verwerken namespace

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »
Ben Zn

Ben Zn

09/11/2022 16:43:58
Anchor link
Lezen van een feed met namespace (althans, ergens gelezen dat dit zo heet)
Ik verwerk datafeeds.
De feed waar het nu om gaat bevat o.a.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<productHeader>
<totalHits>781</totalHits>
</productHeader>
<products>
<product groupingId="sku1119401" language="nl">
<ns2:name>Apple Magsafe-lichtnetadapter 60w</ns2:name>
<ns2:description>Dit is de originele lichtnetadapter van Apple.</ns2:description>
<ns2:productImage>https://assets.mmsrg.com/isr/166325/c1/-/ASSET_MMS_96100452/fee_786_587_png</ns2:productImage>
<ns2:categories>
<ns2:category name="Originele Apple Mac-accessoires"/>
<ns2:category name="Computer" id="14" tdCategoryName="Computer hardware and software"/>
<ns2:category name="Computer- & laptop-accessoires"/>
</ns2:categories>
<ns2:fields>
<ns2:field name="advertiser_id">1119401</ns2:field>
<ns2:field name="category_path">Computer</ns2:field>
</ns2:fields>
<ns2:model>Apple Magsafe-lichtnetadapter 60w</ns2:model>
<ns2:brand>Apple</ns2:brand>
<ns2:shortDescription>Dit is de originele lichtnetadapter van Apple, geschikt voor MacBook en 13" Pro.</ns2:shortDescription>
<ns2:ean>0885909377817</ns2:ean>
<ns2:sku>1119401</ns2:sku>
<offers>
<offer id="f25125d2-4215-4510-b771-3c933f782134" sourceProductId="1119401" modifiedDate="1667919904832" dateFormat="epoch">
<ns2:feedId>23777</ns2:feedId>
<ns2:productUrl>https://pf.tradedoubler.com/click?a(1985635)p(262336)product(23777-1119401)ttid(3)url(https%3A%2F%2Fwww.mediamarkt.nl%2Fcatentry%2F1119401%3Futm_source%3Dtradedoubler%26utm_medium%3Daff-comparison%26utm_term%3D1119401)</ns2:productUrl>
<ns2:programName>MediaMarkt</ns2:programName>
<ns2:programLogo>http://hst.tradedoubler.com/file/262336/logos/mm_logo_200x70.gif</ns2:programLogo>
<priceHistory>
<ns2:price currency="EUR" date="1667919904832" dateFormat="epoch">89.99</ns2:price>
</priceHistory>
<ns2:inStock>263</ns2:inStock>
<ns2:availability>in stock</ns2:availability>
<ns2:deliveryTime>Voor 12:30 besteld, vandaag in huis</ns2:deliveryTime>
<ns2:shippingCost>0.00</ns2:shippingCost>
</offer>
</offers>
</product>


Hoe kan ik nu de diverse zaken zoals name en model e.d. binnen lezen.
Als die ns2 er niet zou staan (zoals in de overige datafeeds die ik verwerk) dan vul ik $title als volgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$titel=$xml->product[0]->name;


Hoe gaat dit nu?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$titel=$xml->product[0]->ns2:name;

werkt niet en aangezien ik niet zo thuis ben in PHP weet ik niet hoe ik dit wel kan doen.
Gewijzigd op 10/11/2022 15:22:07 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:40:54
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2022 16:47:05
Anchor link
Heb je al gekeken naar xpath?
Hier een mooi voorbeeld:
https://stackoverflow.com/questions/16412047/parse-xml-namespaces-with-php-simplexml

Verder wil ik je graag vragen om je code tussen code-tags te plaatsen. Dan blijft het topic goed leesbaar.
 
Ben Zn

Ben Zn

09/11/2022 18:52:03
Anchor link
Ik heb nu het volgende, maar krijg daar een foutmelding op:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$ns2Fields = $xml->product[0]->children('ns2', true);

echo "name: " . (string) $ns2Fields->name . "\n";
echo "description: " . (string) $ns2Fields->description . "\n";
echo "shippingCost: " . (string) $ns2Fields->shippingCosts . "\n";


Nogmaals, ik ben niet zo goed thuis in PHP maar heb door zelfstudie wel enkele websites gemaakt m.b.v. PHP.
Ik dacht n.a.v. die verwijzing dat het zo goed zou moeten zijn.
Ik krijg nu: aantal_ddaff = 1PHP Fatal error: Call to a member function children() on a non-object in /home/younk/domains/alledagdeals.nl/public_html/admin/cronjobs/tradedoubler-velden.php on line 23
'line 23' is de 1e regel met inhoud: $ns2Fields = $xml->product[0]->children('ns2', true);
Gewijzigd op 10/11/2022 15:22:19 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2022 19:15:26
Anchor link
Zou je code-tags willen gebruiken?
Alvast bedankt.
 
Ben Zn

Ben Zn

10/11/2022 12:14:14
Anchor link
bedoel je met kleuren?
Ik ga kopiëren en plakken en dan komt het zoals ik hierboven heb neer gezet.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2022 12:49:18
Anchor link
Ja, gebruik daarvoor aub de code-tags.
 
Ben Zn

Ben Zn

10/11/2022 13:27:39
Anchor link
Kan ik dan een bestand (met een screenshot) invoegen, want als ik knip en plak dan komt het hier zonder opmaak.
Of is daar een andere manier voor?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2022 13:58:14
Anchor link
Zie deze pagina uit de F.A.Q.
Ik heb dit nu voor je gedaan, maar graag voortaan zelf hieraan denken. Bedankt!
Gewijzigd op 10/11/2022 15:22:49 door - Ariën -
 
Ben Zn

Ben Zn

14/11/2022 11:31:41
Anchor link
Geen idee wat je nu veranderd hebt.
Ik heb overigens nog geen antwoord op mijn vraag en ook nog steeds geen oplossing gevonden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/11/2022 11:43:48
Anchor link
Ik heb de code tussen tags gezet. Kijk maar. Het is nu overzichtelijker.

Verder is het een kwestie van geduld tot een antwoord komt, we zijn hier allemaal vrijwillig.

Toevoeging op 14/11/2022 12:59:52:

Heb je dit al gezien?
https://stackoverflow.com/questions/13508658/php-fatal-error-call-to-a-member-function-children-on-a-non-object
Gewijzigd op 14/11/2022 11:46:00 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/07/2023 09:48:48
Anchor link
.
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.