Verjaardagskalender

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jochem

Jochem

14/02/2004 13:53:00
Quote Anchor link
ik heb op m'n site de Verjaardags kalender (door Bas Kregeler op 26.08.2003) staan in combinatie met een Database.
Is het mogelijk om doormiddel van een script ook alleen de verjaardagen van 'vandaag' naar voren te halen?

De verjaardagen staan als volgt in de DB. DD/MM/JJJJ dus bijv. 14-02-2003

Het lukt mij niet, waarschijnlijk doordat het jaartal in de verjaardag staat (2003), en daar moet hij dus niet naar kijken, alleen naar de dag en de maand.

Is er iemand die mij kan helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 06:54:02
 
Mitch X

Mitch X

14/02/2004 15:04:00
Quote Anchor link
Je kan ze dan exploden
Zoiets als $datum = explode("/", $row[datum])

En dan de eerste 2 vergelijken dus $datum[0] en $datum[1]
 
Jochem

Jochem

14/02/2004 21:22:00
Quote Anchor link
Beste Mitch, dankjewel voor je reactie!

ik heb e.e.a. geprobeerd, maar het wil helaas nog niet werken. Het exploden (splitten) gaat wel goed, maar de controle op 'vandaag jarig' gaat nog niet goed. Ik heb nu dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

    $query
= "SELECT nummer,geboortedatum,medewerker FROM tb_medewerkers WHERE (uitdienst=0)";
    $result = mysql_query ($query);
    while ($row = @mysql_fetch_object ($result)) {

//variabele die we gaan splitten:
$var = "$row->geboortedatum";
$var = explode("-", $var); //we splitten alles waar een - staat

$dagdatum = date ("d");
$maanddatum = date ("m");

if ("$dagdatum == $var[0]");
{

echo ("$row->medewerker");
echo ("<br>");
}
 }


?>


Gevolg is dat ik een lijst krijg met alle medewerkers, ongeacht of ze nu jarig zijn of niet. Er gaat dus iets mis bij de 'IF', ik weet ook niet of dit de goede oplossing is, ben vrij nieuw met PHP. Kan iemand mij helpen?
 
Bart Smulders

Bart Smulders

15/02/2004 00:58:00
Quote Anchor link
where uitdienst=0 wil die 0 dan zeggen dat hij jarig is? anders zal je moeten zeggen where datum is $date ofzo?.
 
Arend a

Arend a

15/02/2004 05:09:00
Quote Anchor link
Wat een gepiel.

Ik neem aan dat de data in een datetime formaat in mysql staan.

gebruik gewoon de sql query:
SELECT nummer,geboortedatum,medewerker
FROM tb_medewerkers
WHERE (uitdienst=0)
AND month(geboortedatum) = month(now())
AND day(geboortedatum) = date(now())
 
Johan

Johan

15/02/2004 10:06:00
Quote Anchor link
dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?

if ("$dagdatum == $var[0]");

?>

moet je volgens mij ff veranderen naar
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?

if ($dagdatum == $var[0]);

?>


en voor vergelijkingen kan je het beste
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? time(); ?>
gebruiken, dus dan krijg je
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?
$tijd
= time();
$dagdatum = date("d.m.y", $tijd);
?>


als het goed is...
 
Jochem

Jochem

15/02/2004 11:26:00
Quote Anchor link
De datum staat niet als DateTime format in de DB, maar als varchar.

Ik heb er nu dit van gemaakt:

if ($dagdatum == $var[0]);

maar ook dit werkt helaas niet.
Where uitdienst=0 wil zeggen dat hij alleen de verjaardagen moet laten zien van de mensen die nog op het bedrijf werken.

Iemand nog een suggestie?
 
Arend a

Arend a

15/02/2004 13:11:00
Quote Anchor link
Converteer het naar datetime. Datum als varchar neerzetten is complete nonsense.
 
Mitch X

Mitch X

15/02/2004 13:45:00
Quote Anchor link
Slik.... $_ADJE['ATTACKS'].. ok maar hij heeft wel gelijk...

Dat maakt ut wss wel makkelijker :)
 
Jochem

Jochem

17/02/2004 14:25:00
Quote Anchor link
Quote:
Wat een gepiel.

Ik neem aan dat de data in een datetime formaat in mysql staan.

gebruik gewoon de sql query:
SELECT nummer,geboortedatum,medewerker
FROM tb_medewerkers
WHERE (uitdienst=0)
AND month(geboortedatum) = month(now())
AND day(geboortedatum) = date(now())


Beste Arend, dank voor je reactie, ik heb de TB aangepast, er is nu een veld gebdatum bijgekomen, met als type 'datetime'. de datum staat als volgt in het veld 2000-02-17

M'n code ziet er zo uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

    $sql
= "SELECT nummer,gebdatum,medewerker FROM tb_medewerkers WHERE (uitdienst=0) AND month(gebdatum) = month(now()) AND day(gebdatum) = date(now()) ";
    $result = mysql_query ($query);
    while ($row = @mysql_fetch_object ($result)) {

echo ("$row->medewerker");
echo ("$medewerker");
}


?>


Het resultaat is alleen helemaal niets, wat doe ik fout?
 
