video beveiligen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Senior C++ Developer 3D Thuiswerken

Functieomschrijving Wil jij als ervaren Software Developer met C++ werken bij een high-tech ingenieursbureau in Rotterdam? Dit high-tech ingenieursbureau maakt een applicatie waardoor hele topografische kaarten worden opgebouwd. Deze applicatie wordt gebruikt door de grootste organisaties van Nederland, waaronder de top 10 gemeentes van dit land! Wil jij meer weten? Lees dan snel verder! In C++ ontwikkelen van en werken aan innovatieve ruimtelijke ordening applicatie; Uitvoeren van technische implementaties bij klanten op locatie; Samenwerken in een dynamisch Agile team; Werken aan innovatie en kennisdeling. Functie-eisen Minimaal HBO of WO werk- en denkniveau; Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als Developer

Bekijk vacature »

Scala Developer Security

Functieomschrijving Ben jij een ervaren programmeur? Heb je ervaring met functioneel programmeren en wil je voor een dynamische en snel groeiende organisatie werken waar domain driven design hoog in het vaandel staat? Neem dan snel contact met mij op! Het aandragen en ontwikkelen van technische oplossingen; Het verbeteren van de reeds bestaande functionaliteiten; Het maken van koppelingen met externe applicaties; Sparren met de front-end developers over de te ontwikkelen functionaliteiten; Sparren met mede developers en de business over de inrichting van het domein. Functie-eisen Je hebt HBO- werk en denkniveau; Je hebt enkele jaren ervaring als developer; Je kan programmeren

Bekijk vacature »

Medior iOS Developer

Als iOS Developer zorg jij voor een ultieme klantervaring voor het zoeken en kopen van producten bij Coolblue via de app. Hoe word ik iOS Developer bij Coolblue? Je bent succesvol in het schrijven van Swift code en werkt nauw samen met je collega’s, bijvoorbeeld in de vorm van pair programming, om de kwaliteit te waarborgen. Daarbij denk je na over technische keuzes zoals architectuur, tools en processen. Verder houd je de prestaties van de app in de gaten en analyseer je met het team hoe je dit kunt verbeteren. Het werken volgens Scrum methode is jouw niet onbekend en

Bekijk vacature »

High Tech Software Developer (C#.NET)

Trinamics (Senior) High Tech Software Developer (C#.NET) (C#/ .NET./ WPF/Prism. Winform/CAB, WCF) Intro Are you a Software Professional and do you have experience in developing software in an object oriented way using C#/ .NET? And do you have profound knowledge of full system software development from the embedded platform up-to the operator facing applications. Then I have the perfect position for you! For our client, a fast dynamic technical company, we are looking for several Senior Software Developers (C#.NET). You will be part of the Software team, You will be end-to-end responsible for realization of software in C# in the

Bekijk vacature »

Java Developer / Redesign / Complex / Overheid

Functieomschrijving Wil jij je als Java Developer bezighouden met complexe materie, jouw kennis van Java inzetten in een groot Europees project en compleet nieuwe modules bouwen met behulp van Java? Lees dan snel verder! (Door-)ontwikkelen van de applicaties; Redesignen van bestaande modules; Uitvoeren van Unit testen; Requirements omzetten naar ontwerpen; Afstemmen met de klant/eindgebruikers. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Minimaal drie jaar relevante werkervaring; Kennis van minimaal Java 8; Ervaring met CI/CD, Docker, Kubernetes en SAML is mooi meegenomen; Je bent communicatief vaardig en houdt het security aspect goed in de gaten. Bedrijfsomschrijving Bij deze overheidsinstantie zal je terecht komen

Bekijk vacature »

Senior Fullstack .NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer vacature

Senior Mobile Developer Op bijna elke mobiele telefoon in Nederland is wel een app te vinden die door Sogeti is ontwikkeld of waar Sogeti aan mee heeft gewerkt. Wil jij meehelpen met het ontwikkelen van mobiele applicaties voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven? Als Senior Mobile Developer ben jij verantwoordelijk voor het implementeren en testen van nieuwe features. Je bent medeverantwoordelijk voor de codebase en moet deze code dus ook goed onderhouden. Doordat je thuis bent in het mobiele landschap kun je gemakkelijk sparren met andere ontwikkelaars, designers, analisten en technische leads om zo de producten waar aan je

Bekijk vacature »

