Volgersysteem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »
G Jansma

G Jansma

14/09/2018 20:25:34
Quote Anchor link
Hoi,

Ik wil graag een 'volgsysteem' maken zoals bijvoorbeeld op Twitter. Waarbij je dus op 'Follow' kan klikken waarbij je iemand kan volgen. Ik heb even een versimpelde opzet gemaakt, maar loop een beetje vast.

Het MYSQL-deel kan ik wel - heb ik nog even weggelaten - alleen ben ik niet zo handig met javascript/jQuery deel. Hoe kan ik dat vervolgens doen dat de button op de pagina verandert van Follow naar Unfollow als iemand er (succesvol) op heeft geklikt?

Is tot dusver zo in orde? En is Ajax dan de manier waarop dat moet? Ik vind het altijd een beetje raar dat je de URL kan zien waar die heen gaat. Dat doet een beetje amateuristisch aan voor mijn gevoel, maar dat is geen probleem? Of hoe doen grotere sites dat?

Alvast bedankt voor de hulp.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/2.2.0/jquery.min.js"></script>  

<?php
    
    echo "<div class='button' data-button='follow' data-user='12345'><a>Follow</a></div>";

?>


<script>

$(document).ready(function(){
    
    $(".btn").on("click", "a", function(e) { e.preventDefault() });
    
    $(document).on('click', '.button', function(){  
    
        var user = $(this).data("user");  
        var button = $(this).data("button");  
        
        $.ajax({  

            url:"follow.php",  
            method:"POST",  
            data:{user:user, button:button},  
            dataType:"text",  
            success:function(data){
                                        
                alert(data);
            
            }
            
        });  
            
    });

});

</script>


follow.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

    // mysql checks, nog even eruit gelaten. Even een versimpelde versie.

    print_r($_POST);
    
    if($_POST['button'] == 'follow' and $_POST['user'] == 12345) {echo "1";}
    elseif($_POST['button'] == 'unfollow' and $_POST['user'] == 12345) {echo "2";}
    else {echo "3";}
    
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 08:59:08
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2018 21:08:57
Quote Anchor link
Bij je success-event zorg je ervoor dat je met jQuery je style aanpast.

Controleer wel in je PHP-script of alles goed is gegaan, en spuug een true uit. In je JavaScript code controller je hier ook op.
 
G Jansma

G Jansma

14/09/2018 21:41:46
Quote Anchor link
Na wat speurwerk heb ik dit toegevoegd aan het success deel. En het werkt, maar is dat zo netjes op deze manier?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
if(data == 1) $('.button').html('Unfollow').data('button', 'unfollow');
if(data == 2) $('.button').html('Follow').data('button', 'follow');
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/09/2018 22:25:05
Quote Anchor link
Bij het genereren van de pagina weet je toch al of je iemand volgt of niet? En dit kun je ook dynamisch updaten als dat verandert, dus de bovenstaande code is niet heel erg voor de hand liggend.
 
G Jansma

G Jansma

14/09/2018 22:51:25
Quote Anchor link
Ja, dat haal ik inderdaad op uit de database. Dus bij het genereren van de pagina weet je of er Follow of Unfollow komt te staan.

Het tweede deel van je reactie kan ik niet helemaal volgen. Bedoel je dat ik het weer uit de database moet ophalen? Met PHP en MYSQL kan ik aardig overwegen, maar jQuery en javascript is niet echt mijn ding. Vandaar ook de vraag hoe ik dat bij success moet doen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/09/2018 01:48:04
Quote Anchor link
Hm, bij nader inzien dekt het bovenstaande wel de lading denk ik, al zou ik een boolean teruggeven die aangeeft of -iemand in de nieuwe situatie iemand anders volgt (true) of niet (false). Omdat er ook maar 2 smaken zijn zou je dit in een if/else kunnen zetten. En het enige wat in principe bijgewerkt hoeft te worden is de labeltekst en een manier om over te brengen welke actie uitgevoerd dient te worden, dus het bovenstaande kan ook prima.
 
G Jansma

G Jansma

15/09/2018 08:53:15
Quote Anchor link
Maar dan gebruik je dus 'false' voor een succesvolle activiteit, dus eigenlijk true? Wat ik nu met 1 en 2 heb, maar dan met true en false? Want je hebt volgen > ontvolgen, maar ook ontvolgen > volgen.

In dat geval weet ik niet of het met if/else kan. Want dan heb je denk ik wel meer smaken nodig voor het geval er iets mis zou gaan.

