vergelijking uit database(simpel)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »
Tim S

Tim S

22/10/2012 02:36:43
Quote Anchor link
Hallo,

Ik probeer een simpele vergelijking te doen met gegevens uit een database.
In de database staan een tabel "menu" als ik de pagina in het menu wil laten zien staat hier "yes" wil ik de pagina als subpagina dan staat er "no".

Als ik in de code een else{ echo ...} toevoeg krijg ik dat wel te zien.

Ik moet iets over het hoofd zien.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$sql
= mysql_query("SELECT menu,paginaid FROM content WHERE paginaid=$menupaginaid");
    
    
    $option = mysql_fetch_assoc($sql);
        
        if('no' == $option['menu']){
            
            echo '<select><option value="menu">Menu pagina</option>
                    <option selected value="sub_page">Sub pagina</option></select>'
;
        }
        
    }

?>


Ik hoop dat iemand kan helpen!
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 14:32:35
 
Andy V

Andy V

22/10/2012 04:31:48
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$sql
= mysql_query("SELECT menu,paginaid FROM content WHERE paginaid=$menupaginaid");
    
    
    while($option = mysql_fetch_assoc($sql)){//probeer het eens met een while
        
        if('no' == $option['menu']){
            
            echo '<select><option value="menu">Menu pagina</option>
                    <option selected value="sub_page">Sub pagina</option></select>'
;
        }
        
    }

?>
 
Eddy E

Eddy E

22/10/2012 08:02:05
Quote Anchor link
Als je alleen maar de hoofdmenu-dingen wilt doe je dat uiteraard in je query al:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sql
= mysql_query("SELECT menu, paginaid FROM content WHERE paginaid = $menupaginaid AND menu = 'no'    ");
?>
 
Tim S

Tim S

22/10/2012 09:48:08
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties!

@andy

Met een while had ik al geprobeerd werkt ook niet....

@eddy

Ja dat os ook een prima optie in dit geval, ik ga het vanmiddag effe testen. Ik wil ook de subpagina's en in de toekomst wil ik dit misschien nog uitbreiden dus nu blijft de vraag waarom dit niet werkt, ik denk dat ik dit nog wel vaker nodig ga hebben.

Heeft iemand een idee waarom dit niet zou werken?
 
Andy V

Andy V

22/10/2012 11:14:16
Quote Anchor link
omdat je er toch een array van maakt kan je best eens print_r($option); doen om te kijken of er effectief iets in de array steekt
 
Tim S

Tim S

22/10/2012 20:03:54
Quote Anchor link
ik krijg overal menu yes, terwijl ik in de database toch echt een paar op no heb staan.

Array ( [menu] => yes [paginaid] => 17 )

Dit geeft dus wel aan dat het probleem dus in de sql moet zitten als ik het zo bekijk. Alleen volgens mij is alles hier ook goed....?

nog ideën?
 
Eddy E

Eddy E

22/10/2012 20:29:58
Quote Anchor link
Als je dan toch goed bezig wilt zijn vervang je de yes/no door parent_id.
Kan je gelijk meerdere lagen toevoegen en blijft de structuur behouden. Maar kan je ook complexere menu's maken.
En bovenal: daarvoor zijn al 100000000000-den scripts te vinden online.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

22/10/2012 21:47:33
Quote Anchor link
Als je nooit meer als 2 lagen krijgt werkt een parent child perfect.
tabel menu:
- menu_id
- menu_name
- menu_link
- parent_id
En dan de query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
SELECT
    m.menu_id,
    m.menu_name,
    m.menu_link,
    mc.menu_id mc_id,
    mc.menu_name mc_name,
    mc.menu_link mc_link,
FROM
    (SELECT
        menu_id
    FROM
        menu
    WHERE
        parent_id = 0
    ) AS m
LEFT JOIN
    menu AS mc
    ON
        m.menu_id = mc.parent_id

Dit werkt alleen bij twee lagen
Edit:

de aliasen vergeten
Gewijzigd op 22/10/2012 21:50:54 door Ger van Steenderen
 
Tim S

Tim S

22/10/2012 21:52:44
Quote Anchor link
Ja ik snap het idee, ik heb alleen nog nooit met JOIN gewerkt, ik ga het vanavond of morgen uitproberen.

Als ik het goed heb kan je ook met meerdere query's werken. maar voor 2 lagen is dit dan inderdaad perfect. Ik zal morgen even laten weten of het werkt.

Toevoeging op 23/10/2012 20:19:55:

@Ger

Ik kan je niet helemaal volgen, waar komen die aliassen vandaan, ik dacht de de aliassen de db naam waren. Ook zie ik niet de kolommen van de tabel content. Misschien zou je nog wat kunnen uitleggen....?

Toevoeging op 23/10/2012 21:37:27:

Ik heb het probleem opgelost, de fout zat hem in $menupaginaid, ik heb het nu zo gedaan.

tabel content:
Hierin staan de titel id etc. en parent_id

tabel menu:
hierin staan de gegevens van de opties voor de <select> en ook een parent_id

Ik kan nu in de tabel menu de opties aanmaken voor de <select> en kan met update de juiste parent_id aan de tabel content toevoegen.

De benaming van de variabele en de kolommen zijn nog niet goed omdat ik alles aan het testen was.

Als iemand me nog kan helpen met JOIN of een nettere manier weet voor dit dan hoor ik het wel.
Hieronder is de code zoals ik het nu heb:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
$menupaginaid
= $_GET['paginaid'];
    
    $query = ("SELECT parent_id,paginaid FROM content WHERE paginaid=$menupaginaid");
    
    $result = mysql_query($query);

    
    
    while($option = mysql_fetch_assoc($result))
    {

        $menu = $option['parent_id'];
        
        $query2 = ("SELECT parent_id,option,menu_name FROM menu WHERE parent_id=$menu");
        $result2 = mysql_query($query);
        echo'<select>';
        while($option2 = mysql_fetch_assoc($result2)){
        
        echo '<option '.$option2['option'].' value='.$option2['menu_name'].'>'.$option2['parent_id'].'</option>';
        }
    }
    
}

echo'</select>';
?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.