senior windows system engineer for our office in Zoeterwoude About the position: As a Windows DevOps Engineer, you will be joining a dynamic team of ten IT professionals who set out to deliver and operate secure infrastructure for our internal customers. Here’s what to expect: You will work with the Product Owner and Squad members to define the future architecture and strategy of the

Bekijk vacature »
Jan terhuijzen

jan terhuijzen

27/08/2013 19:20:57
Quote Anchor link
Hallo mensen,
Ik vraag me al een tijd af of ik wel alles goed beveiligd heb.
Ik gebruik PDO misschien wel op de verkeerde manier.
Hoe doe je zorgen dat er altijd wordt voorkomen dat er SQL injections mogelijk zijn?
Dus dit doe ik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$pdo // Pdo object
$sql = "UPDATE news SET title = '".$_POST['title']."' WHERE id = '1'";
$pdo->exec($sql);

Vroeger toen de mysql_ functies nog werden gebruikt, wist je eigenlijk precies wanneer je de data escaped/veilig maakt. Je ziet het dan ook meteen in de code (mysql_real_escape_string())
Maar nu met PDO zijn er zoveel manieren om 1 simpele query te doen, dat alles ingewikkelder is geworden vind ik.
Ik heb mijn "huiswerk" gedaan op google, maar kon alleen maar vage dingen vinden als:
Use the quote function of PDO to make data safe, but this is not sufficient to prevent SQL injections.
Of:
Use prepared statements, but escape the data for extra safety

Wat is nu de juiste manier? Moet ik gewoon altijd prepared statements gebruiken? Ik twijfel over prepared statements, omdat je dan nergens zelf een functie kunt zetten om de input veilig te maken. En ik weet niet wat PDO met de input doet, dit zou ik graag willen weten.
Dus hoe kan ik bovenstaand stukje code het aller veiligst maken?

PHP hulp

PHP hulp

27/01/2020 17:19:03

Chris -

Chris -

27/08/2013 19:57:18

Jan terhuijzen

jan terhuijzen

27/08/2013 21:55:27
Quote Anchor link
Ja bedankt voor de link,
Maar ik neem dus aan dat als je een prepared statement gebruikt, dat het dan helemaal veilig is, en dat ik me geen zorgen hoef te maken?

Wouter J

Wouter J

27/08/2013 22:02:33
Quote Anchor link
Dat klopt (voor zover ik weet)
Gewijzigd op 27/08/2013 22:03:20 door Wouter J

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.