Mitch X

Mitch X

17/02/2004 14:30:00
Quote Anchor link
$sql= "SELECT nummer,gebdatum,medewerker FROM tb_medewerkers WHERE (uitdienst=0) AND month(gebdatum) = month(now()) AND day(gebdatum) = date(now()) ";
$result = mysql_query ($query);
while ($row = @mysql_fetch_object ($result)) {

echo ("$row->medewerker");
echo ("$medewerker");
}


Eerst zet je $sql en dan wil je $query uitvoeren :s
lijkt me logisch dat dat niet werkt ;)
Gewijzigd op 17/02/2004 14:30:00 door Mitch X
 
Jochem

Jochem

17/02/2004 14:33:00
Quote Anchor link
Dat is inderdaad een stomme fout, heb het aangepast, maar hij werkt nog niet...
 
Arend a

Arend a

17/02/2004 14:54:00
Quote Anchor link
AND day(geboortedatum) = date(now())

Foutje van mij:

moet zijn:
AND day(geboortedatum) = day(now())
 
Jochem

Jochem

17/02/2004 20:16:00
Quote Anchor link
Beste Arend,
Het werkt helaas nog niet, het is nu:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

    $query
= "SELECT * FROM tb_medewerkers WHERE ((uitdienst=0) && month(gebdatum) = month(now()) && day(gebdatum) = day(now())) ";
    $result = mysql_query ($query);
    while ($row = @mysql_fetch_object ($result)) {

echo ("$row->medewerker");
echo ("$medewerker");

}

?>


en ik heb ook ipv de && tekens in de query AND geprobeerd, maar niets wil helaas werken.

In de database heb ik het veldtype nu (na testen) op Date gezet, datum is nu dus: 2000-02-17

maar helaas wil het nog niet werken..
 
Arend a

Arend a

17/02/2004 23:44:00
Quote Anchor link
Volgens mij is && geen geldig mysql commando, AND in elk geval wel.

Hoe weet je dat het niet werkt?

Wat gaat er fout, wat is de foutmelding?
 
Mitch X

Mitch X

18/02/2004 08:52:00
Quote Anchor link
zet anders eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? error_reporting(E_ALL) ?>
bovenaan je page
 
Arend a

Arend a

18/02/2004 12:55:00
Quote Anchor link
Dat is mijn regel.
 
Mitch X

Mitch X

18/02/2004 13:01:00
Quote Anchor link
Weet ik maar jij zei het toch niet?

De Adje-aanvullende Mitch :P
 

19/02/2004 21:49:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties, ik heb
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? error_reporting(E_ALL) ?>
bovenaan de pagina gezet, resultaat was een melding dat er iets mis was met een pagina die ik geinclude had (db connectie). Ik maak de DB connectie nu gewoon op de pagina zelf. Maar het werkt nog niet...

Ik ben wel wat verder gekomen. De query is nu:
$query= "SELECT gebdatum, medewerker FROM tb_medewerkers WHERE (uitdienst=0) AND month(gebdatum) = month(now()) AND day(gebdatum) = day(now())";
$result = mysql_query ($query);
while ($row = @mysql_fetch_object ($result)) {

echo ("hallo1 ");
echo ("$row->medewerker <br>");

--
Het probleem zit in: $query= "SELECT gebdatum, medewerker FROM tb_medewerkers WHERE (uitdienst=0) AND month(gebdatum) = month(now()) AND day(gebdatum) = day(now())";

het gaat goed t/m AND month(gebdatum) = month(now()) want als ik het stukje met 'day' weglaat krijg ik wel resultaat. Ook als ik 'day' vervang door bijv. 'year' krijg ik een resultaat.
Het zit hem dus in 'day'. Weet iemand wat ik hiervoor in de plaats moet gebruiken?
 

19/02/2004 22:02:00
Quote Anchor link
Ik heb 'm!!!

't moet zijn: AND weekday(gebdatum) = weekday(now())";

Iedereen bedankt voor de hulp!
Indien iemand interesse heeft zal ik het volledige script plaatsen, maar ik denk dat je voldoende hebt aan alles wat hierboven staat.
 

21/02/2004 11:37:00
Quote Anchor link
Hier ben ik weer, ik zei van de week 'Ik hem 'm!!!, maar....

het werkt niet helemaal goed...
kan iemand helpen?

De pagina is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? error_reporting(E_ALL) ?>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?  
// mysql connectie
$user = "*******";
$dbpass = "********";
$host = "********";
$dbdb = "*********";

if (!mysql_select_db($dbdb, mysql_connect($host, $user, $dbpass)))
{

     echo "Database connectie mislukt.";
     exit();
}



    $query= "SELECT gebdatum, medewerker FROM tb_medewerkers WHERE (uitdienst=0) AND month(gebdatum) = month(now()) AND weekday(gebdatum) = weekday(now()) ";
    $result = mysql_query ($query);
    while ($row = @mysql_fetch_object ($result)) {

echo ("$row->medewerker $row->gebdatum<br>");
}


?>


Het resultaat is dat ik de namen van 2 medewerkers te zien krijg: de ene is jarig op 5 feb, de ander op 10 feb. (voor de duidelijkheid, 't is vandaag 21 feb.) Als ik in de DB iemands verjaardag op 2004-02-21 zet dan wordt die persoon ook weergegeven.

Kan iemand mij helpen waardoor dit script goed werkt?

Bvd. Jochem
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.