Verbinden met MS Access database (Linux)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Veur Heur

Veur Heur

25/03/2020 15:19:27
Quote Anchor link
Ik werk al jaren voor een klant en een van de dingen die ik heb gedaan is een koppeling met een MS Access database (.mdb) in de PHP applicatie die ik beheer. Dit heeft jaren prima gedraaid op een Windows server echter gaan we nu over naar een aparte VPS voor de applicatie en blijft de Access database draaien op een aparte Windows 2019 server. De servers zijn middels een VPN aan elkaar verbinden en is er een share gemount op de Linux server. Middels het volgende script wil ik verbinding maken met de database:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
try {
    $db=new PDO("odbc:Driver=MDBTools; DBQ=/mnt/<dir>/<file>.mdb;");
    $db->setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION);
    $query=$db->query("SELECT * FROM <table>;");

    $return=array();
    if($query) {
        while($result=$query->fetch(PDO::FETCH_ASSOC)) {
            $return[]=$result;
        }
    }else $return['error']=1;
    
    //close
    $query=null;
    $db=null;
    
    print_r($return);
} catch (PDOException $e) {
    echo 'Connection failed: ' . $e->getMessage();
}


Op dit moment krijg ik de volgende fout: Connection failed: SQLSTATE[08001]: Client unable to establish connection: 1 Couldn't parse SQL (SQLExecute[1] at /build/php7.2-pRoOsC/php7.2-7.2.24/ext/pdo_odbc/odbc_stmt.c:260)
Gewijzigd op 25/03/2020 15:20:04 door Veur Heur
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 09:01:22
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/03/2020 15:51:06
Quote Anchor link
Je houdt nu een aparte server aan om een MS Access database in leven te houden, en je legt een tunnel aan om erbij te kunnen?

:/

Tijd om de technologie-stack te vereenvoudigen?

Je hebt het ook over "jaren". Is er in al die tijd nooit een balletje over opgegooid?