Versiebeheer (Git/Mercurial) Private server Hulp Gezocht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

18/06/2014 13:23:42
Quote Anchor link
Ik ben nu al enkele uren bezig om een private versiebeheer functioneel te krijgen op mijn eigen VPS server.
Inmiddels pogingen gedaan met GIT en met Mercurial maar tot zo veer met zeer weinig succes.

Ik zoek iemand die mij hier bij helpen.
Stuur me een privebericht als je me kunt helpen.
Gewijzigd op 18/06/2014 15:52:54 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:27:05
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2014 15:01:38
Quote Anchor link
Je zou natuurlijk ook kunnen vertellen waarop je vastloopt, en of en welke tutorial je gebruikt? Ikzelf heb wel enige ervaring met SVN, hoewel dat in de workflow wel wat verouderd aanvoelt.

Verder heeft dit weinig met PHP te maken, dus heb ik het even naar het 'Techtalk'-forum verhuisd.
Gewijzigd op 18/06/2014 15:04:57 door - Ariën -
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

18/06/2014 15:29:58
Quote Anchor link
Waar ik vast loop is het volgende. Ik krijg het voor elkaar om zowel mercurial als git op mijn server werkend te krijgen. Maar nu wil ik thuis op mijn PC naar mijn server kunnen committen pushen en pullen. Dit krijg ik op geen mogelijke manier voor elkaar.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2014 15:32:36
Quote Anchor link
Krijg je errors, begrijp je een bepaalde stap uit een manual misschien niet?
Iets meer details zouden wel handig zijn, want nu is het behoorlijk gokken waarom het pushen en pullen niet werkt.
Zoiets kan vele oorzaken hebben.
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

18/06/2014 15:34:53
Quote Anchor link
Laat maar!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2014 15:48:16
Quote Anchor link
Opgelost inmiddels?
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

18/06/2014 15:49:40
Quote Anchor link
Nope, maar dit soort vragen helpen niet. Ik heb er 0 verstand van, 0 wil lukken dus ik zoek iemand die mij vanaf 0 wil helpen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2014 15:52:36
Quote Anchor link
Dan move ik het topic naar het vacatureforum. Als het vrijwillig is dan kan je er een [vrijwillig]-tagje voor plaatsen.
 
Wouter J

Wouter J

18/06/2014 23:36:07
Quote Anchor link
Als je 0 verstand hebt van Git is het wellicht verstandig eerst wat tutorials daarover te lezen. Vooral als je niet bekent bent met version control systems duurt het even voordat je het concept te pakken hebt.

Als je je repository op je server wilt hebben zul je een bare repository moeten aanmaken op je server:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$ mkdir my-project
$ cd my-project
$ git init --bare

Nu heb je een my-project bare repository aangemaakt.

Vervolgens kun je local lekker aan de slag met je repository en moet je je server toevoegen als een remote locatie:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
# cd my-project

# mocht je het al niet hebben
$ git init

# jouw server als remote locatie instellen met de naam "server"
$ git remote add server http://jouwserver.nl/my-project


Nu kun je lekker pushen en fetchen van de server remote.

Merk overigens op dat ik dit niet aanraad. Je hebt nu nul beveiliging. Je zult nu dus een hele rompslop moeten doen om SSH enzo te regelen. Ik raad je aan gewoon github (betaald private repo) of bitbucket (gratis private repos) te gebruiken.
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

19/06/2014 08:16:38
Quote Anchor link
Hey Wouter,

Gelukkig heb ik geen 0 verstand van git. Ik kan er prima mee werken dat is geen probleem. Ik heb echter 0 verstand van het goed opzetten van een private Git Server.

Het maken van een Repo, het committen ernaar ( op de server zelf ) lukt allemaal zonder problemen.
Is het 'publiek' maken van een repo serieus niet meer dan git remote add?? Ik heb dit gisteren wel eens gedaan, maar zo te zien niet goed.

Maar dan kom ik nog even bij een ander issue.

Je moet als je dit doet altijd inloggen met een username en password.
Hoe stel ik deze ( zonder ssh ) goed in?

Bedankt voor zover voor de uitleg!
 
Wouter J

Wouter J

19/06/2014 17:45:29
Quote Anchor link
>> Is het 'publiek' maken van een repo serieus niet meer dan git remote add??

Je hebt dan mijn stukje over git init --bare gemist denk ik :)

>> Hoe stel ik deze ( zonder ssh ) goed in?

Dat kan dus niet, daarom adviseer ik je bitbucket te gebruiken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.