vermenigvuldigen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Danny A-noniem

Danny A-noniem

23/02/2012 12:19:32
Quote Anchor link
Hallo allen.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
ik zit eigenlijk te puzzelen op iets heel simpels maar ik weet het ff niet meer...

Ik wil een klein scriptje waarmee ik een vooraf vastgesteld bedrag kan vermenigvuldigen door de invoer van een gebruiker.

Kortom,
als de gebruiker 10 invult moet de uitkomst 10*0.25 zijn.
echter ben ik nu ff helemaal blank..
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:11:16
 
Kris Peeters

Kris Peeters

23/02/2012 12:28:59
Quote Anchor link
zoiets?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$voorafVastgesteldBedrag
= 0.25;

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
  $uitkomst = $voorafVastgesteldBedrag * floatval($_POST['getal']);
  echo $uitkomst;
}

echo '
<form method="post" action="">
  <input name="getal"/> <br/>
  <input type="submit" value="GO!"/>
</form>
'
;
?>
 
Danny A-noniem

Danny A-noniem

23/02/2012 13:05:19
Quote Anchor link
hey das rap, en id wat ik ff nodig had.
dankjewel
was al aan het puzzelen geslagen met javascript, maar ik vind deze beter te begrijpen voor mezelf.

hier nog ff wat ik ermee gedaan heb.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$voorafVastgesteldBedrag
= 0.25;
$voorrijkosten = 10.00;

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
  $uitkomst = $voorafVastgesteldBedrag * floatval($_POST['getal']) + $voorrijkosten;
  echo "Door de door u ingevoerde afstand <br>".$_POST['getal']." KM,<BR> brengt het totaalbedrag op: <br>".$uitkomst." Euro";
  echo "<hr>Hiervan is ".$uitkomst/100*19.5. "btw.";

  echo "<hr>klik <a href=aanvragenspoedrit.php> HIER </a> indien u deze rit wil aanvragen (nog niet gereed)";
}

echo '
<form method="post" action="">
  <input name="getal"/> <br/>
  <input type="submit" value="Berekenen!"/>
</form>
'
;
?>


hoe zorg ik ervoor dat hij slechts 2 cijfers achter de komma gebruikt?
momenteel geeft hij aan bij BTW bij een berekening van 100 km een btw bedrag van 6.825.

alvast bedankt.
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

23/02/2012 13:09:03
Quote Anchor link
Dat doe je met de functie rand():
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
float round ( float $val [, int $precision = 0 [, int $mode = PHP_ROUND_HALF_UP ]] )

Dan zou je code dus dit worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$voorafVastgesteldBedrag
= 0.25;
$voorrijkosten = 10.00;

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
  $uitkomst = round(($voorafVastgesteldBedrag * floatval($_POST['getal']) + $voorrijkosten();
  echo "Door de door u ingevoerde afstand <br>".$_POST['getal']." KM,<BR> brengt het totaalbedrag op: <br>".$uitkomst." Euro";
  echo "<hr>Hiervan is ".round(($uitkomst/100*19.5), 2). "btw.";

  echo "<hr>klik <a href=aanvragenspoedrit.php> HIER </a> indien u deze rit wil aanvragen (nog niet gereed)";
}

echo '
<form method="post" action="">
  <input name="getal"/> <br/>
  <input type="submit" value="Berekenen!"/>
</form>
'
;
?>
 
Gerhard l

gerhard l

23/02/2012 13:10:50
Quote Anchor link
of:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$totaal = 34.43;
echo sprintf("%01.2f",$totaal);


echo number_format($totaal, 2);
 
Danny A-noniem

Danny A-noniem

23/02/2012 14:32:38
Quote Anchor link
oke werkt als een trein nu.
dan als laatste:

hoe maak ik alweer een sessie?
wil de uiteindelijke uitkomst meenemen naar een formulier.
gaat om de km afstand en de kosten.

hoe zet ik ze in een sessie, en hoe lees ik hem weer uit?
 
Gerhard l

gerhard l

23/02/2012 14:34:30
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

23/02/2012 14:34:31
Quote Anchor link
Met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
session_start();
$_SESSION['bedrag'] = $bedrag;
?>

Dit kan je wel aanpassen zodat het op jouw script werkt.
 
Gerhard l

gerhard l

23/02/2012 14:34:33
Quote Anchor link
-
Gewijzigd op 23/02/2012 14:34:51 door gerhard l
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

23/02/2012 14:35:29
Quote Anchor link
@gerhard aan zulke reacties heeft hij niet echt iets denk ik.
 
Reshad F

Reshad F

23/02/2012 14:36:35
 
Gerhard l

gerhard l

23/02/2012 14:38:06
Quote Anchor link
Koen V op 23/02/2012 14:35:29:
@gerhard aan zulke reacties heeft hij niet echt iets denk ik.