Junior Office 365 Developer / DevOps / Financi&eum

Functieomschrijving Aan de slag als DevOps Engineer binnen één van de grootste organisaties in Nederland. Affiniteit met Office 365. Meehelpen ontwikkelen aan de huidige Office 365 omgeving en zorg dragen voor een secure, snel en bovenal veilig manier van werken. Als bovenstaande jouw aandacht trekt, lees dan verder! Als DevOps Engineer ben je primair verantwoordelijk voor het bouwen/configureren & automatiseren (60%-70% van je werk) en testen & beheren (30%-40% van je werk) van het platform waar Office 365 op draait. Concreet zullen je werkzaamheden als volgt zijn: Het doorontwikkelen van het platform waar Office 365 op draait; Automatiseren van het

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die een applicatie, maar ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te gaan met het functioneel beheer van voornamelijk Microsoft Dynamics Navision, maar

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops are bizarre fast and super tight. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a Medior PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimally as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little C # or Javascript. Want to become an PHP Developer at Coolblue? Else will explain how to do that. You enjoy doing this Writing PHP code, but can also find your way in C

Bekijk vacature »

OutSystems Developer Gloednieuw Applicatiehuis

OutSystems Developer Functieomschrijving Heb jij als OutSystems Developer ruime ervaring met het ontwikkelen van diverse applicaties? Lijkt het jou gaaf om aan de vooravond te staan van de implementatie van een volledig nieuw applicatiehuis? Wil jij aan de slag binnen een uitdagende omgeving waarbij je de mogelijkheid krijgt jezelf verder te ontwikkelen? Lees snel verder! Jouw taken als OutSystems Developer zullen bestaan uit: Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Functie-eisen De eisen zijn: Hbo

Bekijk vacature »

C# developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Medior C# developers. Ben jij de Medior C# developer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt? Dan is Profit4Cloud jouw 'place-to-be'! Als Medior C#

Bekijk vacature »

Software Developer / full stack / Java / Angular

Functieomschrijving Would you like to work at a company in Eindhoven on a custom application landscape, both front and backend? Does Java hold few secrets for you and are you also experienced with Javascript / Angular? Then we are looking for you! As a Software Developer, you work on both the front-end and back-end of the custom application landscape; Participate in projects in the field of system expansion, renewal and improvement; Work with Java, JEE, Spring, Angular, CI, SQL, Agile, webservices and others; Help with the translation to technical solutions and advise the organization in your field of expertise; Work

Bekijk vacature »

Senior Azure Developer Java Mobile applications Fi

Functieomschrijving Are you an ambitious Cloud Developer, with proven experience in Java and creating APIs? Do you have experience working with Azure frameworks? And are you passionate about enabling your team members to deliver the best possible results? If your answers are yes, then don't hesitate to apply! Please note: You need to already be living in the Netherlands for this position! You will work within the Digital Innovations department. You are part of a multidisciplinary Scrum team and, together with your team, you are responsible for designing, building and testing applications in all its facets. Your department is responsible

Bekijk vacature »
Jordy Php

Jordy Php

02/08/2020 14:29:59
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

volgens vele is het iets simpels, maar voor mij blijft het een groot raadsel, ondanks al mijn opzoekwerk.
Ik wil namelijk de videos die ik op mijn websie plaats beveiligen tegen diefstal.
Ik weet dat alles achterhaalbaar is en dat elke video kan opgeslagen worden, maar je kan het ze wel moeilijker maken door videos te beveiligen daartegen.

Ik zal het iets concreter uitleggen:

Als ik een video plaats op mijn websie, en ik kijk naar de source code dan zie ik dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<!-- Video player generator starts -->

<link rel="stylesheet" href="https://site.be/assets/global/plyr/plyr.css">

<div class="plyr__video-embed" id="player">
            <div class="hidebtn"></div>
            <iframe class="mobile_vedio_player" src="https://drive.google.com/file/d/allemaaltekens/preview" style="border: 0px;" allowfullscreen></iframe>
            <!-- <video class="mobile_vedio_player_html" controls>
                <source src="https://drive.google.com/uc?export=download&id=12e5u9MrcRYkF0ZcPJ7UL_M0jcjNrWgDj" type='video/mp4'>
            </video> -->
        </div>
        <script src="https://site.be/assets/global/plyr/plyr.js"></script>
        <script>const trailer_url = new Plyr('#player');</script>

<!-- Video player generator ends -->

Zoals u kunt zien, kunnen mensen niet alleen de link zien waar de video staat, maar ook nog eens de video opslaan.
Ik geef jullie hieronder de naam van de player die ik gebruik en het stukje code die word gemaakt voor het vertonen van de video.

Ik maak gebruik van PLYR.IO

Ik upload mijn videos naar Google Drive, dus vertoon ik enkel het stukje hiervan, zodat elke video van Google Drive kan beveiligd worden.

