veld verplaatsen naar andere tabel (phpmyadmin)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Donster

Donster

15/08/2009 21:13:00
Quote Anchor link
Ik heb meerdere tabellen in een database met elk hun eigen velden /data (phpmyadmin)

tabel1:
veld 4
veld2

tabel 2:
veld 1
veld 2

Nu wil ik een veld van de ene tabel (met data die erin zit) , overzetten naar de andere tabel , hoe doe je dat?

sql opdracht? etc?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 10:24:48
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/08/2009 21:23:00
Quote Anchor link
Je moet ook weten in welke record in de nieuwe tabel de waarde van de oude tabel terechtkomt neem ik aan?
 
Donster

Donster

15/08/2009 21:29:00
Quote Anchor link
uhmm het enige wat ik wil is:

je hebt bijvoorbeeld een veld koekoeksklokken met daarin alle namen van koekoekklokken , en dat veld wil ik in zijn geheel van tabel 1 naar 2 plaatsen..


Dit ivb met een conversie script , het script selecteer van tabel 1 enkele velden , echter is de database iets anders en zit het veld in een andere tabel.. ( dit geld voor meerdere)

hoop dat je begrijpt wat ik bedoel ( overigens betreft het geen koekoekskolkken whaha)
 
Donster

Donster

16/08/2009 14:40:00
Quote Anchor link
Iemand mischien een idee , beetje vlotte bump binnen 1 dag , maar zit wat krap met tijd hiervoor. ( anders moet ik een andere manier verzinnen)
 
- SanThe -

- SanThe -

16/08/2009 15:04:00
Quote Anchor link
Je kan toch die nieuwe tabel aanmaken en dan alles overhevelen en de oude tabel weggooien.
 
Donster

Donster

16/08/2009 15:39:00
Quote Anchor link
de tabel waarna hij moet worden overgeheveld bevat al velden met data , het is dus echt een veld van de oude tabel overzetten naar andere tabel ( met behoud van gegevens die in veld staan)
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

18/08/2009 18:32:00
Quote Anchor link
simpel toch?

INSERT INTO tabel2 (veld1, veld2) SELECT veld4, veld2 FROM tabel1;

Klaar is kees (uit het hoofd dus niet getest).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.