Hallo,

Ik ben bezig met een verificatie script, echter krijg ik geen results.
Ik kan de fout niet vinden en ik vroeg me af of ik ergens een fout heb gemaakt of is er een ander probleem waardoor ik geen results krijg.

Ik zal de code even plakken, is een korte code, maar op een of andere manier werkt het niet.

<html>
	<head>
		<title>Sexy Devil</title>
		<link href="inc/div.css" rel="stylesheet" type="text/css"/>
	</head>
	<body>

<?php

session_start();
	error_reporting(0);

if(isset($_SESSION['over18']))
	{
		header('location: index.php');
	}
	if(isset($_SESSION['under18']))
	{
		header('location: https://www.disneyplus.com/');
	}

if(isset($_SESSION['submit']))
		{
			$day = $_POST['day'];
			$month = $_POST['month'];
			$year = $_POST['year'];

$birthday = mktime(0,0,0,$month,$day,$year);
			$difference = time() - $birthday;

$age = floor($difference / 31556926);

if($age >= 18)
			{
				$_SESSION['over18'] = 1;
				header('location: index.php');
			}else{
				$_SESSION['under18'] = 0;
				header('location: https://www.disneyplus.com/');
			}
		}
	echo $age;
	echo
		"
		<div class='container'>
			<form id='contact' action='confirm.age.php' method='POST'>
				<fieldset>
					<input placeholder='Day' type='number' name='day' value='00' tabindex='1' autofocus>
					<input placeholder='Month' type='number' name='month' value='00' tabindex='1' autofocus>
					<input placeholder='Year' type='number' name='year' value='0000' tabindex='1' autofocus>
				</fielfdset>
				<input type='submit' value='Verify' name='submit'>
			</form>
		</div>
		";
?>
	</body>
</html>
Welk filmpje is dat dan op YouTube? Ik vrees eerlijk gezegd dat het geen goed voorbeeld is, als je netjes wilt programmeren. Ik heb wel vaker wat YouTube tutorials gezien, maar vaak was het niet de juiste en nette manier qua opzet van de code.
Inderdaad wat Arien zegt. Het lijkt me ook niet handig om het eerst 'verkeerd' aan te leren.
Qua versie maakt het niks uit. De basis PHP wat je tot nu toe gebruikt is zo goed als gelijk in PHP4 als in PHP8.
- Ariën - op 28/02/2023 11:32:44

Welk filmpje is dat dan op YouTube? Ik vrees eerlijk gezegd dat het geen goed voorbeeld is, als je netjes wilt programmeren. Ik heb wel vaker wat YouTube tutorials gezien, maar vaak was het niet de juiste en nette manier qua opzet van de code.

https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/verificatie-script/104640/2/#759068

[size=xsmall]Toevoeging op 28/02/2023 13:06:08:[/size]

Daarin staat onder de link
Die tutorial op Youtube is dus 11 jaar oud.

Dan heb je het dus over PHP 5.3 maximaal. PHP 5.4 kwam eind 2011 uit.
En de maker zal zijn kennis op een oudere versie van PHP baseren.

Wat qua redirects mee kan spelen: velen vinden het wel een handige setting om standaard een outputbuffer aan te zetten. Daarbij mag je dan eerst 4 MB aan data outputten, voor het ook werkelijk naar buiten gaat.

Tot die tijd kun je dan dus alsnog een extra header sturen.

Leuk debuggen: waarom werkt mijn script voor Jan die op Plein 1 woont wel, maar voor Hendrik-Jan met Lange Achternaam op de Hele Lange Straatnaam 1111 niet. (omdat Jan niet onder de buffer blijft)

Kortom:
Leuk zo'n tutorial, maar dat is ongeveer als Nederlands leren mbv een boek uit 1906: Er zijn eenige zaaken eenigzins veranderd aan den Nederlandsche taal en evenzeer aan het programmeeren met PHP.
Ivo P op 28/02/2023 13:33:18

Die tutorial op Youtube is dus 11 jaar oud.

Dan heb je het dus over PHP 5.3 maximaal. PHP 5.4 kwam eind 2011 uit.
En de maker zal zijn kennis op een oudere versie van PHP baseren.

Wat qua redirects mee kan spelen: velen vinden het wel een handige setting om standaard een outputbuffer aan te zetten. Daarbij mag je dan eerst 4 MB aan data outputten, voor het ook werkelijk naar buiten gaat.

Tot die tijd kun je dan dus alsnog een extra header sturen.

Leuk debuggen: waarom werkt mijn script voor Jan die op Plein 1 woont wel, maar voor Hendrik-Jan met Lange Achternaam op de Hele Lange Straatnaam 1111 niet. (omdat Jan niet onder de buffer blijft)

Kortom:
Leuk zo'n tutorial, maar dat is ongeveer als Nederlands leren mbv een boek uit 1906: Er zijn eenige zaaken eenigzins veranderd aan den Nederlandsche taal en evenzeer aan het programmeeren met PHP.

Dat is wat ik ook aangaf, ik ben al 8 jaar niet meer bezig geweest met scripten in PHP.
En ja er veranderd dagelijks wel iets in PHP.
Daar ben ik ook van bewust, dus daarom probeer ik het wel te begrijpen, maar voor mij gaat dat niet zo snel als bij jullie, ben ook weer wat ouder geworden in 8 jaar ;)
Ja klopt maar ik ben wel al een tijdje eruit geweest

Reageren