Dit is het stukje code, hopelijk bestaat er een manier om de url ofwel te verbergen, ofwel een soort van encriptie systeem te kunnen gebruiken met id's i.p.v een url:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<script src="<?php echo base_url();?>assets/global/plyr/plyr.js"></script>
        <script>const player = new Plyr('#player');</script>
    <?php elseif (video_type($row['url']) == 'drive'): ?>

<link rel="stylesheet" href="<?php echo base_url();?>assets/global/plyr/plyr.css">
        <?php
        //video id generate
        $url_array_1 = explode("/",$row['url'].'/');
        $url_array_2 = explode("=",$row['url']);
        $video_id = null;

if($url_array_1[4] == 'd'):
            $video_id = $url_array_1[5];
        else:
            $video_id = $url_array_2[1];
        endif;
?>

<div class="plyr__video-embed" id="player">
            <div class="hidebtn"></div>
            <iframe class="mobile_vedio_player" src="https://drive.google.com/file/d/<?php echo $video_id; ?>/preview" style="border: 0px;" allowfullscreen></iframe>
            <!-- <video class="mobile_vedio_player_html" controls>
                <source src="https://drive.google.com/uc?export=download&id=<?php echo $video_id; ?>" type='video/mp4'>
            </video> -->
        </div>

Ik hoor graag jullie tips, alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Met vriendelijke groeten,
Jordy
Gewijzigd op 02/08/2020 17:30:01 door Jordy Php

PHP hulp

PHP hulp

15/08/2020 08:53:36

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

02/08/2020 14:54:51
Quote Anchor link
Gelukkig hebben we hier ook code-tags.
Zou je die kunnen toepassen op je bericht?
Gewijzigd op 02/08/2020 14:55:21 door - Ariën -

Jordy Php

Jordy Php

02/08/2020 17:30:48
Quote Anchor link
- Ariën - op 02/08/2020 14:54:51:
Gelukkig hebben we hier ook code-tags.
Zou je die kunnen toepassen op je bericht?

Mijn excuses! Bij deze, aangepast.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

02/08/2020 17:37:50
Quote Anchor link
Je kan met readfile() het bestand uitlezen, en vooral controleren of iemand die rechten heeft.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

02/08/2020 17:44:08
Quote Anchor link
Mja, maar al die hocus pocus (dat gedoe met id's, niet de voorgaande reactie van @Ariën) vindt aan de serverkant plaats, dus een eindgebruiker ziet en merkt hier niets van.

Recent was over iets soortgelijks ook een draadje, maar daar betrof het afbeeldingen.

Ik denk dat hier hetzelfde principe geldt: als iemand iets kan bekijken, dan heeft die persoon alle data al binnen en dan is er in wezen niets wat hem er van weerhoudt hier een kopie van te trekken.

Zelfs als je dingen zou streamen geldt ook nog steeds hetzelfde, dit kan nog steeds opgenomen worden.

Ik zou andere manieren zoeken om het "stelen" te ontmoedingen. Het voorkomen van de diefstal zelf zal vrij onmogelijk zijn omdat je het per slot van rekening zelf deelt.

Dit alles onder de aanname dat je zelf geen illegale dingen aan het doen bent, uiteraard.

edit: als het meer gaat om het beveiligen van je Google drive dan zul je je in moeten lezen in hoe je dat verder dicht kunt timmeren (hier is ongetwijfeld documentatie van?) en anders, in het verlengde van wat @Ariën voorstelt, zou je deze bestanden op de webserver zelf, maar buiten de webdirectory, kunnen onderbrengen, zodat je hiertoe geen rechtstreekse toegang hebt.

edit2: en zoals @Ariën dus voorstelt, zou je dus ook je website als doorgeefluik kunnen laten fungeren, waarbij je dus de google-drive URL niet prijsgeeft. Maar het enige wat dat (wederom) tot resultaat heeft is dat je de rechtstreekse toegang verbiedt.
Gewijzigd op 02/08/2020 19:21:17 door Thomas van den Heuvel

Jordy Php

Jordy Php

02/08/2020 20:29:21
Quote Anchor link
** quoteknip **

Bedankt voor uw nuttig antwoord, ik zal alles eens uitproberen en zien of ik toch op een of andere manier een oplossing vind.

Toevoeging op 02/08/2020 20:30:18:

- Ariën - op 02/08/2020 17:37:50:
Je kan met readfile() het bestand uitlezen, en vooral controleren of iemand die rechten heeft.

Ik zal hier de nodige informatie over opzoeken, hartelijk dank!

Edit:
Het is niet nodig om het eerst voorgaande bericht integraal te quoten.
Gewijzigd op 02/08/2020 20:38:09 door - Ariën -

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.