veldwaarden opvullen met spaties i.v.m. listboxweergave

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gerrit broekhuis

gerrit broekhuis

06/02/2012 15:16:54
Quote Anchor link
Hoi,

In een PHP pagina wil ik 2 items naast elkaar laten zien in een listbox. Mijn idee is om de waarde die getoond wordt een vaste lengte te geven en voor zover nodig aan te vullen met spaties ( ). Wanneer je dan een monospaced font gebruikt voor de listbox staat de informatie op het scherm afsof je 2 kolomen weergeeft:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<select name="listbox">
<option value="">Kies een auto!</option>
<?php
while($getrow = mysql_fetch_array($resultAuto))
{

?>

<option value="<?php echo $getrow['kenteken'] . $getrow['type'] ; ?>"><?php echo $getrow['kenteken'] . " " . $getrow['type'] ; ?></option>
</select>


Ik ben al aan het prutsen geweest met str_pad, maar i.c.m. &nbsp; ter opvulling lukt me dit niet. Verder moeten de waarden voor "kenteken" en "type" dan nog opgevuld worden met een aantal spaties (&nbsp;) afhankelijk van de lengte van de veldwaarde (strlen()?).

Hoe knoop ik dit aan elkaar? Of denk ik veel te moeilijk (bij de verwerking van de $_POST moet ik natuurlijk de &nbsp; karakters er weer af halen om de werkelijke veldwaarde te kunnen verwerken.

Groeten, Gerrit
Gewijzigd op 06/02/2012 15:20:39 door Gerrit broekhuis
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.