Of bedoel je dat je eerst zou nagaan of het om volgen/ontvolgen gaat, en vervolgens true/false daaraan hangt? Dus wijziging is dan true, en geen wijziging is false. Maar dan wordt de code eigenlijk alleen maar groter.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2018 08:56:04
Quote Anchor link
Status = true / false, action = follow / unfollow, UserID = 1234

Zou zou ik het doen qua opzet, en dan in json opbouwen. Bij een Status = False kan je nog een Error string meegeven met de error.
Gewijzigd op 15/09/2018 08:57:31 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/09/2018 11:59:58
Quote Anchor link
Bij het uitsturen van de un/follow actie moet je natuurlijk een userid meegeven, maar bij de respons is dat waarschijnlijk niet nodig, omdat je weet welke click de un/follow actie initieert.

Zo'n status is leuk, maar is extra. Tenzij je reden hebt om aan te nemen dat dit vaak kan misgaan kun je dit achterwege laten, of je moet plannen hebben om meerdere acties op eenzelfde wijze op te zetten, dan kun je gaan nadenken over een uniform(er)e opzet, maar voor nu volstaat:

uitgaand (ajax call): follow: true/false, userid: xyz
binnenkomend (ajax response): following: true/false

Allerlei extra foutafhandeling kan handig zijn, maar dit is zoals gezegd allemaal extra. Als je de introductie van complexiteit (statussen, errorcodes) in eerste instantie niet nodig hebt, zou ik deze in eerste instantie niet inbouwen. Neemt niet weg dat je deze functionaliteit goed test, uiteraard. Maar een onnodig "verbose" systeem lijkt mij initieel niet erg zinnig, omdat je dan dingen van begins af aan al complexer maakt dan strict noodzakelijk.
Gewijzigd op 15/09/2018 12:00:56 door Thomas van den Heuvel
 
G Jansma

G Jansma

21/09/2018 18:51:17
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie hulp. Heb het nu inderdaad met following true/false gedaan. Helemaal zoals ik het wil.

Heb alleen nog één bijkomende vraag. Ik heb voor de buttons een hover kleur gezet. Als je iemand volgt en op de button gaat staan geeft hij een rode kleur, als je dus dreigt te ontvolgen. Het probleem is alleen dat als je op 'volgen' klikt je direct de rode kleur krijgt, omdat je al 'hovert'. Hoe kan ik dat voorkomen dat hij bij een click geen hover doet?

Even een versimpelde opzet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.3.1/jquery.min.js"></script>
 
<div class='button1'>button1</div>

<script>

    $(document).on('click', '.button1', function(){

        $('.button1').html("button2");
        $(this).removeClass('button1');    
        $(this).addClass('button2');
    
    });
    
</script>

<style>

.button1 {background-color: #FF0;}
.button1:hover {background-color: #F93;}
.button2 {background-color: #CDE;}
.button2:hover {background-color: #F00;}

</style>
 
G Jansma

G Jansma

25/09/2018 12:54:27
Quote Anchor link
Iemand een idee hoe ik bovenstaande kan oplossen?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/09/2018 15:58:26
Quote Anchor link
Euh, in eerste instantie geen rode hoverkleur definiëren? Of wellicht een :active (sub)class introduceren? Of misschien onderscheid maken tussen de "mousedown" en "mouseup" events, in plaats van het "click" event te gebruiken?

Trouwens, regel 9, moet dat niet ook $(this) zijn in plaats van $('.button1')? Geef je daarmee niet alle divs met klasse .button1 deze de inhoud "button2"?
 
G Jansma

G Jansma

25/09/2018 19:39:16
Quote Anchor link
Thanks voor je hulp. Je hebt me op het goede pad geholpen. Een beetje googlen op die mouse-dingen heeft me naar mouseleave geleid. Heb nu dat na de klik, en nadat je de muis van de button haalt een active class wordt toegevoegd.

Dat tweede heb je gelijk in, dit was ook een beetje prutswerk.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.3.1/jquery.min.js"></script>
 
<div class='button1'>button1</div>

<script>

    $(document).on('click', '.button1', function(){

        $(this).html("button2");
        $(this).removeClass('button1');    
        $(this).addClass('button2');
        
        $(this).one('mouseleave', function() {
            $('.button2').addClass('active');
        });
    
    });
    
</script>

<style>

.button1 {background-color: #FF0;}
.button1:hover {background-color: #F93;}
.button2 {background-color: #CDE;}
.active:hover {background-color: #F00;}

</style>
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/09/2018 22:23:24
Quote Anchor link
Of nog een andere optie: maak de button tijdelijk inactief als deze in "transitie" is, en dan, als je AJAX-call resultaat heeft geretourneerd, pas je de classes pas toe? Dan is namelijk ook pas bevestigd dat de wijziging ook daadwerkelijk is uitgevoerd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.