Vertalen van labels

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Manfred vd waarsenburg

Manfred vd waarsenburg

13/01/2018 16:18:40
Quote Anchor link
Beste Mensen,

ik voor een website waar ik mee bezig ben een teller gemaakt in PHP welke uit een database het aantal inschrijvingen haalt per land.
Nu is de website in meerder talen beschikbaar en nu heb ik de volgende vraag :

Is het mogelijk om de labels welke getoond worden als result van een select script te vertalen.
Ik zal even een voorbeeld noemen.

De uitkomst van het select script is

Nederland 10
Duitsland 11
Belgie 1
Noorwegen 2

Wat ik nu zou willen, als dit mogelijk is om op de engelse site de vertalingen te tonen van de landen.
Dus :

Netherlands 10
Germany 11
Belguim 1
Norway 2

iemand enig idee of dit mogelijk is en hoe ik dit kan aanpakken ?

Grtz Manfred
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 20:14:37
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/01/2018 16:23:00
Quote Anchor link
Als dit een meertalige site is, dan is er toch al een soort van logica aanwezig voor de bepaling van de taal, en dus mogelijk ook voor vertalingen (zodat functionaliteit dus ook echt meertalig is)?

Er zijn legio manieren om dit aan te pakken. Maak bijvoorbeeld een vertaalfunctie die probeert om gegeven een tekst + een (globaal) geconfigureerde taal een vertaling teruggeeft, of de originele tekst of foutmelding indien er geen vertaling bestaat.

Een simpeler alternatief is een simpel array of wat dan ook.

EDIT: of zelfs een switch-statement kan volstaan, ik bedoel, het is maar net hoe ver je je meertaligheid wenst te automatiseren.

EDIT2: of je regelt deze vertalingen in de database zelf inderdaad.
Gewijzigd op 13/01/2018 16:27:59 door Thomas van den Heuvel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2018 16:23:39
Quote Anchor link
Zou je dan niet beter een soort constante gebruiken als land, welke je dan vertaalt.

Ik hoop dat je niet de landennamen letterlijk zonder enige relatie in de database opslaat.
 
Manfred vd waarsenburg

Manfred vd waarsenburg

13/01/2018 16:34:31
Quote Anchor link
Even als aanvulling :

Ik heb in Joomla met Fabrik een inschrijfformulier gemaakt de labels zijn voorzien van een constante welke in met taaloverides vertaal naar de juiste vertaling.
Echter voor de waardes heb ik de Nederlandse vertalingen gebruikt, juist omdat ik de constante niet vertaald kreeg op de FrontPage.
 
Jan te Pas

Jan te Pas

14/01/2018 10:20:37
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.