volgorde css

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3

Wouter J

Wouter J

02/07/2011 12:28:56
Quote Anchor link
Quote:
Waarom 3 tags verzinnen om uiteindelijk hetzelfde resultaat te krijgen, nml een bold tekst.

Hierbij moet ik ook gaan gissen. Maar ik denk dat ze het gebruiken voor zoekmachines. Die besteden waarschijnlijk aan de strong en em tags meer aandacht dan aan de b tags. De B tags wordt waarschijnlijk gewoon als plain text gezien (zoals de hele content), maar de strong en em tags als keywords van die pagina.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:18:42
 
Jelmer -

Jelmer -

02/07/2011 12:46:32
Quote Anchor link
<i> (italic) zegt dat je iets schuingedrukt wilt hebben.
<em> (emphasis) zegt dat je ergens de nadruk op wilt leggen.

Het verschil zit hem in de semantiek. <i> zegt iets over het uiterlijk, <em> zegt iets over de inhoud. Dat eerste is de taak van CSS, en dat tweede de taak van HTML. <strong> en <em> en <mark> hebben allemaal een andere semantische waarde, ze geven iets anders aan.
 
John Acid

John Acid

02/07/2011 14:30:31
Quote Anchor link
Ik denk dat Wouter wel gelijk heeft aangaande de zoekmachines.
Voor de doorsnee bezoeker maakt het niet uit hoe de tekst bold is gemaakt, de gemiddelde bezoeker is geen webbouwer/designer en zal niet zo snel de paginabron bekijken, de meeste zullen niet eens weten dat dit kan.


Toch denk ik wel dat 1 tag voldoende is, aangezien je de tekst alleen bold maakt als je iets wilt benadrukken of belangrijk wilt maken en dat kan voor zoekmachines allemaal als 'belangrijk' gezien worden.
Maar dat is mijn mening.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2011 14:33:39
Quote Anchor link
De verklaring van Jelmer is de juiste. Het gaat om de semantiek.

De <strong> en de <em> tag geven de inhoud een bepaalde waarde (belangrijk voor zoekmachines), terwijl je de <b> en de <i> tag moet zien als "versiersels" waar de zoekmachines verder niks mee doen.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

02/07/2011 14:46:33
Quote Anchor link
Heb niet het hele topic gelezen maar de volgorde in het CSS bestand maakt wel veel uit.

td { background: red; }
td { background: pink; }

de td krijgt nu een background pink omdat die het laatst genoemd is.

Als je iets specifiek benadert met bv class of id krijgt die voorrang. Hoe meer je een element benaderd met classes hoe meer voorrang hij heeft. Dus .wrapper .content .content-inner p krijgt voorrang op de regel .wrapper p.

De volgorde die ik vaak aan hou in een CSS bestand is vaak iets van:
- Globale styles (a, a:hover, body, h1, h2, h3 etc)
- Header
- Content
- Footer
- Specifieke pagina 1
etc
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2011 14:51:42
Quote Anchor link
Die volgorde hield ik zelf ook eigenlijk altijd aan zoals jij hierboven beschrijft. Maar nu wil ik gaan experimenteren om alles op alfabetische volgorde te zetten. Ik ben er alleen nog niet uit hoe handig dat is. Het nadeel is dat alles door elkaar staat. Het voordeel is dat je alles razendsnel kunt vinden omdat het op alfabetische volgorde staat.
 

Pagina: « vorige 1 2 3



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.