1e en 2e hit zijn toch voldoende denk ik ;)
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

23/02/2012 14:39:02
Quote Anchor link
@gerhard dat wel, alleen hij wou het even snel weten, dus dan help je hem even snel
 
Danny A-noniem

Danny A-noniem

23/02/2012 14:58:11
Quote Anchor link
ja gerhard heeft wel een beetje gelijk hoor, maar op deze manier leer ik er beter van.
echter zover was ik al wel.
dit heb ik in mn berekening staan bovenaan de pagina,
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
 session_start();
 $_SESSION['km'] = $_post['getal'];
 $_SESSION['kosten'] = round(($uitkomst),2);
?>

en dan komt de rest

zo lees ik hem weer uit op de volgende pagina
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
 session_start();
 $_SESSION['km'] = $_post['getal'];
 $_SESSION['kosten'] = round(($uitkomst),2);
?>

en plak hem zo in het form
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
        $mail_to = 'emailadres';
        $mail_from = $field_4;
        $mail_subject = 'aanvraag pakketdienst';
        $mail_message = 'Formuliergegevens: ' . LF . LF
. 'uw naam:                ' . $field_1 . LF
. 'uw adres:               ' . $field_2 . LF
. 'uw tel.nummer:          ' . $field_3 . LF
. 'uw emailadres:          ' . $field_4 . LF
. 'afhaaladres:            ' . $field_5 . LF
. 'bezorgadres:            ' . $field_6 . LF
. 'Bezorgdatum:            ' . $field_7 . LF
. 'Afstand:                ' .$_POST['getal']. LF
. 'Kosten:                 ' .round(($uitkomst),2). LF


maar het wil niet echt.
vandaar de vraag, hoe alweer...
en ik hoef echt niet hele scripts te lezen/krijgen, maar een opzetje zoals bv Koen V doet werkt bij mij wel sneller om het te snappen.
Gewijzigd op 23/02/2012 15:00:01 door Danny A-noniem
 
Kris Peeters

Kris Peeters

23/02/2012 15:04:55
Quote Anchor link
Willy wortel op 23/02/2012 13:05:19:
... was al aan het puzzelen geslagen met javascript, maar ...


Zorg wel dat je goed weet waarmee je bezig bent.

javascript is iets dat draait op de pc van de gebruiker; php draait op de server.
Het is niet dat het ene beter is dan het andere; het dient gewoon ergens anders voor.
 
Danny A-noniem

Danny A-noniem

23/02/2012 15:09:19
Quote Anchor link
ja ik weet het wel.
maar had wat kant en klare scripts gevonden.
vandaar dat ik daarmee aan de slag was gegaan.
en eens moet ik het toch leren he..
 
- SanThe -

- SanThe -

23/02/2012 15:58:11
Quote Anchor link
HOOFDLETTERS (ook voor post):

Toevoegen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
 session_start();
 $_SESSION['km'] = $_POST['getal'];
 $_SESSION['kosten'] = round(($uitkomst),2);
?>

Opvragen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
 session_start();
 $km = $_SESSION['km'];
 $kosten = $_SESSION['kosten'];
?>
 
Danny A-noniem

Danny A-noniem

23/02/2012 20:18:06
Quote Anchor link
wow dus het ligt echt aan de hoofdletters dan?
het opvragen had ik idd ook al gevonden maar zonder de hoofdletters.
is daar een rede voor dan de hoofdletters?
hoor het graag
 
Frank WD

Frank WD

23/02/2012 20:22:50
Quote Anchor link
Willy,

Zover ik weet zijn globals altijd met hoofdletters.
Zoals $_POST - $_GET of in jou geval $_SESSION.
Dit is een richtlijn van php.

Mocht hier nog een reden voor zijn en een forum gebruiker kan het aanvullen dan graag aanvullen.
 
Danny A-noniem

Danny A-noniem

23/02/2012 21:16:20
Quote Anchor link
GRRRRRRRRRRRRRR
ik snap het niet meer hahaha
nog ff het pakket in het klein,
hij neemt de eerste waarde mee, maar de tweede blijft leeg....
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
 session_start();
 $_SESSION['km'] = $_POST['getal'];
 $_SESSION['kosten'] = $bereken;

$voorafVastgesteldBedrag = 0.25;
$startkosten = 10.00;
$belasting = 19.5;
$bereken = round(($uitkomst),2);

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
  $uitkomst = $voorafVastgesteldBedrag * floatval($_POST['getal']) + $startkosten;
 echo "Door de door u ingevoerde afstand <br>".$_POST['getal']." KM,<BR> brengt het totaalbedrag op: <br> € ".round(($uitkomst),2)." Euro";
echo "<hr>Hiervan is € ".round(($uitkomst/100*$belasting), 2)." BTW.<BR>

klik <a href=aanvragenpakketdienst.php> hier </a>hier om deze rit aan te vragen.(werkt nog niet)<BR>
<BR>"
;
}

echo '
<form method="post" action=""><br>vul de retourkm in!<br>
  
  <input name="getal"/> <br/>
  <input type="submit" value="Bereken kosten"/>
</form>
'
;
?>


en dit hele verhaal moet naar deze pagina:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
 session_start();
 $km = $_SESSION['km'];
 $kosten = $_SESSION['kosten'];


echo $km . "<BR>";
echo $kosten ;
?>


de ingevoerde kilometers staan er netjes getoont, maar op de plek van de kosten staat niets..
Gewijzigd op 23/02/2012 21:17:13 door Danny A-noniem
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

23/02/2012 21:22:12
Quote Anchor link
Je doet eerst $_SESSION['kosten'] = $bereken; en gaat verderop pas $bereken bepalen....

Zet error-reporting aan in je scripts --> je had dan ongetwijfeld een foutmelding gekregen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.