Videoafspeellijst op website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Josje Doreleijers

Josje Doreleijers

14/01/2016 13:49:47
Quote Anchor link
Beste Php-ers

Voor op een website zou ik het volgende willen realiseren:

Een video-afspeellijst om youtube-video's in afspeellijsten te organiseren (De afspeellijst is voor mij persoonlijk, d.w.z. dat alleen ik moet kunnen toevoegen, maar de inhoud ervan mag wel gewoon openbaar)

Ik wil dus gewoon een beginpagina waarop de gebruiker initieel een lijst van alle video’s te zien krijgt die geïndexeerd zijn. Op diezelfde pagina moet je de mogelijkheid krijgen een categorie te selecteren waardoor enkel de video’s uit de selectie getoond worden in de lijst. Dan moet er ook een beheerpagina zijn waarmee ik een nieuwe video kan toevoegen aan de database in een bepaalde categorie.

Ik weet dat het veel gevraagd is, maar is zoiets mogelijk?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 00:19:22
 
DavY -

DavY -

14/01/2016 13:55:31
Quote Anchor link
Ja, alles is mogelijk. Wat heb je zelf al geprobeerd? Het zou makkelijker zijn, als je zelf wat plaatste, zodat men hier je op weg kan helpen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/01/2016 14:41:20
Quote Anchor link
Youtube heeft deze functionaliteit zelf ook?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/01/2016 14:48:49
Quote Anchor link
Dat YouTube een afspeellijst biedt, dat is zeker handig. Maar misschien zoekt Josje een oplossing die mooi geïntegreerd kan worden in haar site.

Je kan het makkelijker doen, maar ook moeilijk. De makkelijke methode is om de YouTube video-ID's op te slaan in de database, en deze op de website uit te lezen met een SELECT-query i.c.m een while-loop.

De moeilijke manier is gebruik maken van de YouTube API zodat deze automatisch na het uploaden op de website komt te staan. Als er met aparte categorieën binnen de site wordt gewerkt, dan moet je mogelijk zelf deze extra informatie nog toevoegen aan de video's.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.