Verandering op website waarnemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wouterjan Muchu

Wouterjan Muchu

16/03/2011 19:22:07
Quote Anchor link
Heeft iemand een idee hoe ik kan maken dat er een wijziging op een site wordt gemaakt.

Bij deze site:

http://roosters5.gepro-osi.nl/roosters/rooster.php?school=1528&type=Leerlingrooster

Staats rechtsbovenaan laatste wijziging. De idealen situatie zou zijn dat er een tweet wordt gestuurd als het wijzigt. Ik weet niet of dat mogelijk is. Maar wat is er wel eventueel mogelijk?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:53:22
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

16/03/2011 19:27:24
Quote Anchor link
je slaat op in een database wanneer er voor het laatst was bewerkt en wanneer er een nieuwe is dan stuur je een tweet oid
 
Wouterjan Muchu

Wouterjan Muchu

16/03/2011 19:27:58
Quote Anchor link
Voor de duidelijkheid het gaat niet om mijn site.
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

16/03/2011 19:30:56
Quote Anchor link
dan kan je met curl oid de datum daar weg halen en in je database stoppen
 
Wouterjan Muchu

Wouterjan Muchu

16/03/2011 19:32:54
Quote Anchor link
Hoi Vincent, Bedankt voor je snelle reacties.

Ik heb weinig tot geen ervaring hier mee. Zou je iets preciezer kunnen zijn met hoe ik dit zou kunnen doen?
 
Bram Boos

Bram Boos

16/03/2011 19:33:13
Quote Anchor link
Ik zou echt meteen naar de schoolleiding gaan als ik jouw was. Je privacy wordt nu wel heel makkelijk geschonden.

Als ik kwaadwillende bedoelingen zou hebben gehad dan zou ik alle namen van alle leerlingen in mijn database kunnen zetten en zo bijvoorbeeld op Hyves kunnen zoeken naar die persoon en dan in een straal van 20km rond de locatie van de school. Op het eerste gezicht lijkt het niet ernstig maar toch moet de schoolleiding alle leerlingen toestemming vragen om hun naam op internet te zetten.

Verder is het huidige systeem gemaakt in Magister, misschien kun je hun vragen of ze de tweet functie in willen bouwen.?
 
Wouterjan Muchu

Wouterjan Muchu

16/03/2011 19:35:08
Quote Anchor link
Hoi Bram,
De namen staat sowieso op internet dus daar draag ik niet aan mee.
Ben het met je eens dat er een klein risico in zit maar als leerling heb ik toch meer belang bij info over wijzingen.

Ik heb magister al gevraagd maar die wilde het niet maken. Leraren zouden het ook handig vinden als zoiets kwam.

Dus zou het toch eventueel mogelijk zijn en hoe?
Gewijzigd op 16/03/2011 19:37:02 door Wouterjan Muchu
 
Bram Boos

Bram Boos

16/03/2011 19:57:30
Quote Anchor link
Dan zul je de inhoud van de pagina's op moeten halen, en informatie eruit filteren en deze tweeten via de Twitter API.

Ik vraag mij nu af; heeft Magister geen RSS file ofzo?
 
Wouterjan Muchu

Wouterjan Muchu

16/03/2011 20:01:16
Quote Anchor link
Ik heb het ze al eens gevraagd, maar ik heb nog eens een mail gestuurd. Wieweet zijn ze er nu toe bereid.
Ik ga het even afwachten. Bedankt!
 
Wouterjan Muchu

Wouterjan Muchu

17/03/2011 22:31:34
Quote Anchor link
Is toch moeilijk via magister te regelen.
Is het niet mogelijk eens in de 5 minuten met een script de tekst achter "Laatst bijgewerkt: " te checken op veranderingen?

Toevoeging op 18/03/2011 11:33:56:

Ik heb nu de hele broncode in een .txt bestand. Nu moet ik nog zorgen dat hij alles wegfiltert buiten
<FONT class="fntprompt">&nbsp;Laatst bijgewerkt: 17-03-2011 7:37:58&nbsp;</font> om.

En daarna moet hij elke 5 minuten kijken of dit gewijzigd is.

Toevoeging op 18/03/2011 19:28:59:

IK heb nu dat er gemerkt word dat er iets veranderd wordt.

Dit door de broncode opteslaan en elke minuut te vergelijken.

Maar nu wil ik dat hij twee pagina's vergelijkt en aangeeft wat er veranderd is.
Bijvoorbeeld http://roosters5.gepro-osi.nl/rooste...o5&school=1528

met http://roosters5.gepro-osi.nl/rooste...o5&school=1528

En dan aangeeft bijvoorbeeld in dit geval. Donderdag. 1 2 en 9 uur wijziging.

Kan zou ik dit kunnen maken/ doen?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.